Το πρώτο από τα δύο 4ήμερα τεστ πριν από την έναρξη της φετινής σεζόν ολοκληρώθηκε, με το πρόγραμμα να περιλαμβάνει δοκιμές των βρόχινων και ενδιάμεσων ελαστικών, όχι επειδή ο ουρανός ήταν βαρύς, αλλά επειδή ήταν προγραμματισμένη η δοκιμή των ελαστικών, με τα φορτηγά να ρίχνουν 250.000 λίτρα νερού στην πίστα.

Όλα τα ελαστικά δοκιμάστηκαν, ενώ στο τέλος οι οδηγοί φόρεσαν και τα slicks, εκεί όπου σημειώθηκαν και οι ταχύτεροι χρόνοι. Ο οδηγός που ανέβηκε στην κορυφή ήταν ο Kimi Raikkonen, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:20.8 με τα μαλακά, κάνοντας συνολικά 93 γύρους, μπροστά από τον Max Verstappen, με τη διαφορά τους να είναι 9 δέκατα.

Τα προβλήματα εμφανίστηκαν στο στρατόπεδο της Mercedes, παρόλο που η γερμανική ομάδα επέδειξε εξαιρετική αξιοπιστία τις τελευταίες τρεις ημέρες. Η W08 του Lewis Hamilton αντιμετώπισε ένα ηλεκτρικό πρόβλημα, αλλά οι μηχανικοί το διόρθωσαν, συνεπώς ο Valtteri Bottas κατάφερε να ολοκληρώσει 68 γύρους, για να βρεθεί στην 8η θέση.

Η τρίτη θέση ανήκει στον Joylon Palmer, ο οποίος ήταν 9 δέκατα πίσω από την κορυφή, κάνοντας μόλις 39 γύρους, γράφοντας τον χρόνο του με τα μαλακά ελαστικά, ενώ μοιράστηκε την R.S.17 με τον Nico Hulkenberg, που είναι ο τελευταίος οδηγός από αυτούς που σημείωσαν χρόνο. Στην τέταρτη θέση, βλέπουμε τον Romain Grosjean, γράφοντας 118 περάσματα για την Haas.

Για τη  Sauber ανέλαβε δουλειά ο Antonio Giovinazzi, παίρνοντας την πέμπτη θέση, με τον χρόνο του να είναι 1,5 δευτερόλεπτο πίσω από τον Raikkonen. Λίγο πιο πίσω από τον Ιταλό, βλέπουμε τον Sergio Perez, ολοκληρώνοντας 82 γύρους. Με τη McLaren να χρειάζεται τα χιλιόμετρα, ο Stoffel Vandoorne ήταν μόλις στην 7η θέση με τα υπέρ-μαλακά ελαστικά, 1,7 δευτερόλεπτα κάτω από την κορυφή.

Ο Daniil Kvyat δεν δούλεψε καθόλου σήμερα, αφού παρουσιάστηκε πρόβλημα στο power unit της Renault, με τους μηχανικούς να περνούν όλη την ημέρα ερευνώντας το. Επίσης, η Williams δεν έτρεξε σήμερα, καθώς η FW40 τραυματίστηκε σοβαρά χθες, χάρη στον Lance Stroll.

Το επόμενο και τελευταίο τεστ θα ξεκινήσει στις 7 Μαρτίου.

  • Gestione Sportiv@

    Το πρώτο τετραήμερο δοκιμών τελείωσε και έχουμε κάποια δεδομένα.
    Η Mercedes ξεκινάει από εκεί που τελείωσε την προηγούμενη χρονιά.
    Η Ferrari δείχνει κάποια σημάδια, αλλά για τους Ιταλούς κρατάμε μικρό καλάθι.
    Η Honda παραμένει ερωτηματικό.
    Τέλος, η RBR κρύβεται αλλά πολλά όλα θα κριθούν από τη Renault.

    • antonis

      Είπαν τλκ γτ εχθές ο Φέτελ πήγε σπρωχτος στο τέλος; κατι είπαν για καύσιμα ισχυει; πάντως δν ξερω αν η μερκ παίζει κρυφτό αλλά η ραρι χθες έκανε πολυ αισιόδοξους χρόνους.

    • thymios tsilimparis

      Απ ο, τι διάβασα, πιθανότατα η στάση να ήταν εσκεμμένη, για να δουν τα όρια του καυσίμου σε σχέση με τους δείκτες τους, για συνθήκες αγώνα.

    • sotirisb

      Η Merc είπε ότι δεν έτρεξε καθόλου με χαμηλά φορτία καυσιμου

  • Nerazzuro21

    Απλά τραγικό αυτό που έγινε σήμερα από τη Mercedes επειδή δε γούσταρε να τρέξει ο 44 στο βρεγμένο. Σύμφωνα με κάποιες πηγές τα φορτηγά βγήκαν το μεσημέρι να ρίξουν εκ νέου νερό στη πίστα, εκτός προγράμματος, κατόπιν εντολής της Mercedes επειδή οι Γερμανοί δεν είχαν συγκεντρώσει αρκετά δεδομένα για τα βρόχινα ελαστικά το πρωί. Μέχρι και ο επίσημος λογαριασμός της Mercedes στο twitter μας έκλεινε το μάτι για τα “προβλήματα” που παρουσίασε η W08 σήμερα.

    • Mika

      Τι εγινε το αγορι? Δεν γουσταρε να βραχει, η απλα βαριοταν?

    • Nerazzuro21

      Οι δηλώσεις του την Τετάρτη:

      “I heard it is wet (on Thursday) so I am not particularly looking forward to that, I drove some demonstration wet tyres at Silverstone and they did not feel great.
      I am out first unfortunately so I might fake a pulled muscle in the morning and let Valtteri do it.”

      Νομίζω πως μπορείς να βγάλεις τα συμπεράσματά σου.

    • Mika

      Kαραγκιοζιλικια….Αλλα και παλι δεν τον παιρνει να μη παρει δεδομενα απο τα νεα λαστιχα στο βρεγμενο..Εκτος αν ειναι τοσο υπερανω, που με τις βλακειες που κανει, θα χαρισει παλι τον τιτλο σε κανενα αλλο…..

    • sotirisb

      Αν ήταν έτσι θα έβαζαν τον Bottas νωρίτερα αντί να χάσουν μισή μέρα..

    • Nerazzuro21

      Μετά τις δηλώσεις που έκανε την Τετάρτη δεν θα μπορούσαν να τον αντικαταστήσουν γιατί θα έδειχνε ότι ο Ham κάνει ότι θέλει, χωρίς να υπάρχουν συνέπειες. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι λίγα λεπτά μετά το ανέβασμα αυτού του status από τον Ham:

      “Electrical fault kept us in the garage this morning, so I’ve decided with the team not to drive today as I wouldn’t have learned much.”

      ο Bottas βγήκε στην πίστα για να κάνει όσους περισσότερους γύρους μπορούσε μέχρι το διάλειμμα. Ακόμα και αν δεχτούμε ότι δεν ήταν απόφαση του Ham να μην τρέξουν το πρωί αλλά της ομάδας, αυτό δείχνει ότι στη Mercedes ήθελαν απλά να χαλάσουν το πρόγραμμα των υπολοίπων. Και στις δύο περιπτώσεις η στάση της Merc είναι απαράδεκτη. Δυσκολεύομαι να πιστέψω το σενάριο να υπήρχε όντως πρόβλημα στα ηλεκτρονικά της W08. Ειδικά μετά από από τρεις απροβλημάτιστες μέρες και το το post της ομάδας στο twitter.

  • paparoach

    Απο το autosport που ειχε live σχολιασμο των δοκιμων, ελεγαν οτι η φερραρι εχει πολυ καλο πατημα στις στροφες χωρις να γλιστραει κλπ…για να δουμε και φετος..

  • BeNikos
  • Giannisk

    Τέλος οι πρώτες δοκιμές και συμπέρανα τα εξής. Οι Merc μάλλον παραμένει το καλύτερο μονοθέσιο στην πίστα αλλά οι διαφορές με τους άλλους είναι πλέον μικρότερες. Η Ferrari μπορεί να είναι αισιόδοξη αρκεί αυτό που βλέπουμε να έχει συνέχεια. Τα pu της Renault δεν έδειξαν κάτι ιδιαίτερο και θα είναι το βαρόμετρο της RBR φέτος. Η Macca με την Honda πρέπει να τρέξουν πολύ γιατί τους βλέπω πάλι τελευταίους. Ωραία τα εκατομμύρια του Stroll αλλά ένας νέος πάστορας γεννιέται. Η haas έδειξε θετικά σημάδια. Θεωρώ ότι η Merc και η RBR κρατήθηκαν λίγο και δεν έδειξαν πλήρη δυναμική κάτι που δεν ξέρω αν ισχύει για την Ferrari. Αν ισχύει ίσως τελικά να έχουμε ενδιαφέρον πρωτάθλημα.

  • F1fan

    Tελος τα πρωτα τεστ,τα “shakedown” εγιναν κι καποια στοιχεια για την δυναμικη των ομαδων φανερωθηκαν:
    -Η Ferrari εχει καλο πακετο,αλλα θα φανει αργοτερα αμα αρκει για το κατι παραπανω
    -Η RBR πολυ “σιωπηρη” δουλεια
    -Ο Alonso πλησιαζει τα ορια της υπομονης του….
    -Η Renault φαινεται σε καλη κατασταση
    Πρωτο onboard!:https://youtu.be/s59VEPVw7No

  • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

    Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι το νέο toy boy της Williams, σε 2 μέρες τράκαρε 2 φορές. Πάει περίπατο η τελευταία μέρα μιας και κατέστρεψε το μονοθέσιο.

  • Mika

    Πρωτο μερος, τελος λοιπον..
    Εξακολουθω να πιστευω πως η Mercedes κρατιεται…Κι οπως ειναι λογικο, ο Bottas εχει πολλη δουλεια ακομα μπροστα του….Ο Ροσ ελεγε πως τον περιμενει σε pole position στην Αυστραλια???Οχι με τετοιες εμφανισεις…
    Η Ferrari δειχνει να ειναι σε καλο δρομο, μενει να δουμε αν θα κρατηθει η θα επελθει πτωση,οπως το εχουμε δει πολλακις στο παρελθον..
    Η RBR ουτε κρυο ουτε ζεστη, εχουν πολλα να δουν ακομα…
    Οσο για τη Mclaren, το motto ειναι τρεχατε ποδαρακια μου!!!

  • thymios tsilimparis

    Το πρώτο 4ήμερο τελείωσε και μπορούμε να πούμε συνολικά μερικά πράγματα για τις ομάδες:
    Η Merc είναι φυσικά και φέτος εξαιρετικά δυνατή. Ίσως η απόσταση΄έχει μικρύνει, αλλά και πάλι δείχνουν να έχουν κάνει πάλι πολύ καλή δουλειά. Από τα σχόλια που διάβασα στις live περιγραφές, πιθανόν ο κινητήρας να μη δούλευε στο μέγιστο (ακουστικά κρίνοντας). Οι χρόνοι στα μεγάλα stint ήταν πιο ψηλά απ τους καλύτερους χρόνους τους, αλλά και πάλι δε μπορούμενα βγάλουμε συμπέρασμα ρυθμού γιατί δεν έχουμε εικόνα για τα καύσιμα. Στον πρώτο αγώνα τους περιμένω παραδοσιακά πλεον στην 1η γραμμή της εκκίνησης, αλλά με μικρότερη διαφορά απ τους κόκκινους. Η στάση του Χαμιλτον την τελευταία μέρα είναι απλώς απαράδεκτη και η ανακοίνωση για ηλεκτρικό πρόβλημα μαρτυρά οτι η ομάδα θα στραφεί πιθανότατα στον Λούη, με τον Μπότας να μένει εύλογα πιο πίσω

    Η Ferrari έδειξε εξαιρετικά δυνατή. Είναι η πρώτη χρονιά μετά από πολύ πολύ καιρό που δείχνει πραγματικά ανταγωνιστική σε αυτό το σημείο. Δεν μπήκε σε διαδικασία τρικ με μαλακότερα ελαστικά και ασχολήθηκε με τη “γνωριμίᔨμε το μονοθέσιο με ελαστικά που ήθελε. Οι χρόνοι ήταν καλύτεροι της Μερκ με μια γόμα σκληρότερα ελαστικά και αυτό από μόνο του είναι ενθαρρυντικό. Επίσης έγιναν πολλοί απροβλημάτιστοι γύροι και μένει να δούμε αν όλο αυτό το πακε΄το της φαινόμενης ταχύτητας και της αντοχής είναι αρκετό. Τα σχόλια πάντως αναφέρουν οτι το μονοθέσιο είναι εξαιρετικά ισορροπήμένο και λειτουργεί καλύτερα από΄όλα στις καμπές. Για να δούμε…Παρουσιάζονται πάντως φέτος πιο σοβαροί, πιο συγκεντρωμένοι, δίχως δηλώσεις και ίσως είναι η χρονιά τους. Η κατάκτηση τίτλου απαιτεί φυσικά τεράστια εξελιξη σε όλη τη σεζόν, αλλά πιστεύω οτι νίκες θα έρθουν.

    Η Red Bull κινήθηκε σε ρυχά νερά. Μετά από 2-3 χρόνια που δεν ήξεραν αν ο κινητήρας θα αντέξει, φέτος είχαν πιο δυναμική παρουσία, αλλά και πάλι με κάποια προβλήματα. Δεν μπορώ να πιστέψω σε καμία περίπτωση οτι αυτ΄είναι η δυναμική τους. Πιθανοτατα παίζουν κρυφτούλι. Το μονοθέσιο πάντως δείχνει πιο απλό σχεδιαστικά απ τα υπόλοπα και αυτό ίσως μαρτυρά πολλά νέα εξαρτήμτα στη συνέχεια. Επίσης στη Βαρκελώνη πολλοί πίστευαν οτι ακουστικά ο κινητήρας Ρενώ δούλευε σε χαμηλότερες στροφές, οπότε αναμένουμε…

    Η Γουίλλιαμς το γύρισε σε φανοποιείο. ο Στρολλ έχει ακόμα δρόμο. Για να δούμε. Κατά τα άλλα η ομάδα κινήθηκε σε μέτρια νερά. Πιστεύω οτι θα δούμε μάχη της με την STR και την Haas

    Η Ρενω σίγουρα καλύτερα από περσυ, είναι ουσιασιτκά η πρώτη της χρονιά φέτος. Πιστεύω οτι δεν έχουν καταφύγει σε ακρότητες και θα είναι συνεπείς στο μεσο του grid

    Η STR και η Ηaas πιστεύω θα παλέψουν μεταξύ τους. Οι αμερικάνοι έχουν κάνει καλή δουλειά και ανεβαίνουν. Βοηθά η Φερράρι, φυσικά.

    Η McLaren τείνει να γίνει πρωην κορυφαία ομάδα. Η Χόντα έχει φέρει πίσω την ομάδα, αν και οι ίδιοι οι Άγγλοι έχουν ευθύνες. Ο Μπουλλιέ σχολίασε…συμπαθητικά το πλαίσιο – δεν του έβγαινε να πει κάτι πραγματικά καλό…Δυστυχώς το πείραμα με τους Ιάπωνες έχει αποτύχει και πρέπει να πάρουν γενναίες αποφάσεις. Ο Αλόνσο δε βλέπω να μένει άλλο. Η γνώμη μου είναι οτι ο διασυρμός του ονόματος θα σταματήσει μόνο με την αλλαγή νοοτροπίας. Α΅αφήσουν τα λόγια, ας χαραμίσουν κι άλλες 2 πχ χρονιές αλλά χωρίς καμία βλέψη. Κι ό,τι γίνει. Άλλωστε και τη δεκατία του 80 η Χοντα χρειάστηκε 4-5 χρόνια μέχρι να βγάλει κορυφαίο μοτέρ….

  • Anestis Genk

    Βλέπω Vandoorne και Perez και απο τα χρωματάκια δίπλα τους νομίζω είναι ο Perez στην McLaren και ο Vandoorne στην FI.

  • Emmanouil Laios

    Θα μιλήσω μόνο για την Ferrari μου…
    Πέρισυ στις δοκιμές έβλεπες μια Ferrari με μαλακά, μεσαία και σκληρά λάστιχα στις δοκιμές να κάνει αρκετά καλούς γύρους, πολλές φορές να είναι και πρώτη, αλλά αυτό το μεγάλο αλλά που φάνηκε σε όλη την περσυνή χρονιά! Πέρυσι το αυτοκίνητο δεν πατούσε πουθενά.. ούτε στις αργές στροφές, ούτε στις γρήγορες, ούτε στο φρενάρισμα…πάντα έβλεπες διορθώσεις και απο τους 2 οδηγούς και μεγάλη αστάθεια, μεγάλα τραντάγματα πάνω στα κέρμπ και πολλά άλλα..
    Φέτος άσχετα με τους χρόνους, βλέπεις την Ferrari να πατάει πάρα πολύ καλά και αυτό το βλέπεις και με τα απλά μας μάτια αλλά και τα πολύ έμπειρα και με γνώσεις μάτια ανθρώπων του χώρου.. ( Gary Anderson Autosport, Eric Boullier, Adrian Newey) σε όλους τους τομείς, φρενάρισμα, αργές-γρήγορες στροφές.
    Σίγουρα μπορεί να μην είναι πρώτη δύναμη αλλά να είναι δεύτερη η Ferrari ή ακόμα και τρίτη, αυτά θα τα μάθουμε μετά την Ισπανία τον Μάϊο αναλόγως και τις αναβαθμίσεις, αλλά το ευχάριστο είναι ότι το μονοθέσιο δίχνει πολύ καλά σημάδια που είχαμε χρόνια να δούμε στην Ferrari.

    Καλό πρωτάθλημα να έχουμε με πολύ ανταγωνισμό και οχι άλλους βαρετούς αγώνες!!!

  • Rebel

    Για να ξεκινάμε σιγά σιγά…

  • Yiannis P

    Παιδιά ξέρουμε φέτος τι παίζει με τηλεοπτική μετάδοση; Θα είναι όπως πέρυσι;