Επανεφεύρεση του τιμονιού για την αυτόνομη οδήγηση

Σχετικά άρθρα

Ίσως να μην γνωρίζεις την JTEKT Corp. ούτε κι εγώ την είχα ακούσει ως τώρα, αλλά μάλλον όλοι μας έχουμε πιάσει στα χέρια μας κάποιο από τα τιμόνια που κατασκευάζει, μιας και σχεδόν το 25% των τιμονιών παγκοσμίως είναι δικής της κατασκευής. Ο πρόεδρος της JTEKT λοιπόν, ο κύριος Tetsuo Agata, ανακοίνωσε κάτι που είναι αρκετά προφανές αλλά μάλλον λίγοι το έχουμε σκεφτεί, πως για τα αυτόνομα αυτοκίνητα δυο πράγματα είναι σημαντικά, τιμόνια drive-by-wire που θα ταιριάζουν στα χαρακτηριστικά αυτών και εφεδρικά συστήματα.

Η ανακοίνωση αυτή σημαίνει πως η εταιρεία θα επικεντρωθεί σε αυτά τα επόμενα χρόνια και όπως μάλλον έχεις καταλάβει και από άλλα άρθρα του Autoblog.gr, το 2020 φαίνεται να είναι έτος ορόσημο για την αυτόνομη οδήγηση καθώς αρκετοί κατασκευαστές ανακοίνωσαν πως σε τρία χρόνια από τώρα θα είναι σε θέση να παρουσιάσουν αυτόνομα οχήματα μαζικής παραγωγής, έτσι και το χρονοδιάγραμμα της JTEKT τρέχει να προλάβει τις εξελίξεις που θα φέρει το 2020.

Διάβασε επίσης: 12+1 παράξενα τιμόνια αυτοκινήτων που έμειναν στην ιστορία

Στα αεροσκάφη, που ήδη έχουν αυτόματο πιλότο, σχεδόν κάθε σύστημα υποστηρίζεται από επιπλέον εφεδρικά, έτσι η δυσλειτουργία του κύριου συστήματος, είτε αυτό αφορά μηχανικά μέρη, είτε software, δεν πρέπει να επηρεάζει την λειτουργία του οχήματος, που θα μπαίνει σε “safe mode” με την άμεση εμπλοκή των εφεδρικών συστημάτων. Το δύσκολο σε τέτοιες περιπτώσεις προσθέσω πως είναι η αυτοδιάγνωση της δυσλειτουργίας. Αυτό θα αυξήσει ενδεχομένως το κόστος των αυτόνομων, αλλά θα βελτιώσει σημαντικά την ασφάλειά τους και θα κάνει το αγοραστικό κοινό να τα εμπιστευτεί, διότι καλές οι επιδοτήσεις αλλά στην τελική το αγοραστικό κοινό είναι αυτό που θα χρηματοδοτεί τα αυτόνομα οχήματα.

Αν χρειάζεται να έχεις τα χέρια στο τιμόνι, όπως έχει προταθεί να γίνεται με τα Tesla (Autopilot), τότε σχεδόν ακυρώνεται το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα (unique selling proposition) των αυτόνομων. Άλλωστε τα χέρια στο τιμόνι, από τεχνικής σκοπιάς, είναι ένα εφεδρικό σύστημα, το οποίο μάλιστα υπάρχουν σαφείς ενδείξεις πως αν χρειαστεί να αντιδράσει, ενδεχομένως να μην τα καταφέρει καθώς ο εγκέφαλος δεν είναι σε mood οδήγησης και δεν έχεις feedback μέχρι να χρειαστεί να κάνεις overrun τον αυτόματο πιλότο, οπότε μάλλον τα χέρια στο τιμόνι είναι λύση κυρίως για τους δικηγόρους και τους νομικούς.

Όσο για τα drive-by-wire τιμόνια, η JTEKT θεωρεί πως θα προσφέρουν αρκετά καθώς καταργώντας την κολώνα του τιμονιού κερδίζεις αρκετό χώρο. Η αυτόνομη οδήγηση αναμένεται να αλλάξει τόσο την έννοια της αυτοκίνησης που η καμπίνα των επιβατών θα έχει διαφορετικές προτεραιότητες σε σχέση με τώρα και θα είναι αρκετά διαφορετική. Επίσης σε ένα αυτόνομο όχημα το τιμόνι δεν είναι τόσο σημαντικό εξάρτημα όπως σε ένα κλασσικό όχημα, οπότε δεν χρειάζεται να είναι τόσο ογκώδης κατασκευή και βέβαια ένα drive-by-wire τιμόνι μπορεί να αλλάξει εύκολα θέση και να μην χρειάζονται διαφορετική κατασκευή τα δεξιοτίμονα από τα αριστεροτίμονα.

Πάνω σε αυτές τις δύο κατευθύνσεις λοιπόν εργάζεται η JTEKT με σκοπό από του χρόνου να έχει να παρουσιάσει κάτι στους κατασκευαστές και να μπορέσει να αποσπάσει συμβόλαια που θα τους βολεύουν όλους, αφού το να αναπτύσσει κάθε κατασκευαστής δικά του συστήματα είναι κάτι που εδώ και χρόνια, με κύριο παράδειγμα τα ABS, είναι κάτι παρωχημένο και δαπανηρό.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Nissan παρουσιάζει την πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης

Η Nissan παρουσίασε σήμερα την -υπό κατασκευή- πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης στο εργοστάσιό της στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας. Η πιλοτική γραμμή στοχεύει...