Στη Formula 1 βρίσκονται μερικά από τα καλύτερα μυαλά στον κόσμο. Όσοι συμμετέχουν στο κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα προσπαθούν να βρουν τρόπους, προκειμένου να κερδίσουν μερικά δέκατα του δευτερολέπτου στον γύρο. Δε σημαίνει ότι οι τρόποι αυτοί είναι πάντα νόμιμοι, ενώ η στάση της FIA στις καινοτομίες των τελευταίων ετών αποθαρρύνει τους μηχανικούς.

Η κυριαρχία της Mercedes τα τελευταία χρόνια είναι πραγματικά αξιοζήλευτη για τις άλλες ομάδες, αλλά μήπως η γερμανική ομάδα δεν τα κάνει/έκανε όλα νόμιμα προκειμένου να διατηρηθεί στην κορυφή; Και γράφω «έκανε» διότι υπάρχουν υποψίες για το τι… έκαιγε το γερμανικό power unit στις περσινές κατατακτήριες, εκεί όπου όπου ο κινητήρας έδειχνε να έχει μεγαλύτερο πλεονέκτημα απ’ ό,τι στον αγώνα.

Τι μπορεί να καίει; Οι κανονισμοί για τα καύσιμα δεν είναι γνωστοί; Ναι, αλλά η Mercedes ίσως να… έκαιγε λάδι ως καύσιμο στις κατατακτήριες, πράγμα που απαγορεύεται αυστηρά από τους κανονισμούς, καθώς η σύσταση των καυσίμων είναι ίδια για όλους τους κατασκευαστές. Ενδεχομένως, όμως, τα πράγματα να μην είναι έτσι, αφού δεν υπάρχει καμία τέτοια απόδειξη για το αν ένα μέρος του λαδιού έφτανε εκεί που κατέληγε η βενζίνη για να καεί μαζί της.

Οι υποψίες μεταφέρθηκαν από τη Red Bull στη FIA, τον χειμώνα, με την Παγκόσμια Ομοσπονδία να ξεκαθαρίζει πως είναι ενήμερη για το θέμα και πως δεν πρόκειται να ανεχθεί κάποια παράβαση στα καύσιμα. Από την πλευρά της η Mercedes δηλώνει πως ό,τι κάνει, είναι απολύτως νόμιμο, απαντώντας στους ισχυρισμούς της αυστριακής ομάδας.

Σύμφωνα με τη FIA, είναι αδύνατο να γνωρίζει αν όντως ένας κινητήρας έκαιγε λάδι. Το θέμα με τα καύσιμα έχει παρελθόν, αφού και το 2015 υπήρχαν υποψίες για μυστική αποθήκευση καυσίμου (πέρα από τα 100 κιλά τότε), ώστε να χρησιμοποιηθεί αργότερα, ενώ οι τεχνικοί της Ομοσπονδίας έκαναν έρευνες σχετικά με τα πρόσθετα που μπορεί να υπήρχαν στο λάδι, με σκοπό την αύξηση της δύναμης.