Μπορεί όλοι να περιμέναμε με αγωνία τον πρώτο φετινό αγώνα της Formula 1, και μπορεί αρκετοί φίλαθλοι του αθλήματος να χάρηκαν με την επιστροφή στις νίκες για την Ferrari, κοιτώντας, όμως, ψυχρά τον αγώνα το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι με τους νέους κανονισμούς φαίνεται ότι δυσκολεύει το προσπέρασμα, αν και η πίστα της Μελβούρνης δεν ενδείκνυται για απόλυτα ασφαλή συμπεράσματα.

Ο Lewis Hamilton δήλωσε ότι η κατάσταση που βίωσε στον αγώνα ήταν η χειρότερη στην 10-ετή καριέρα του, με τον πρόεδρο της FIA, Jean Todt, να έχει την δικιά του άποψη και σε πρόσφατη συνέντευξη του δήλωσε:

Το προσπέρασμα ήταν πάντα πρόβλημα στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Θυμάμαι τους αγώνες πριν από 20 ή 30 χρόνια, όταν ένα αυτοκίνητο με φρέσκα ελαστικά, που ήταν τρία ή τέσσερα δευτερόλεπτα πιο γρήγορο, δεν μπορούσε να περάσει ένα αυτοκίνητο με παλιά ελαστικά, γιατί η προσπέραση ήταν δύσκολη. Είναι σαφές και μπορούμε να καταλάβουμε ότι η προσπέραση θα είναι ακόμη πιο δύσκολη φέτος. Αλλά έχουμε προσπαθήσει να βρούμε τρόπους για να κάνουμε την προσπέραση πιο εύκολη, με το DRS και άλλες τεχνολογίες. Ίσως οι νέοι κανονισμοί θα κάνουν την προσπέραση ακόμα πιο δύσκολη, αλλά ίσως αυτό είναι το τίμημα στο να έχουμε φαρδύτερα αυτοκίνητα με πιο πολύ αεροδυναμική.

Η FIA φέρεται ότι εξετάζει να επεκτείνει τις ζώνες ενεργοποίησης του DRS, μετά τον αγώνα της Κίνας, όταν και θα έχει μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το πόσο δύσκολο είναι το προσπέρασμα.

  • Κούκος

    Βρε βρείτε ένα τρόπο να επιστρέψει ο χαρακτηριστικός ήχος του θεσμού και ποιος τα χεζει τα προσπερασματα.

    • Yiannis P

      Μόνο με v8 ή v10 μοτέρ που δεν θα γίνει ποτέ.

  • Akis-F1 FAN

    Η μόνη λύση είναι να παίξουν με το ground effect και να απλοποιήσουν κατά πολύ τις πτέρυγες…

    • sotirisb

      Δυστυχως φοβουνται τοσο πολυ μη καταρρευσουν οι ποδιες και φυγει κανενας στον τοιχο με 300+ αν επαναφερουν τα ground effect αυτοκινητα που δε νομιζω οτι θα τα ξαναδουμε ποτε στην πιστα..

    • Anestis Genk

      Δεν χρειάζεται να έχει ποδιές

    • sotirisb

      Εαν θελεις να δουλευει στο 100% πρεπει να σφραγισεις το πατωμα με ποδιες ομως

    • Anestis Genk

      Εντάξει δεν χρειάζεται να δουλεύει στο 100%, για να μην γίνονται και αυτά που περιέγραψες. Το θέμα μας είναι να παράγεται downforce που είναι (σχετικά) ανεπηρέαστο από τον μπροστινό. Γίνεται; Οι Αμερικάνοι μας δείχνουν πως μάλλον γίνεται έχοντας πάτωμα με ένα πολύ μεγάλο διαχύτη.
      http://global.fncstatic.com/static/managed/img/Leisure/2009/flying-indy-876.jpg
      Άλλωστε ούτε και τα αεροπλάνα έχουν ιδανικά σχεδιασμένες πτέρυγες.

      Προσωπικά εδώ και 10+ χρόνια που το ψάχνω δεν έχω βρει ένα επιχείρημα γιατί η F1 δεν μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο.

    • sotirisb

      Οταν μιλαμε για ground effect παντα παει το μυαλο μου στα αυτοκινητα του 70-80, εξ ου και οι ποδιες. Πιθανοτατα το ατυχημα του Senna ειναι αυτο που αποτρεπει το να εχουν πολυ χαμηλο ride height τα αυτοκινητα (λογω της μιας θεωριας οτι βρηκε κατω και ετσι εχασε τον ελεγχο). Για αυτο και εχουμε περιορισμους στο ποσο μπορει να φθαρει η τωρα απο τιτανιο σανιδα, περιορισμοι στην ευκαμπτοτητα της μπροστα αεροτομης η οποια ακουμπουσε στην ασφαλτο και σφραγιζε στις Red Bull και γενικα ο περιορισμος του επιπεδου πατωματος. Ολα για χαρη της ασφαλειας.. Αν ειναι ετσι ας σταματησουν το τσιρκο, να μη παθαινει κανεις τιποτα να τελειωνουμε, οπως ειπες και εσυ παραπανω..

    • Anestis Genk

      Ναι είχαν πει πως λόγω safety car έπεσαν οι θερμοκρασίες και άρα οι πιέσεις ελαστικών(ξεφούσκωσαν) και χαμήλωσε τόσο που σέρφαρε πάνω στο πάτωμα. Το παράδειγμα του Senna δείχνει πόσο ασόβαροι και θύματα των tabloids και της μόδας είναι οι κυβερνώντες του αθλήματος, Βρετανοί γαρ.

      Στην ουσία από το 80 περιορίζουν πολύ το άθλημα θέλοντας να πουν “οκ μην πάτε πιο γρήγορα, αλλά επειδή είμαστε η κορωνίδα πρέπει να έχουμε τεχνολογία αιχμής και πρόοδο(η θρησκεία μας)”. Εγώ είμαι κατά των περιορισμών γενικά και υπέρ των περιορισμών ειδικά που μειώνουν την συμμετοχή του οδηγού γιατί είναι άθλημα.

      Πάντως ακόμη και τα ground effect δεν είχαν εξαρχής κινητές φούστες, για 1-2 σεζόν είχαν, μετά τις απαγόρευσαν και μετά απαγόρευσαν εντελώς το ground effect και πήγαν στο flat bottom.
      http://www.f1fanatic.co.uk/2007/06/07/banned-ground-effects/

      Όσο δεν υπάρχει τεχνικός αντίλογος για ένα πιο καλό πάτωμα, τότε “ρεαλιστικά” μιλώντας εγώ θεωρώ ως χρυσή τομή για την αεροδυναμική, απλούστερες πτέρυγες, με αποδοτικότερο πάτωμα και φαρδύτερα(τα πίσω), αλλά σκληρότερα λάστιχα.
      Δεν λέω πως η άποψή μου είναι αλάνθαστη και ελπίζω να υπάρχει αντίλογος που να εξηγεί γιατί δεν θα δουλέψει έτσι το πάτωμα.

  • εχω βρει εγω εναν τροπο αλλα δεν ξερω αν γινω κατανοητος … να υπαρχει σε καποιο σημειο της πιστας μια ποιο σύντομη διαδρομή ετσι ωστε αν την χρησιμοποιησει ενας οδηγος να βρεθει μπροστα απο τον προπορευομενο του ,εννοειτε οτι θα δινει πλεονεκτημα μονο σε καποιον που ειναι λιγοτερο απο 1 δεκατο πισω, … να εχει αυτην την δυνατοτητα 3 με 4 φορες σε καθε αγωνα και ποτε πανω απο μια στον ιδιο οδηγο …

    • Yiannis P

      Μα ούτε έτσι θα έχει προσπέρασμα..

  • Interstellar

    Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί; Είπε κανείς ότι θελουμε πολύ γρήγορα μονοθέσια;Είπε κανείς ότι δεν θέλουνε προσπεράσματα,σφήνες,ακουμπηματα;Άσε που τώρα είναι πιο επικίνδυνα από πριν και αυτό φαίνεται όταν είπαν ότι βάλανε πιο πολλά προστατευτικά στην πίστα γιατί οι ταχύτητες είναι πολύ επικίνδυνες για σοβαρούς τραυματισμούς…..

  • George Liverpool

    Μεγαλο αρθρο,αλλα πολυ ενδιαφερον για οποιον το διαβασει.Εξηγει παρα πολυ ωραια,τι πιστευει ο ιδιος οτι θα καλυτερεψει το σπορ και θα φερει περισσοτερα “φυσικα” προσπερασματα.Απο τα καλυτερα που εχω διαβασει:
    https://drivetribe.com/p/c3AYr886Raakp8t5O-gDRg?iid=KOksv0vIRp-KsVWQPj85WA

  • Anestis Genk

    Τα Indycars πάνε ρόδα ρόδα με 300+ και δεν έχουν πρόβλημα και είναι μεγάλα μονοθέσια. Άρα γίνεται να τα κάνεις λιγότερο ευαίσθητα στον προπορευόμενο.

    1-Να φύγει η σανίδα.
    2-Να δωθούν ελευθερίες στο πάτωμα-διαχύτη.
    3-Να πάει πιο μπροστά ο οδηγός(τζιζ για την ασφάλεια).
    4-Να μειωθούν οι διάφοροι διαμορφωτές ροής και να επιβληθεί ένα πιο καθαρό σχήμα.
    5-Τα πίσω λάστιχα να φαίνονται πολύ φαρδύτερα, γιατί τώρα σε μένα δεν φαίνονται τουμπανιασμένα.
    6-Να γίνουν χειρότερα τα φρένα, για μεγαλύτερες αποστάσεις φρεναρίσματος. Αυτό δεν μ’αρέσει αλλά παίζει μεγάλο ρόλο.

    7-Να πάνε πάνω από 1100 άλογα χωρίς traction control.
    8-3.5 με 4.0 λίτρα μοτέρ ατμόσφαιρα για να είναι V10 και V12 ή και W12 και 1.6 turbo.
    9-Χωρίς πνευματικές βαλβίδες, και drive by wire, για να μειωθεί το κόστος.

    10-5 ταχύτητες για να παίζει ρόλο και η καμπύλη ροπής εκτός από το peak power.

    11-Χωρίς αλλαγές ελαστικών και αναπλήρωση καυσίμων, όλη η δράση μέσα στην πίστα, φτιάχτε λάστιχα που να αντέχουν, γίνεται!!! Η καν’τε τα pit stop ασύμφορα, δλδ μόνο 4 μηχανικοί για κάθε μονοθέσιο και αναπλήρωση καυσίμων σαν το NASCAR.
    12-Να κάνετε σωστή αξιολόγηση. Ο κόσμος θέλει άλλα πράγματα από αυτά που θέλουν να του φορέσουν, θέλει ανταγωνισμό, διαφορετικότητα, τεχνολογία αλλά να μην είναι roborace, θέλει ήχο και σκασίματα στην εξάτμιση και ανάποδα τιμόνια με 250+ και rolling burnout καθώς μπαίνει το μοτέρ στο power band. Κάθε παράγραφος των κανονισμών πρέπει να ικανοποιεί αυτά. Για την ασφάλεια δεν μας νοιάζει, αν μας ένοιαζε θα είχαμε καταργήσει τους αγώνες μοτοσυκλετών ή και τους αγώνες γενικώς. Όποιος φοβάται ας κάνει άλλο επάγγελμα.

    • Mitsos Ribopaido

      Μηχανολογος?

    • Anestis Genk

      human resources? :P

    • Mitsos Ribopaido

      Όχι απλα τα ανέλυσες ωραία..nice :P

    • Anestis Genk

      for the record, ναι

    • Spider

      Α)Ξέχασες τα καρμπυρατέρ..
      Β)Να καταργήσουμε εντελώς τις πτέρυγες και να γυρίσουμε σε κάτι από 50’s-60’s.
      Γ)Να καταργήσουμε το ανθρακονηματικά πλαίσια και να γυρίσουμε σε σωληνωτά πλαίσια.
      Δ)Να καταργήσουμε τις ζώνες και τα κράνη, η ασφάλεια δεν μας ενδιαφέρει,ο κόσμος διψάει για αίμα…
      Αυτό που περιγράφεις φίλε μου δεν είναι,ούτε θα μπορούσε να είναι ποτέ Formula 1. Είναι κάτι λίγο από όλα και τίποτα ακριβώς.
      Αυτή είναι η Formula 1, με τα συν και τα πλην της. Κανένας δεν υποχρεώνει κανέναν να την παρακολουθήσει. Όποιου δεν του αρέσει μπορεί να παρακολουθήσει κάτι άλλο.
      Υ.Γ. Φιλικά, χωρίς παρεξήγηση και με αρκετή δόση χιούμορ!

    • Anestis Genk

      1-Αυτά που λες είναι: https://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man

      2-Η F1 είναι αυτή επειδή κάποιοι αποφάσισαν να την κάνουν έτσι, δεν έπεσε από το διάστημα :)

  • επετζικ

    Πρόπερσι είδα σχεδόν όλους τους αγώνες.
    Πέρυσι ούτε τους μισούς.
    Φέτος στον πρώτο αγώνα τα παράτησα στον τριακοστό γύρο.
    Πραγματική απογοήτευση μετά από τόσο μπλα μπλα για καλύτερο θέαμα.
    Έχουμε κουραστεί από τα τρενάκια.
    Έχουμε κουραστεί από τις κάλπικες προσπεράσεις.
    Έχουμε κουραστεί από τον ανύπαρκτο ανταγωνισμό.
    Μάλλον πρέπει να βρω κάποια άλλη ασχολία για τις Κυριακές μου μετά από σαράντα χρόνια που παρακολουθώ το σπορ.

  • Talos the Robot

    Καταργηστε DRS, KERS και ηλεκτρονικα βοηθήματα, βαλτε καλυτερο ηχο, και καντε τα αυτοκίνητα οσο πιο δυσκολοδήγητα γίνεται, αλλιως δεν ξαναβλέπουμε F1. Ακομα και το NASCAR σημερα εχει καλύτερο θέαμα.