Με την κατηγορία των pick-up να γίνεται κάθε χρόνο πιο δημοφιλής στην Ευρώπη (στην Αμερική είναι η κυρίαρχη εδώ και δεκαετίες), όλο και περισσότερες μάρκες εισέρχονται για να πάρουν ένα μερίδιο της πίτας. Και ενώ κάποιες εταιρίες, όπως η Mercedes προσφεύγει στην εύκολη λύση του rebadging του Nissan Navara, τακτική που αρκετά διαδεδομένη καθώς το ίδιο πράττει η Fiat με το Fullback, η Renault με το Alaskan, και η Mazda με το νέο BT-50, το οποίο θα βασίζεται στο νέο Isuzu D-Max, υπάρχουν κάποιες εταιρίες που δεν δανείζονται, αλλά δημιουργούν τεχνολογία.

Μια από αυτές είναι η Isuzu, και με το ανανεωμένο D-Max προσπαθεί να δείξει και πάλι τον δρόμο. Αυτό, σύμφωνα με την εταιρία έχει κύριο προσανατολισμό να είναι το “εργαλείο” του επαγγελματία, και ένα “παιχνίδι” ή έπειτα μια lifestyle επιλογή, όπως συμβαίνει στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Εκεί που τα pick-up μπορούν να αγοραστούν από τον καθένα, και όχι αποκλειστικά από επαγγελματίες, όπως συμβαίνει στην χώρα μας.

Παρότι, όπως καταλαβαίνεις, περιορίζεται σημαντικά το αγοραστικό κοινό, τα “αγροτικά” πάντα είχαν αρκετά υψηλά νούμερα πωλήσεων στην Ελλάδα. Το 2009 για παράδειγμα, είχαν πουληθεί 15.000 μονάδες σε μια αγορά επιβατικών 220.000 αυτοκινήτων, ενώ την περασμένη χρονιά, και ακολουθώντας αναπόφευκτα πτωτική πορεία, παραδόθηκαν 2.200 μονάδες. Από την άλλη, στην Ευρώπη, οι ταξινομήσεις των αυτοκινήτων της συγκεκριμένης κατηγορίας το 2016 έφτασαν τις 170.000 μονάδες.

Την μερίδα του λέοντος έχουν τα Toyota Hilux, Nissan Navara και Ford Ranger, με το Isuzu D-Max να ακολουθεί από κοντά. Σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρία, όμως, η οποία έχει 100 χρόνια ζωής, το νέο D-Max έχει όλα τα φόντα να μπει στην πρώτη τριάδα, καθώς η πλούσια εμπειρία της και η μεγάλη τεχνογνωσία της στα επαγγελματικά αυτοκίνητα και στους πετρελαιοκινητήρες, της δίνουν το δικαίωμα να παρουσιάσει ένα αρκετά αξιόλογο προϊόν.

Κατά την παρουσίαση που μας έγινε, οι εκπρόσωποι της εταιρίας ανέφεραν την τελευταία γενιά ως νέα, αλλά βασικά αποτελεί ένα εκτεταμένο facelift, καθώς παρότι υπάρχουν πολύ μικρές αλλαγές και στην εμφάνιση, η κύρια διαφορά του εντοπίζεται κάτω από το καπό. Εκεί βρίσκεται η πιο σημαντική αλλαγή, καθώς ακολουθώντας την τάση του downsizing, πλέον το D-Max κινείται από έναν ολοκαίνουργιο (δικό τους) πετρελαιοκινητήρα 1,9-λίτρων, που αντικαθιστά τ0ν 2,5-λίτρων, που διέθετε μέχρι σήμερα.

Αυτός, παρά την 24% μικρότερη χωρητικότητα, αποδίδει έναν ίππο περισσότερο, και έτσι η ισχύς του φτάνει τους 164 ίππους στις 3.600 σ.α.λ. Η κίνηση αυτή, όμως, έχει αντίκτυπο στην ροπή, καθώς από τα 400 Nm του παλιού κινητήρα, ο νέος έχει 360 Nm στις 2.000 σ.α.λ.. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με όλες τις μετρήσεις, σε κάθε δοκιμασία που υποβλήθηκε ήταν πιο γρήγορο από την προηγούμενη γενιά, με τον μεγαλύτερο κινητήρα, γιατί έχει χάσει κατά μέσο όρο 100 κιλά, από το συνολικό του βάρος. Στις καλύτερες επιδόσεις, και στην διατήρηση του ίδιου ελκτικού φορτίου των 3,5 τόνων, συμβάλει και το βελτιωμένο χειροκίνητο κιβώτιο 6-σχέσεων του, με ένα εντελώς νέο 6-τάχυτο αυτόματο της Aisin να είναι προαιρετικά διαθέσιμο. Ο κινητήρας πληροί προδιαγραφές Euro 6b, και έχει 4% με 18% χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, εκπέμποντας από 163 μέχρι 205 γρ/χλμ, ανάλογα την έκδοση. Το κυριότερο, όμως, είναι ότι εν αντιθέσει με τον ανταγωνισμό, δεν κάνει χρήση AdBlue για να μειώσει τους παραγόμενους ρύπους.

Το D-Max είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις αμαξώματος, το μονοκάμπινο, το king cab και το double cab. Η “καρότσα” του πρώτου έχει διαστάσεις 2.305 χλστ. επί 1.570 χλστ., με ωφέλιμο φορτίο 1.128 κιλών ή 1.136, για την πισωκίνητη ή τετρακίνητη έκδοση. Στην δεύτερη έκδοση, η καρότσα έχει μήκος 1.795 χλστ., και πλάτος 1.530 χλστ., με το φορτίο να φτάνει τα 1.085 κιλά, ενώ τέλος το διπλοκάμπινο έχει “καρότσα” διαστάσεων 1.552 χλστ. επί 1.530 χλστ., με ωφέλιμο φορτίο 1.096 κιλά. Η απόσταση από το έδαφος στις τετρακίνητες εκδόσεις φτάνει τα 235 χλστ.

Όπως προανέφερα, το ανανεωμένο D-Max διαθέτει και αισθητικές αλλαγές, τόσο στην εξωτερική εμφάνιση, όσο και στο εσωτερικό. Απ’έξω θα διακρίνεις τη νέα μάσκα, την αλλαγή στη θέση των προβολέων ομίχλης, τους επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τα νέα φωτιστικά σώματα με LED φώτα ημέρας, και την επανασχεδιασμένη πίσω πόρτα, που συνολικά βελτιώνουν την αεροδυναμική και μειώνουν τον συντελεστή οπισθέλκουσας κατά 0,04 Cd. Μέσα, διαθέτει νέο πίνακα οργάνων, νέες επενδύσεις και αναβαθμισμένα σε ποιότητα υλικά, καλύτερη ηχομόνωση, νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της Pioneer με οθόνη 6,2 ιντσών, το οποίο διαθέτει 8 ηχεία.

Double Cab (4-πορτο) Τιμή (€)
4×4 Utility 30.150
4×4 Gravity 34.650
4×4 Gravity Auto 36.450
4×4 Arena 36.750
4×4 Arena Auto 38.650
Extended Cab (επιμηκυμένη καμπίνα)
2 Utility 26.600
4×4 Utility 27.900
4×4 Activity 29.900
4×4 Activity Auto 31.850
Single Cab (μονή καμπίνα)
2 Utility 21.900
4×4 Utility 25.600

Τέλος, οι τιμές του νέου Isuzu D-Max ξεκινούν από τα €21.900 για την έκδοση με τη μονή καμπίνα, €26.600 για την επιμηκυμένη καμπίνα, και από τα €30.150 για την 4-θυρη έκδοση, με την εισαγωγική εταιρία να κάνει δώρο το κάλυμμα της καρότσας.

  • SAMURAI-66

    Απο τους βασικους προταγωνιστες στην κατηγορια του και το αξιζει απολυτα.
    Πανω του βασιζεται το πολυ προσεγμενο αδελφο isuzu MU-X που δεν εισαγεται στην χωρα μας.
    ……….https://youtu.be/xWvwH_uRaUA

  • Stelios

    Το περισσότερο αξιόπιστο από όλα τα pick up της αγοράς.

  • gv

    δε ξερω αν τοσο λιγα κυβικα ταιριαζουν με το χαρακτηρα ενος τετοιου οχηματος..
    αν το δουλεψεις οσο πρεπει συνηθως θα εχει πολλα κιλα πανω του και ισως ζοριστει..
    pick-up ειναι θελει κυβικα δεν ειναι μπερλινα..
    και οσων αφορα την οικονομια καυσιμου δεν υποτιθεται οτι οταν τα λιγα κυβικα ζοριζονται καινε περισσοτερο?

    • Φωτόνιον

      Φαντάζομαι η πορεία θα δείξει… Δεν έχεις κι άδικο στον προβληματισμό σου βέβαια… Τίγκα στα λιπασμάτα και στις ελιές δεν ξέρω πόσο θα φανεί ο υποκυβισμός… Το παλιό τρίλιτρο πάντως δεν ένιωθε τίποτα κι ούτε πάθαινε τίποτα…

    • gv

      αυτο ακριβως..
      κατι που θα φανει αμεσως ειναι αν το μικρο μοτερ καιει αρκετα υπο φορτιο..
      μετα απο καιρο θα φανει αν θα το επηρεασει και στην αξιοπιστια

  • Paneas Vl

    1.900 κυβικά, το παίρνεις και επιβατικό. Ούτε φόρο πολυτέλειας δεν έχει!!!

  • Herc

    Αυτο με την MAZDA δεν το ηξερα.Παλια συνεργαζονταν με την FORD, οπου FORD COURIER και MAZDA B Pickup ηταν το ιδιο.

  • manowar

    Πολυ αξιοπιστο θηριο αλλα πολυ μα πολυ κακογουστο..οταν στον ανταγωνισμό υπάρχει το γ@ματο ford ranger ειδικα το wild track με τον 3.2 των 200σιων με αυτο εδω δεν πας πουθενα..