Τα φετινά μονοθέσια της Formula 1 μπορεί να είναι φαρδύτερα και ταχύτερα, αλλά έχουν ένα σημαντικό μειονέκτημα ή πλεονέκτημα, ανάλογα από ποια οπτική το κοιτάς. Το προσπέρασμα έγινε μια πολύ δύσκολη διαδικασία, με τα στατιστικά από τους δύο πρώτους αγώνες της σεζόν να φανερώνουν πως ο αριθμός των προσπεράσεων κατά τη διάρκεια τους έχει μειωθεί σημαντικά.

Στο GP της Κίνας την περασμένη Κυριακή, σημειώθηκαν μόλις 33 προσπεράσεις, έναντι 161 πέρυσι. Καταλαβαίνεις λοιπόν πως οι άνθρωποι της Liberty Media, των νέων αφεντικών της F1 δεν μπορούν να μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια, περιμένοντας τους πιλότους να βρούνε μόνοι τους λύσεις προκειμένου τα προσπεράσματα να γίνονται ευκολότερα. Έτσι ο Ross Brawn εξετάζει την ιδέα επιστροφής των ενεργητικών αναρτήσεων, ένα σύστημα που απαγορεύτηκε το 1992, αλλά το πρόβλημα της συγκεκριμένης λύσης είναι το κόστος. Οι ομάδες δεν φαίνονται πρόθυμες να δαπανήσουν εκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη νέων ενεργών αναρτήσεων, γι’αυτό και ο Brawn σκέφτεται να υπάρχει ένα κοινό σύστημα ενεργής ανάρτησης που θα χρησιμοποιείται από όλες τις ομάδες.

Ο Andy Green, της Force India, φαίνεται πως έχει μια καλύτερη ιδέα. Αντί για ενεργές αναρτήσεις, ο Green προτείνει ο οδηγός να μπορεί να αλλάζει από το τιμόνι τις ρυθμίσεις των αμορτισέρ, των αντιστρεπτικών ράβδων και της απόστασης από το έδαφος, όταν θέλει να προσπεράσει ένα προπορευόμενο μονοθέσιο, με τον ίδιο να δηλώνει πως η λύση αυτή είναι φθηνότερη από την ανάπτυξη νέων ενεργών αναρτήσεων.

Στις σχετικές ειδήσεις ο Brawn δήλωσε πως θέλοντας να δώσει στους θεατές της F1 τη δυνατότητα να είναι μένουν πλέον ουδέτεροι, σκέφτεται μέσω μιας εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα και tablets αυτοί να έχουν πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα των οδηγών, όπως η φθορά των ελαστικών, η ισορροπία του μονοθεσίου και άλλες τεχνικές πληροφορίες που έχουν ήδη στη διάθεσή τους οι αναλυτές των ομάδων. Με τον τρόπο αυτό, οι θεατές θα μπορούν για παράδειγμα να κρίνουν οι ίδιοι πότε είναι η καταλληλότερη στιγμή για ένα pit-stop.

  • Akis-F1 FAN

    Αν κάποιες αλλαγές στο set up της ανάρτησης μπορούν να κάνουν τόση διαφορά, αυτό σημαίνει ότι μια ομάδα μπορεί να “στήσει” το μονοθέσιο της ώστε να είναι καλύτερο στο να ακολουθεί άλλα μονοθέσια, σωστά ;; Ίσως αυτή να είναι και η διαφορά ανάμεσα στη Μερκ και την φερραρι γιατί η Μερκ πολύ πιθανόν να μην περίμενε ότι θα βρεθεί να ακολουθεί άλλα μονοθέσια. Όσο γι αυτό που λέει ο Μπρον για περισσότερα δεδομένα θα ήταν ενδιαφέρον.

  • Πάνος

    ενδιαφερον θα εχει και αυτο που λεει αν και οταν θα μπορουμε να βλεπουμε τις τηλεμετριες των ομαδων!

  • επετζικ

    Κοιτάξτε τι έχουν κάνει στην F1.
    Πρώτα με της αποφάσεις τους την τελευταία δεκαετία και βάλε την έχουν σκοτώσει.
    Τώρα προσπαθούν να αναστήσουν το πτώμα με μαντζούνια και κομπογιανίτικα γιατροσόφια.
    Ρωτώ ο αφελής. Ανασταίνονται τα πτώματα;

    • Grekko

      Νομίζω τους παίρνεις από τα μούτρα λίγο νωρίς, μόλις ανέλαβαν κ δεν έχουν προλάβει να κάνουν μεγάλες αλλαγές, νέα ηγεσία, νέες ιδέες, λίγη υπομονή, νομίζω ότι θα είναι πάντως καλύτερα από τον Bernie

    • επετζικ

      Κοίταξε, το πρόβλημα δεν ήταν ο Μπέρνι και ο κάθε Μπέρνι. Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στην FIA και στο γκρούπ των βιομηχανιών. Το πρόβλημα από κει ξεκινά και εκεί καταλήγει. Ο Μπέρνι (και τώρα οι Αμερικάνοι) είχε το εμπορικό κομμάτι της F1 όπου εκεί πήγε καλά και είχε λίγη σχέση με τα των μηχανών και γενικά των μονοθεσίων.

    • επετζικ

      Κοίταξε, το πρόβλημα δεν ήταν ο Μπέρνι και ο κάθε Μπέρνι. Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στην FIA και στο γκρούπ των βιομηχανιών. Το πρόβλημα από κει ξεκινά και εκεί καταλήγει. Ο Μπέρνι (και τώρα οι Αμερικάνοι) είχε το εμπορικό κομμάτι της F1 όπου εκεί πήγε καλά και είχε λίγη σχέση με τα των μηχανών και γενικά των μονοθεσίων.

    • επετζικ

      Κοίταξε, το πρόβλημα δεν ήταν ο Μπέρνι και ο κάθε Μπέρνι. Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στην FIA και στο γκρούπ των βιομηχανιών. Το πρόβλημα από κει ξεκινά και εκεί καταλήγει. Ο Μπέρνι (και τώρα οι Αμερικάνοι) είχε το εμπορικό κομμάτι της F1 όπου εκεί πήγε καλά και είχε λίγη σχέση με τα των μηχανών και γενικά των μονοθεσίων.

  • filip

    Τα προσπεράσματα ειναι λιγότερα γιατι έχει αυξηθεί η απόσταση μεταξύ των ομάδων. Και μπροστά (εκτός των δύο) και στο μέσο και πίσω. Αυτο σημαίνει πως άπαξ και σε προσπέρασα δεν με ξαναβλεπεις μπροστα σου.
    Ενας επιπλεον λόγος ειναι πως έχουν μειωθεί τα πιτ στοπς (ετσι νομίζω δηλαδή), κυριως λόγω μειωμένης φθοράς των ελαστικών.

  • Fotis

    Ο Μπάτον το είχε πει πριν από καιρό. Το κράτημα των μονοθεσίων πρέπει να οφείλετε περισσοτερο στο ground effect και λιγότερο στην αεροδυναμική ώστε α μπορούν να πλησιάσουν πολύ περισσότερο τα προπορευόμενα οχήματα και έτσι να προσπερνούν ευκολότερα.

  • Anestis Genk

    Πρέπει να έχουν αεροδυναμική πρόσφυση που να μην επιρρεάζεται πολύ από τον μπροστά. Αυτό σημαίνει ground effect και απλούστερη πρόσθια αεροτομή. So simple, isn’t it?
    Οι ενεργητικές αναρτήσεις είναι αντιαθλητικές αφού κάνουν τον οδηγό ακόμη πιο περιττό.

  • παντως αυτο με την εφαρμογη με βρισκει απολυτα συμφωνο !!!! θα εχει πλακα να το παιζουμε ”ξερολες” !!! :-P

  • georgekaras

    μακαρι να βρουν λυση με καποιο ομως παθητικο συστημα π θα ναι μονιμο και οχι να πατανε παλι κουμπια

  • Rebel

    Για ανεφοδιασμούς στον αγώνα ούτε λόγος, έτσι;