Αρκετά έχουμε διαβάσει το τελευταίο διάστημα για τον αντικαταστάτη της Σειράς 1 της BMW, με το κυριότερο να αφορά τον άξονα στον οποίο θα μεταδίδεται η κίνηση στο νέο μοντέλο. Οι φήμες λένε ότι θα είναι ο μπροστινός, σε αντίθεση με τις δύο πρώτες γενιές του αυτοκινήτου (και του facelift) και θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με την X1 και τα μοντέλα της MINI.


Σύμφωνα με αναφορές, η νέα γενιά της Σειράς 1 θα κάνει την εμφάνιση του προς το τέλος του 2018. Το περίεργο στην υπόθεση είναι ότι ακόμα δεν έχουμε δει κάτι σχετικό με το αυτοκίνητο, ένα “μουλάρι” π.χ στους δρόμους, κάτι που είναι σίγουρα ασυνήθιστο για τους Βαυαρούς αλλά και για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Δεν γίνεται ξαφνικά και από το πουθενά να παρουσιαστεί ένα μοντέλο, χωρίς να έχουμε δει “ίχνη” του πιο πριν. Συνήθως τα πρώτα – αγνώριστα κατά κανόνα – αυτοκίνητα εξέλιξης κάνουν την εμφάνιση τους έως και 2 χρόνια πριν παρουσιαστούν στο κοινό.

Οι φαν της οδήγησης σίγουρα θα σκίζουν τα ιμάτια τους για την μεταφορά της κίνησης από τον πίσω στον μπροστά άξονα, αλλά τα πλεονεκτήματα από μια τέτοια κίνηση (περισσότερος χώρος μπροστά και στον χώρο αποσκευών, μειωμένο βάρος κλπ.) είναι υπαρκτά και υπολογίσιμα.

Από την άλλη, μάλλον θα πρέπει να ξεχάσουμε τον straight 6 της M140i και τα όποια παιχνίδια με το πίσω μέρος. Βέβαια η BMW δηλώνει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των κατόχων της Σειράς 1 δεν έχει ιδέα για το που μεταδίδεται η κίνηση στο αυτοκίνητο τους, αλλά ας μην ξεχνάμε πως ακριβώς λόγω της πίσω κίνησης – μεταξύ άλλων – πληρώνουν ένα αρκετά υψηλό premium.

Στο ίδιο δημοσίευμα αναφέρεται πως θα προσφέρεται και το X-Drive στα μοντέλα M-Sport, τοποθετώντας το αυτοκίνητο απέναντι από το Golf R και το Focus RS, ενώ με τετρακίνηση προσφέρονται και τα Countryman και Clubman. Ας ελπίσουμε απλώς ότι στην περίπτωση της Σειράς 1, ο 2-λιτρος κινητήρας θα ξεπεράσει τους 231 ίππους που φτάνει στα μοντέλα της MINI.

  • ”Βέβαια η BMW δηλώνει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των κατόχων της Σειράς 1 δεν έχει ιδέα για το που μεταδίδεται η κίνηση στο αυτοκίνητο τους, ”

    εχω 2 φιλους που εχουν την πρωτη……και πραγματικα ουτε μια μερα εχουν ”drift”….οκ ξερουν που ειναι η κινηση…..αλλα τους ειναι αδιαφορο !! μιλαμε βεβαια για τις απλες εκδοσεις……τωρα για την Μcoupe παιζει σιγουρα ρολο !!!

    αλλιως χωρις ναεχω καποια στατιστικη…..πιστευω το 99% του αγοραστικου κοινου της 1….απλα θελει μια BMW σε αυτην την κατηγορια και τιποτα περισσοτερο η λιγοτερο !!

    • manowar

      Πολυ σωστα μπαμπινο..τωρα τι καστρα και πυργοι και μλκιες το αμαξι δεν ηταν να γινει πισωκινητο εξαρχης πειραματιστηκαν ειδαν οτι ειναι λαθος και το εβγαλαν εμπροσθιο.δεν επρεπε να εχει η bmw τετοια κατηγορια μικρη της χαλασε λιγο το ιματζ πιστευω αλλα απο την στιγμη που το εκανε η μερσεντες ακολουθησαν και οι βαυαροι

    • Bad Belmondo

      Κοίτα, για το hatchback ας κάνουμε τα στραβά μάτια, ούτως ή άλλως εγώ προσωπικά είμαι ακόμα πολύ νέος για οικογένεια! :-P
      Η Σειρά-2 coupe όμως?? Αυτό το μικρό coupe, που είναι η φθηνότερη πισωκίνητη BMW και η μοντέρνα ενσάρκωση της 2002!! Τί θα γίνει με αυτή?? Αν βασιστεί στην UKL πλατφόρμα, θα πάει χαμένη!!! Και επίσης, άμα θες πισωκίνητη coupe BMW, από εδώ και πέρα θα πρέπει αναγκαστικά να στραφείς στη Σειρά-4, που μπορεί και να σου πέφτει πολύ ακριβή ή πολύ μεγάλη!!! Τα σκέφτηκες αυτά τουλάχιστον???

    • manowar

      Η σειρα 2 κουπε αξιζει το λογοτυπο της προπελας που εχει στο καπο και θα μεινει πισωκινητη.πιστεψε με

    • Bad Belmondo

      Δεν ξέρω, ειλικρινά! Και μετά από το AutoBlog διάβασα άρθρο με το ίδιο θέμα (”BMW Σειρά 1 με κίνηση μπροστά το 2018”) στο Drive.gr και έγραφε για τη Σειρά-2 ότι ”θα παρουσιαστεί λίγο μετά τη Σειρά-1 και θα βασίζεται στην UKL πλατφόρμα”!

    • manowar

      Η λουκουμαδοτουρερ η σειρα 2 οχι η κουπε προφανώς.εκτος αν δεν θελει αλλη επιτυχία στην τρομερη 2αρα κουπε..δεν ειναι τοσο ανωμαλοι ειπαμε

  • George Liverpool

    Στα συμβατικα μοντελα που απευθυνονται στο ευρυ κοινο,εχει λογικη μια τετοια κινηση για τους λογους που εξηγησατε.Παρ’ ολα αυτα,παραμενω επιφυλακτικος για το αν συμφερει καποιον να αγορασει σε αυτη τη κατηγορια BMW και να μην επιλεξει κατι φθηνοτερο για να κανει τη δουλεια του.Αυτες οι μαρκες πωλουν πιο ακριβα και στη κατηγορια αυτη καλυπτεις τις αναγκες σου φθηνοτερα.Το image οδηγει στην αγορα της 1series θεωρω…

  • UltraB

    Σοβαρά τώρα; Θα πάρω BMW S1 και θα με απασχολεί ότι δεν θα είναι άνετα πίσω; Οι 4/5 δεν νοιάζονται για κάτι τέτοιο. Και αν νοιάζονται ας πάρουν A3 ή το Mercedes ?
    ΔΩΣΤΕ ΠΙΣΩ ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟ ΛΑΟ και αφήστε τις βλακείες!

  • Mika

    Kαλως η κακως, αυτη η νεα μπροστοκινητη πλατφορμα δεν μπορει να υποστηριξει λογω χωρου εξακυλινδρους κινητηρες, οποτε θα δουμε πουσαρισμενους τετρακυλινδρους απο τη BMW στις τοπ εκδοσεις…

    • manowar

      Μαλλον

  • sargus

    Άλλο ένα κάστρο έπεσε….κλαψ!

    • xtra

      η ιδια ακριβως σκεψη

    • manowar

      Εκανες και εσυ τετοια σκεψη οτι επεσε καστρο ?ρε σεις δεν επρε να βγει καν το αμαξι..πισωκινητο που ειναι τωρα ειναι ενα κακο αυτοκίνητο διοτι ειναι επικίνδυνο λογο κατηγοριας δεν μπορει ενα χατςμπακ να εχει πισωκινηση αν νομιζετε οτι το σειρα 1 ανηκει στα καστρα της bmw που εχουν το κυρος και το πρεστιζ πέφτετε εξω..σιγα χαλαρωστε ενα χατσ ειναι 10 χρονια στην πιατσα..

    • xtra

      χεχε! χαλαρα το βλεπω :-)
      Απλα θυμαμαι τα παλια διαφημιστικα σλογκαν της bmw για πισω κινηση , για “τζιπακια” και για τουρμπο και θυμαμαι μια (ανουσια) εποχη που κονταροχτυπιοντουσσαν οι *οπαδοι* καθε εταιριας για τις “παραδοσιακες , αδιαπραγματευτες” τους εταιρικες αξιες.

    • manowar

      Μα η πισωκινηση ειναι αξια την οποια η bmw δεν εχει πειραξει καθολου στα κλασσικα της μοντελα..το αν η εποχη προσταζει κουβαδακια τοτε και η bmw θα βγαζει κουβαδακια αλλα χσολια τυπου το καστρο επεσε ειναι ακυρα διοτι μονο οταν δειτε την σειρα 3 κι απανω να γινεται εμπροσθια τοτε θα πεσει καστρο..τα καστρα της bmw φιλε μου αρχιζουν απο το σειρα 3 και φτανουν την σειρα 8
      .τα αλλα ειναι νεοφερτα μοντελα δίχως ιστορια που η θα πετυχουν η δεν θα πετυχουν απο τι φαινεται πουλανε Δυστυχώς

    • manowar

      Το καστρο ποιο ειναι δα?το σειρα ενα?που μεχρι πριν 10 χρονια δεν υπηρχε σαν αμαξι?τα καστρα ειναι η σειρα 3,σειρα 5,σειρα 6,σειρα 7 και Ζ4..αυτα ειναι τα καστρα.για το σειρα 1 ειτε μπροστινοκινητο ειναι ειτε πισωκινητο το ιδιο κανει.σιγα το καστρο το σειρα ενα τον κουβα οτι ειναι σειρα 2 τουρερ ειναι και αυτο

    • sargus

      Βρε δίκιο έχεις. Αλλά έλα που το μικρό σε 10+ χρόνια έχει γράψει ιστορία, έχει κάνει απίθανες πωλήσεις και έχει φέρει τη μάρκα κοντά σε εκατομμύρια κόσμο που αλλιώς δε θα γνώριζαν τη BMW. Άλλωστε, όσο και να μη μας αρέσει, αν δεν υπήρχε η σειρά 1 και η σειρά Χ, δεν ξέρουμε αν θα υπήρχε BMW σήμερα.

    • manowar

      Οι πωλησεις του επιδη μπορει να το παρει ο οποιος δηποτε δεν σημαινει οτι το σειρα ενα ειναι κάστρο της bmw σαν ναμου λες καστρο της μερσεντες το α κλαςς…ναι χαριτωμενο πουλαει αλλα δεν ειναι δα και Ε.το πρωτο καστρο που σου ερχεται οταν ακους μερκ

  • το εχω ξαναπει πιστευω με τα λιγα που ξερω η πισω κινηση σε αυτην την κατηγορια αποτελει μειονεκτημα οσο αφορα το κρατημα και την οδηγησημοτητα λογο μικρου βαρους στον πισω αξονα … επισης σχεδιαστικα δεν βγαινει ομορφο γιατι εχει μεγαλυτερο εμπρος τμημα γιατι πρεπει ο κινητηρας να μπει πισω απο τον εμπρος αξονα και σε διαμηκη θεση … εγω προσωπικα δεν θα αγοραζα την 1 με πισω κινηση για τους παραπανω λογους …σε αντιθεση με το μινι που παει σαν τρενο και εχει πολυ καλυτερη οδηγησημοτητα …

  • xtra

    πεφτει και το τελευταιο καστρο

  • Sensei Konstantinos

    Η απώλεια της πίσω κίνησης στην 1 , σημαίνει απώλεια του μοναδικού της χαρακτηριστικού που την έκανε ξεχωριστή . Τα προηγούμενα μοντέλα θα γίνουν πιο περιζήτητα και τα νεα θα πουλάνε μόνο μουρη και σήμα

  • manowar

    Επιδη βλεπω σχολια λιγο αστοχα το θεμα ειναι οτι η bmw τα αυτοκινητα τα κλασσικα της που γνωριζαμε μια ζωη τα <> οπως γραφουν παραμένουν πισωκινητα και θα παραμεινουν μεχρι οι ισοδύναμες να φτασουν τα 1000 αλογα..το σειρα ενα εξαρχης έπρεπε να το βγαλει μπροστινοκινητο δεν κανει αυτη η πλατφορμα για πισω κινηση ειναι πολυ κοντα τα μετατροχια και εχει συμπεριφορα σκοτωστρας..

  • DN

    Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο θα ήταν καλύτερο προσθιοκίνητο. Ειδικά σε σημεία με ‘γυαλισμένη’ άσφαλτο γίνεται προβληματικό. Όποιος θέλει sport έκδοση της BMW για πιο απολαυστική οδήγηση θα στραφεί στη σειρά 2 coupe. Κανένα ‘κάστρο’ δεν πέφτει.
    Το οδηγώ καθημερινά και έχω πάντα την αίσθηση ότι ο κινητήρας αυτός (μοντέλο 2012, 1.6 βενζίνη, αυτόματο 8τάχυτο) ακόμα και με τους 136 ίππους είναι καλύτερος από όσο γρήγορα το στήσιμο του αυτοκινήτου σε αφήνει να κινηθείς νιώθοντας ασφάλεια. Έχω οδηγήσει και το τελευταίο clubman που νομίζω αυτήν την πλατφόρμα θα χρησιμοποιήσουν και είναι σαφώς καλύτερο.
    Και πράγματι όταν το αγόρασε η γυναίκα μου νόμιζε ότι είναι προσθιοκίνητο… και ένας από τους λόγους ήταν το ‘image’ της εταιρείας.