Στη Formula 1 βρίσκονται μερικά από τα καλύτερα μυαλά στον κόσμο. Όσοι συμμετέχουν στο κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα προσπαθούν να βρουν τρόπους, προκειμένου να κερδίσουν μερικά δέκατα του δευτερολέπτου στον γύρο. Δε σημαίνει ότι οι τρόποι αυτοί είναι πάντα νόμιμοι, ενώ η στάση της FIA στις καινοτομίες των τελευταίων ετών αποθαρρύνει τους μηχανικούς.

Η κυριαρχία της Mercedes τα τελευταία χρόνια είναι πραγματικά αξιοζήλευτη για τις άλλες ομάδες, αλλά μήπως η γερμανική ομάδα δεν τα κάνει/έκανε όλα νόμιμα προκειμένου να διατηρηθεί στην κορυφή; Και γράφω «έκανε» διότι υπάρχουν υποψίες για το τι… έκαιγε το γερμανικό power unit στις περσινές κατατακτήριες, εκεί όπου όπου ο κινητήρας έδειχνε να έχει μεγαλύτερο πλεονέκτημα απ’ ό,τι στον αγώνα.

Τι μπορεί να καίει; Οι κανονισμοί για τα καύσιμα δεν είναι γνωστοί; Ναι, αλλά η Mercedes ίσως να… έκαιγε λάδι ως καύσιμο στις κατατακτήριες, πράγμα που απαγορεύεται αυστηρά από τους κανονισμούς, καθώς η σύσταση των καυσίμων είναι ίδια για όλους τους κατασκευαστές. Ενδεχομένως, όμως, τα πράγματα να μην είναι έτσι, αφού δεν υπάρχει καμία τέτοια απόδειξη για το αν ένα μέρος του λαδιού έφτανε εκεί που κατέληγε η βενζίνη για να καεί μαζί της.

Οι υποψίες μεταφέρθηκαν από τη Red Bull στη FIA, τον χειμώνα, με την Παγκόσμια Ομοσπονδία να ξεκαθαρίζει πως είναι ενήμερη για το θέμα και πως δεν πρόκειται να ανεχθεί κάποια παράβαση στα καύσιμα. Από την πλευρά της η Mercedes δηλώνει πως ό,τι κάνει, είναι απολύτως νόμιμο, απαντώντας στους ισχυρισμούς της αυστριακής ομάδας.

Σύμφωνα με τη FIA, είναι αδύνατο να γνωρίζει αν όντως ένας κινητήρας έκαιγε λάδι. Το θέμα με τα καύσιμα έχει παρελθόν, αφού και το 2015 υπήρχαν υποψίες για μυστική αποθήκευση καυσίμου (πέρα από τα 100 κιλά τότε), ώστε να χρησιμοποιηθεί αργότερα, ενώ οι τεχνικοί της Ομοσπονδίας έκαναν έρευνες σχετικά με τα πρόσθετα που μπορεί να υπήρχαν στο λάδι, με σκοπό την αύξηση της δύναμης.

  • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

    Ξέχασε την κορυφή η Red Bull και αντί να δει αυτή τι θα κάνει με τους κινητήρες της Renault, ασχολείσαι με τους άλλους.

    • Mika

      Aκριβως…..Ακομα να ξεχασει κανεις τις κινουμενες φτερουγες της που εγλυφαν το πατωμα…Αλλα ηταν καλα τοτε, κερδιζαν τους αγωνες!

    • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

      Δεν άκουσα. Πώς είπατε; Ορίστε; Συγγνώμη, κύριε, ποιος είστε;
      Φαίνεται τα ξέχασαν όλα αυτά.

  • μην ξανακουσω κουβεντα για τις TSagIeres !!!!
    τεχνολογια F1 εδω και μια δεκαετια σε οχηματα δρομου !!!!!!!!!!
    ok εδω και μια 20+ετια ολα τα RX την εχουν !!!! :-P

    • val.bouk

      να ακούγονταν και σαν τα ρχ καλά θα ταν

  • Dim203

    Σε κάθε αγώνα στην εκκίνηση ηταν τα μόνα που κάπνιζαν ..

    https://uploads.disquscdn.com/images/9e7ac1e79e4ab0c85a51c8481e0278b97451bffe37904e8a34f67de98d26b603.jpg

    • καθε φορα που ενα οπλο πυροβολει….μετα καπνιζει !!!
      ε και τα mercedes στις κατατακτηριες πυροβολουσαν !!!
      οποτε λογικο !!!! :-D

    • Dim203

      Αυτα πρωτα καπνιζαν κ μετα πυροβολουσαν…

    • bandy300hp

      χαχααχααααχααα ωραιος

    • sotirisb

      Εχουν ομως και ενα turbo με 30 εκατοστα διαμετρο οταν οι αλλοι εχουν μικροτερα. Ασε που πρεπει να εχουν δυο ρουλεμαν στο turbo αντι για ενα λογω του οτι ειναι χωρισμενο. Το λαδι περναει απο την τσιμουχα των ρουλεμαν και βγαινει απο την εξατμιση.

    • Spider

      Έχεις δει το turbo της W08 ??????

    • sotirisb

      Εχουμε δει ολοι το turbo της W05: http://www.benzinsider.com/wp-content/uploads/2015/05/mercedes-f1-w06-engine.jpg

      Η W08 δεν ξερουμε ακομη αν καπνιζει (πιθανοτατα ομως δεν το εχει κοψει)

    • Spider

      Άλλο W05 άλλο W08 άλλο W07. Άσε που από φωτογραφίες δεν βγάζεις άκρη.Μιλάμε για F1,συνεπώς μία φωτογραφία του κινητήρα του 2014 (σε πάγκο που δεν ξέρουμε καν αν τοποθετήθηκε ο ίδιος στο μονοθέσιο),δεν αποτελεί ισχυρό επιχείρημα σε αυτό που λες.
      Όσο για το κάπνισμα μπορεί να το έκοψε ή και να το γύρισε στον ατμό. 😊

    • sotirisb

      https://www.autoblog.gr/2014/10/29/mercedes-amg-high-performance-powertrains-honoured-with-the-prestigious-dewar-trophy/
      Αυτος ειναι κατα 95% ο κινητηρας του 2014, η φωτογραφια ειναι απο επισημη απονομη βραβειου και οχι καποια random. https://youtu.be/WD4KJorL0wQ

      Το τεραστιο turbo που ειναι χωρισμενο στο μπροστα και στο πισω μερος του κινητηρα λεγεται οτι ειναι το μεγαλο ατου του ICE της Mercedes απο τις αρχες του 2014: https://youtu.be/anLDCVD6v1s?t=5m20s

      Τελικα δεν αρχισε ακομη το ατμισμα :P http://i.imgur.com/FXTyDjH.jpg

    • Spider

      Γνωρίζω πολύ καλά ποιά είναι η επικρατούσα άποψη για την κυριαρχία του κινητήρα της Mercedes. Αυτό που προσπαθώ να σου πω είναι,ότι δεν είναι ίδιος ο κινητήρας του 2014 με αυτόν του 2016-17.

    • sotirisb

      Ο ιδιος δεν ειναι αλλα λογικα ειναι εξελιξη του κινητηρα του 2014, η εξελιξη του οποιου λεγεται οτι ειχε ξεκινησει απο το 2012. Γενικα οι κινητηρες της Ferrari και της Honda φημολογουνται οτι εχουν αλλαξει πολυ περισσοτερο σε σχεση με αυτους των Mercedes και Renault οσον αφορα τη διαταξη

    • Dim203

      Το μέγεθος δεν δικαιολογεί πρόβλημα στην στεγανοποίηση. Το μήκος του άξονα ναι( περίεργες αρμονικες κλπ). Τα πέντε λίτρα που ακούγονται ομως είναι πολλά..

    • Dim203

      Το μέγεθος δεν δικαιολογεί πρόβλημα στην στεγανοποίηση. Το μήκος του άξονα ναι( περίεργες αρμονικες κλπ). Τα πέντε λίτρα που ακούγονται ομως είναι πολλά..

    • sotirisb

      Λογικα λογω του μεγαλου μεγεθους του turbo και του μηκους του αξονα, ο αξονας θα εχει αρκετα μεγαλη διαμετρο και αρα το ιδιο και τα ρουλεμαν, που σημαινει μεγαλυτερη απωλεια λαδιου στο turbo (κατα τη γνωμη μου ολα παντα). Εγω αναφερομαι σε συνθηκες οπου ο κινητηρας δε λειτουργει και δεν υπαρχει ροη λαδιου, οπως πχ πριν την εκκινηση και ετσι δικαιολογω την ποσοτητα της καπνας οταν παιρνουν μπροστα. Φανταζομαι σε συνθηκες λειτουργιας οι απωλειες στο turbo θα ειναι πολυ μικροτερες. Η Mercedes ειπε οτι θα συμφωνουσε σε κανονισμο που απαγορευει την απωλεια ανω των πεντε κιλων λαδιου (στον αγωνα?) τα οποια οντως ακουγονται υπερβολικα πολλα..

  • jonjon

    Α ρε Νικόλα προφήτη! Γερμανόλαδιερες και στην f1!

  • Smartass

    Τι χωρητικότητα έχει το ξηρό κάρτερ (Dry Sump) για να βγάλει ο κινητήρας των αγώνα χωρίς να κολλήσει η μηχανή άλλα και να κάψει και λάδι;
    Και εκτός αυτού οι προδιαγραφές των μονοθεσιών είναι συγκεκριμένες!

    • Spider

      Περίπου 3 λίτρα. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να πάρει άλλα 1-2 λίτρα, τα οποία σε συγκεκριμένες συνθήκες και λόγω της ελεύθερης σύνθεσης των λιπαντικών,να αποτελέσουν καύσιμη ύλη, χωρίς φόβο για τον κινητήρα. 1 με 2 λίτρα στα 100 συνολικά των καυσίμων,είναι 1%-2% περισσότερα καύσιμα.Άσε που δεν απαγορεύεται να τερματίσει το μονοθέσιο με 1 λίτρο λιπαντικό στον κινητήρα που σημαίνει αλλά 2 λίτρα επιπλέον καύσιμο.Οι προδιαγραφές των μονοθεσίων είναι συγκεκριμένες,όπως και των καυσίμων. Τα λιπαντικά όμως είναι ελεύθερα….

    • sotirisb

      Μαλλον ειναι πολυ περισσοτερα απο 3 λιτρα. Η Mercedes ειπε τον χειμωνα οτι θα συμφωνουσε σε κανονισμο που θα απαγορευει την καταναλωση ανω των 5 κιλων λαδιου αρα μπορει να μιλαμε για 10+ λιτρα στο καρτερ!

    • Spider

      Κανείς δεν γνωρίζει μετά βεβαιότητας πόσα λίτρα παίρνει ένας V6 turbo. Αυτά αποτελούν μυστικό του κάθε κατασκευαστή. Τα περίπου 3 λίτρα είναι εκτίμηση ανθρώπων που γράφουν για την F1.Η πρόταση πάντως της Mercedes (εάν ισχύει) μάλλον είναι υποπτη.

    • sotirisb

      Τη βαρεσε τη μπιελα ομως στη Μαλαισια ο κινητηρας του Χαμιλτον! Αν μπορουν με καποιον τροπο να το καινε μονο στα προγραμματα που αυξανουν την ιπποδυναμη του κινητηρα γιατι οχι?

  • Mika

    Αυτος καπνιζει και νικαει!
    Γατακια, αυτος της Honda, δεν καπνιζει,αλλα εγκαταλειπει!!!
    :p

  • Mitsos Ribopaido

    Τέλος , θα πάω αύριο στο συνεργείο να κάνω δοκιμές..Οχι μονο οι γερμανολαδιέρες!