Bottas: Το μεγαλύτερο πρόβλημα για τα νέα μονοθέσια είναι ο άνεμος

Σχετικά άρθρα

Οι βασικότερες αλλαγές που εντοπίζονται στα φετινά μονοθέσια είναι ο σχεδιασμός και τα ελαστικά. Πλέον, η κάθετη δύναμη που παράγεται είναι μεγαλύτερη, ενώ τα φαρδύτερα -κατά 25%- ελαστικά προσφέρουν περισσότερη πρόσφυση, με τους υπεύθυνους του αθλήματος να επιδιώκουν ταχύτερα και πιο εντυπωσιακά μονοθέσια.

Το γεγονός ότι η κάθετη δύναμη είναι υψηλότερη, σημαίνει ότι αυξάνεται η ευαισθησία των μονοθεσίων. Κάτι που κανένας οδηγός δε θέλει είναι ο δυνατός άνεμος, αφού ενδέχεται και να καταστρέψει έναν κρίσιμο γύρο. Αν αυτό ήταν πρόβλημα πέρυσι, φέτος τα πράγματα είναι χειρότερα, σύμφωνα και με τα λεγόμενα του Valtteri Bottas, που το διαπίστωσε τη δεύτερη ημέρα των δοκιμών.

Τη δεύτερη μέρα, υπήρχε δυνατός άνεμος και τα μονοθέσια ήταν αρκετά «ατίθασο». Νομίζω ότι ο αέρας έχει μεγαλύτερη επίδραση τώρα, επειδή η συνολική κάθετη δύναμη είναι μεγαλύτερη και, αν φυσάει, θα χάσεις περισσότερο απ’ ό,τι έχανες μέχρι πριν. Αυτό το κάνει λίγο πιο δύσκολο.

Όπως λέει ο οδηγός της Mercedes, το μεγαλύτερο κέρδος προέρχεται από την αεροδυναμική και όχι από τα ελαστικά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι μηχανικοί της Pirelli δεν έχουν κάνει καλύτερη δουλειά φέτος, αν και κάποια πράγματα δεν έχουν αλλάξει σε σχέση με πέρυσι.

Όσον αφορά την απόδοση, νομίζω ότι το κύριο μέρος του κέρδους προέρχεται από την αεροδυναμική, αλλά είναι πολύ δύσκολο να υπολογίσουμε το πόσο ακριβώς έρχεται από τα ελαστικά. Υπάρχει ένας καλό κέρδος από τα ελαστικά, αλλά η αεροδυναμική βοηθάει πολύ περισσότερο. Το κέρδος από αυτά τα νέα ελαστικά είναι η μεγαλύτερη σταθερότητά τους, μπορείς να κάνεις μεγαλύτερα stints με τον μέσο ρυθμό να είναι πολύ καλός, έτσι πιστεύω ότι οι αγώνες θα είναι πολύ ταχύτεροι λόγω αυτού.

Στα ελαστικά δε υπάρχει μεγάλη διαφορά στον τομέα της ξαφνικής απώλειας πρόσφυσης. Μόνο όταν τα ελαστικά δεν είναι αρκετά ζεστά, κάτι που είναι εύκολο σε αυτές τις συνθήκες, ειδικά τις πιο σκληρές γόμες. Μπορεί να είναι αρκετά δύσκολο να δουλέψεις με αυτά και μπορείς ξαφνικά να έχεις υπερστροφή. Με τα πιο μαλακά ελαστικά, όταν τα ζεστάνεις, παίρνεις τα ίδια γλιστρήματα και την ίδια απώλεια πρόσφυσης με πέρυσι.

ΠηγήESPN

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

GP Κίνας 2024, FP1: Ο Stroll θέτει το ρυθμό

Μετά από απουσία 5 ετών η Formula 1 επέστρεψε επίσημα στην Κίνα και την πίστα της Σαγκάη, για ένα Σαββατοκύριακο που περιλαμβάνει τον πρώτο...