Μια διαφορετική χρονιά φαίνεται πως είναι το 2017 για τη Renault, τόσο για το μονοθέσιο της γαλλικής ομάδας όσο και για το power unit. Ειδικότερα το 2014 και το 2015, οι Γάλλοι αντιμετώπισαν πολλά προβλήματα με την αξιοπιστία, κάτι που κατάφεραν να διορθώσουν το 2016, αλλά ήξεραν καλά πως έπρεπε να αλλάξουν προσέγγιση αν ήθελαν να πλησιάσουν Mercedes και Ferrari.

Ο δρόμος που ακολούθησαν ήταν αυτός της νέας αρχιτεκτονικής, κάτι που σίγουρα σημαίνει ρίσκο, με τα προβλήματα ήδη να έχουν εμφανιστεί, κυρίως με το ERS, όπως είδαμε στις δοκιμές της Βαρκελώνης. Οι μηχανικοί της Renault, όμως, εργάζονται σκληρά πάνω στη λύση των προβλημάτων, έτσι πιθανότατα τα πράγματα στην Αυστραλία θα είναι πολύ καλύτερα.

Πέρυσι, η Red Bull Racing ήταν η βασικότερη αντίπαλος της Mercedes (όσο μπορούμε να λέμε ότι είχαν αντίπαλο οι Γερμανοί), με τους Αυστριακούς να ισχυρίζονται πως ήταν ικανοί να μάχονται για τον τίτλο αν είχαν έναν πιο δυνατό κινητήρα. Σύμφωνα με τον Αγωνιστικό Διευθυντή της Renault, Cyril Abiteboul, αυτό θα μπορεί να συμβεί φέτος, καθώς ο κινητήρας θα είναι αξιόπιστος από το ξεκίνημα, ενώ ήδη οι στόχοι για την απόδοση ίσως να έχουν ξεπεραστεί.

Είναι ξεκάθαρο ότι θα είναι σε θέση να μάχονται για το πρωτάθλημα. Το ξέρουμε αυτό και θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να τους το επιτρέψουμε, δηλαδή να ξεκινήσουμε με έναν αξιόπιστο κινητήρα για τον πρώτο αγώνα. Πιστεύω ότι είμαστε εντός στόχων και ίσως να έχουμε υπερβεί αυτόν τον στόχο, με την επιφύλαξη της αξιοπιστίας. Έχουμε αυτή την νέα αρχιτεκτονική όχι μόνο για το κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά και για το ERS.

Η πρόκληση είναι μεγάλη, ειδικά όσον αφορά την αξιοπιστία, και δεν υπάρχει έκπληξη. Περιμένουμε να αντιμετωπίσουμε κάποιες δυσκολίες. Τα καλά νέα είναι ότι όλο αυτό δε γίνεται για το τίποτα, που σημαίνει ότι η απόδοση είναι εκεί όταν εμείς προσπαθούμε να βγάλουμε αυτή την απόδοση. Δεν το κάνουμε αυτό συχνά επειδή διαχειριζόμαστε την απόσταση και την ζωή των εξαρτημάτων του κινητήρα, που εξακολουθούν να είναι σε κρίσιμες συνθήκες. Αλλά, έχουμε δει την απόδοση που θέλουμε να έχουμε σίγουρα εδώ.

Οι αναβαθμίσεις έχουν ήδη δρομολογηθεί και ετοιμάζονται στο δυναμόμετρο, χωρίς την ίδια ώρα να έχει εντοπιστεί κάποιο βασικό λάθος που θα μπορούσε εύκολα να καθυστερήσει τους μηχανικούς.

Όπως πάντα στη ζωή του κινητήρα, κάποια πράγματα που είδατε σήμερα, ήταν ίδια διαφορετικά στο δυναμόμετρο, θα είναι διαφορετικά στη αλυσίδα εφοδιασμού και θα είναι διαφορετικά στο γραφείο σχεδιασμού. Τώρα, δοκιμάζουμε στο δυναμόμετρο σημαντικές αναβαθμίσεις που θα έρθουν στον κινητήρα όσον αφορά την απόδοση, έτσι είμαστε πάντα ένα βήμα πίσω. Ξανά, τα καλά νέα είναι ότι δεν έχουμε ανακαλύψει κάτι νέο, τίποτα δραματικό, σε αυτό το σημείο.

  • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

    Θα δούμε σε 2 εβδομάδες. Μακάρι να είναι ανταγωνιστικοι από τον 1ο αγώνα.

  • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

    Θα δούμε σε 2 εβδομάδες. Μακάρι να είναι ανταγωνιστικοι από τον 1ο αγώνα.

  • Mika

    Kι η Χοντα τις εχει ξεπερασει προ πολλου….Να φανταστειτε, τις δυο βδομαδες που απομενουν θα κανει fine tuning, ετσι, για τις λεπτομερειες….

    • PanosA

      Στη Honda ειχαν ξεχάσει να βάλουν το turbo! Γι’αυτο ήταν λίγο πεσμένος ο κινητηρας σε σχεση με τον ανταγωνισμό. Tώρα να δεις τι θα πάθουν κατι…Mercedes τις ειπαμε;

    • Mika

      To πιστευω, ειχαν κλεισει τον κινητηρα, μεχρι καποιος ειπε, αυτο το μαραφετι που παει??
      :p

    • manowar

      Γεια σου γιωργη γκουλαρα με την μερσιντε..
      Γεια σου και σενα J R

    • thymios tsilimparis

      ΠΟΛΥ ψαγμένο σχόλιο, χαχαχα!!!

  • Mika

    Kι η Χοντα τις εχει ξεπερασει προ πολλου….Να φανταστειτε, τις δυο βδομαδες που απομενουν θα κανει fine tuning, ετσι, για τις λεπτομερειες….

  • εγω το εχω πει απλος ελπιζω να δικαιοθω .. οτι η ρενο εχει φτιαξει κορυφαιο κινητηρα και οτι ισως ερθει απο αυτους η εκπληξη … εκτος αν ερθει απο την χοντα..

  • εγω το εχω πει απλος ελπιζω να δικαιοθω .. οτι η ρενο εχει φτιαξει κορυφαιο κινητηρα και οτι ισως ερθει απο αυτους η εκπληξη … εκτος αν ερθει απο την χοντα..