Οι βασικότερες αλλαγές που εντοπίζονται στα φετινά μονοθέσια είναι ο σχεδιασμός και τα ελαστικά. Πλέον, η κάθετη δύναμη που παράγεται είναι μεγαλύτερη, ενώ τα φαρδύτερα -κατά 25%- ελαστικά προσφέρουν περισσότερη πρόσφυση, με τους υπεύθυνους του αθλήματος να επιδιώκουν ταχύτερα και πιο εντυπωσιακά μονοθέσια.

Το γεγονός ότι η κάθετη δύναμη είναι υψηλότερη, σημαίνει ότι αυξάνεται η ευαισθησία των μονοθεσίων. Κάτι που κανένας οδηγός δε θέλει είναι ο δυνατός άνεμος, αφού ενδέχεται και να καταστρέψει έναν κρίσιμο γύρο. Αν αυτό ήταν πρόβλημα πέρυσι, φέτος τα πράγματα είναι χειρότερα, σύμφωνα και με τα λεγόμενα του Valtteri Bottas, που το διαπίστωσε τη δεύτερη ημέρα των δοκιμών.

Τη δεύτερη μέρα, υπήρχε δυνατός άνεμος και τα μονοθέσια ήταν αρκετά «ατίθασο». Νομίζω ότι ο αέρας έχει μεγαλύτερη επίδραση τώρα, επειδή η συνολική κάθετη δύναμη είναι μεγαλύτερη και, αν φυσάει, θα χάσεις περισσότερο απ’ ό,τι έχανες μέχρι πριν. Αυτό το κάνει λίγο πιο δύσκολο.

Όπως λέει ο οδηγός της Mercedes, το μεγαλύτερο κέρδος προέρχεται από την αεροδυναμική και όχι από τα ελαστικά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι μηχανικοί της Pirelli δεν έχουν κάνει καλύτερη δουλειά φέτος, αν και κάποια πράγματα δεν έχουν αλλάξει σε σχέση με πέρυσι.

Όσον αφορά την απόδοση, νομίζω ότι το κύριο μέρος του κέρδους προέρχεται από την αεροδυναμική, αλλά είναι πολύ δύσκολο να υπολογίσουμε το πόσο ακριβώς έρχεται από τα ελαστικά. Υπάρχει ένας καλό κέρδος από τα ελαστικά, αλλά η αεροδυναμική βοηθάει πολύ περισσότερο. Το κέρδος από αυτά τα νέα ελαστικά είναι η μεγαλύτερη σταθερότητά τους, μπορείς να κάνεις μεγαλύτερα stints με τον μέσο ρυθμό να είναι πολύ καλός, έτσι πιστεύω ότι οι αγώνες θα είναι πολύ ταχύτεροι λόγω αυτού.

Στα ελαστικά δε υπάρχει μεγάλη διαφορά στον τομέα της ξαφνικής απώλειας πρόσφυσης. Μόνο όταν τα ελαστικά δεν είναι αρκετά ζεστά, κάτι που είναι εύκολο σε αυτές τις συνθήκες, ειδικά τις πιο σκληρές γόμες. Μπορεί να είναι αρκετά δύσκολο να δουλέψεις με αυτά και μπορείς ξαφνικά να έχεις υπερστροφή. Με τα πιο μαλακά ελαστικά, όταν τα ζεστάνεις, παίρνεις τα ίδια γλιστρήματα και την ίδια απώλεια πρόσφυσης με πέρυσι.

  • Rebel

    Εφόσον θα μπορείς να κάνεις μεγαλύτερα stints με τον μέσο ρυθμό να είναι πολύ καλός, άρα και οι αγώνες θα είναι πολύ ταχύτεροι λόγω αυτού, δεν επαναφέρουμε & τους ανεφοδιασμούς να πάμε ίσα βάρκα ίσα πανιά, να αναμιχθεί η τράπουλα & να δούμε & λίγο θέαμα;

  • αμα φυασει κοντρα ανεμος…δηλαδη θα βεντουζαρουν ακομα καλυτερα ομως ???? :-D

    • Akis-F1 FAN

      Φαντάσου την McLaren με κόντρα άνεμο….με το μοτέρ που φοράει θα την παίρνει ο άνεμος προς τα πίσω χαχαχα

    • alonso: kart engines !!!!!!!!!! :-P

    • Nerazzuro21

      Εσύ τρολάρεις αλλά μάλλον έχεις ξεχάσει ότι το ατύχημα του Alonso στις δοκιμές του 2015 είχε αποδοθεί στον άνεμο :P

    • Akis-F1 FAN

      Γενικά η McLaren και ο Rosberg έχουν θέμα με τον άνεμο ;-P

    • Christos-

      Είσαι θεούλης :P

    • Grekko

      Έσταξες μέλι!