Από το 2011 μέχρι και το 2016, τα μονοθέσια της Formula 1 απαλλάχθηκαν από το αντιαισθητικό shark fin στο πίσω μέρος του καλύμματος του κινητήρα, το οποίο προσφέρει μεγαλύτερη σταθερότητα στο πίσω μέρος του μονοθεσίου όταν αυτό βρίσκεται σε γρήγορες στροφές, ιδιαίτερες σε συνθήκες με δυνατούς ανέμους.

Οι φετινές αλλαγές στους κανονισμούς επέτρεψαν στους σχεδιαστές των ομάδων να επαναφέρουν το shark fin, ενώ μαζί με αυτό βλέπουμε και το T-Wing, δηλαδή μια μικρή πτέρυγα, εμπρός και πάνω από την κύρια, για ακόμα μεγαλύτερη σταθερότητα. Αυτά προσφέρουν επιπλέον ταχύτητα στο μονοθέσιο, αλλά το ζήτημα είναι πως χαλούν την εμφάνισή του.

Δεν είσαι, λοιπόν, ο μόνος που δε χωνεύει το shark fin, μιας και ο Ross Brawn, Διευθύνων Σύμβουλος της Formula 1 για το αγωνιστικό κομμάτι, θεωρεί ότι θα πρέπει με την πάροδο του χρόνου να καταργηθεί, ωστόσο κατανοεί την επαναφορά τους από τις ομάδες.

Όπως πάντα με νέους κανονισμούς, υπάρχει κάποια αναποδιά. Έχουμε το μη-δημοφιλές shark fin στο πίσω μέρος και νομίζω ότι πρέπει να το αντιμετωπίσουμε αυτό. Μέρος του στόχου των κανονισμών ήταν να έχουμε πιο συναρπαστικά μονοθέσια στην εμφάνιση, έτσι δε θέλουμε να το χαλάσουμε αυτό με εξαρτήματα που είναι εκτός αυτού, αλλά είναι φυσιολογικό για τους νέους κανονισμούς. Αυτές είναι συνέπειες των κανονισμών. Πιστεύω ότι πρέπει να διώξουμε τις ακούσιες συνέπειες και να τις κάνουμε να δείχνουν πιο καθαρές.

Ένα από τα βασικότερα κομμάτια της Formula 1 είναι το προσπέρασμα. Από το 2011, η FIA εισήγαγε το DRS, ωστόσο το σύστημα αυτό έχει καταργήσει σε πολλές περιπτώσεις τις μάχες των οδηγών, κάτι που κανείς δε θέλει. Σύμφωνα με τον Βρετανό, το ζήτημα των προσπερασμάτων απαιτεί ουσιαστική λύση, η οποία να οδηγεί σε κατάργηση του DRS.

Θα πρέπει να εξετάσουμε όλο το θέμα των προσπεράσεων και του αγωνιστικού κομματιού, και το πώς τα αυτοκίνητα μπορούν να μάχονται μεταξύ τους και να προσπερνούν το ένα το άλλο. Θα προτιμούσα αυτό να είναι μια φυσιολογική διαδικασία, παρά κάτι που ενισχύεται με το DRS. Αλλά, το DRS είναι μια λύση, επειδή είχαμε πρόβλημα, έτσι δεν πιστεύω ότι θα πρέπει να επικεντρωθούμε την απαγόρευση του DRS. Θα προτιμούσα να δούμε μια πιο μακροπρόθεσμη λύση στον σχεδιασμό του μονοθεσίου που μας επιτρέπει να μη χρειαζόμαστε το DRS.

  • Christos-

    Θα έρθουν ωραία πράγματα εν καιρώ… Ελπίζω!

  • Nerazzuro21

    Επιτέλους. Αρχίζει να επανέρχεται η λογική στη F1.

  • georgekaras

    ναι και ?καντο τωρα που ειναι δοκιμες τι περιμενουμε?

  • Mika

    Ειμαι μαζι του και με τα δυο χερια στην αναταση!!

  • paparoach

    Αν και προσωπικα το σαρκ-φιν μου αρεσει, να επιτελους καποιος με φωνη λογικης λεει κατι και εχει επιχειρηματα να το υποστηριξει!

  • sotirisb

    Το κακο στη σημερινη Formula 1 ειναι οτι τα προβληματα χρειαζονται μια δεκαετια για να λυθουν..

  • Akis-F1 FAN

    Τα T wings (ειδικά αυτό της Merc που πετά σαν κρεμάστρα ) πρέπει να φύγουν χθες, όντως δείχνουν χάλια. Αλλά τα shark fin αν τα έκαναν όλοι όπως αυτό που δοκίμασε η Μερκ που ήταν μικρό και μυτερό νομίζω θα έδειχναν ωραία

  • Akis-F1 FAN

    Τα T wings (ειδικά αυτό της Merc που πετά σαν κρεμάστρα ) πρέπει να φύγουν χθες, όντως δείχνουν χάλια. Αλλά τα shark fin αν τα έκαναν όλοι όπως αυτό που δοκίμασε η Μερκ που ήταν μικρό και μυτερό νομίζω θα έδειχναν ωραία

  • xtra

    εμενα μου αρεσει το t-wing και ας πεταγεται σαν αλμπουρο σε ψαροβαρκα.
    Γενικα βαριεμαι να βλεπω τα ιδια καθε χρονο

  • xtra

    εμενα μου αρεσει το t-wing και ας πεταγεται σαν αλμπουρο σε ψαροβαρκα.
    Γενικα βαριεμαι να βλεπω τα ιδια καθε χρονο

    • Spider

      like για το άλπμουρο σε ψαρόβαρκα.

    • Spider

      like για το άλπμουρο σε ψαρόβαρκα.

  • Giannisk

    Συμφωνώ σε όλα. Θα ήταν ωραίο να επιστρέψουμε σε μονοθέσιο με πιο απέρριτο σχεδιασμό και όχι “μαρκούτσια” να προεξέχουν από παντού. Όσο για το DRS θεωρώ ότι είναι από τις μεγαλύτερες βλακείες που έχουν εμφανιστεί στην F1.

  • Giannisk

    Συμφωνώ σε όλα. Θα ήταν ωραίο να επιστρέψουμε σε μονοθέσιο με πιο απέρριτο σχεδιασμό και όχι “μαρκούτσια” να προεξέχουν από παντού. Όσο για το DRS θεωρώ ότι είναι από τις μεγαλύτερες βλακείες που έχουν εμφανιστεί στην F1.

  • Anestis Genk

    Είναι δύσκολο με γραπτούς κανονισμούς να μην δημιουργηθούν παραθυράκια. Πχ το πως πάνε και βάζουν φτεράκια και διάφορους μορφοποιητές ροής είναι δύσκολο να περιοριστεί σαφώς νομίζω.
    Όσο για τα προσπεράσματα νομίζω πως τα Indycars έχουν την λύση έτοιμη και είναι μια soft έκδοση του groud effect.
    5-τάχυτα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων και διαφορετικές διατάξεις κινητήρα θα δώσουν επίσης προσπεράσματα γιατί θα έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά απόδοσης τα μοτέρ.

    • Spider

      Για το πρώτο συμφωνώ,είναι δύσκολο να απαγορέψεις τα διάφορα φτεράκια,τους μορφοποιητές ροής, τα gurney flap και τα κάθε λογής αεροδυναμικά βοηθήματα. Το ground effect είναι μεγάλη ιστορία για να το συζητήσουμε,ειλικρινά πολύ μεγάλη.
      Τώρα το έτος 2017 το να συζητάμε για 5 ταχύτατα χειροκίνητα κιβώτια είναι μάλλον ουτοπικό έως και αθεράπευτα ρομαντικό- οπισθοδρομικό.Άσε που οι διαφορετικές …διατάξεις κινητήρα θα καταλήξουν όλες σε μία,αυτή που κερδίζει! Μπορεί να συμφωνώ ότι τα shark fin είναι άσχημα,όμως επιτέλους ας σεβαστούν και τις ομάδες που ακουμπάνε εκατομμύρια κάθε χρόνο και μία ωραία πρωία έρχεται κάποιος και καταργεί το ένα, καταργεί το άλλο,καταργεί το παρά άλλο. Ας θέσουν από την αρχή ένα πλαίσιο του τί επιτρέπεται και τί απαγορεύεται για να πράξουν ανάλογα και οι άμεσα ενδιαφερόμενοι,δηλαδή οι ομάδες.

    • Anestis Genk

      Το χειροκίνητο κιβώτιο το υποστηρίζω όχι γιατί είμαι hardcore ρομαντικός old school και άλλα τέτοια, αλλά επειδή είναι και άθλημα και σαν άθλημα πρέπει να αναδεικνύονται οι ικανότητες του αθλητή. Όταν αρχίζεις να υποκαθιστάς τις δεξιότητες του, τότε καταργείς το αθλητικό κομμάτι.

    • Spider

      Καλά και σύ το τερμάτισες. Θα μπορούσες να πεις 6αρι-7αρι σειριακό. Πεντάρι manual στην F1 δεν παίζει. Μην ξεχνάς ότι τα ημιαυτόματα κιβώτια στην F1 είναι από την εποχή του Mansell και υπάρχουν πλέον παντού και στα indycars και στο WEC. Μόνο στo NASCAR έχουν ακόμη 4αρια manual με κάτι λεβιέδες να, με το συμπάθιο, αλλά εκεί αλλαγές γίνονται μόνο κατά την έξοδο από τα πιτς..

  • Grekko

    Έλα ρε Brawn, βάλε τα πράγματα στη θέση τους, βλέπω να φέρνει παλιές εποχές που τα μονοθέσια ακόμα και μέσα στη στροφή μπορούσαν να ακολουθήσουν το προπορευόμενο χωρίς το φόβο αποσταθεροποίησης.
    Άντε μην τα πάρει κρανίο και κατεβάσει πάλι δική του ομάδα και πάρει κανένα πρωτάθλημα. ??????

    • rantaplan

      Με το νέο πακέτο κανονισμών σε μία 5ετία θα επαναφέρει από το πουθενά τη Manor και θα τους πάρει τα σόβρακα… PPP