Λεωφόρος Ελληναρίστικης Αναισθησίας (Λ.Ε.Α.)

Σχετικά άρθρα

Καλώς ήρθατε -όσοι φύγατε- και καλή χώνεψη σε όλους. Άλλο ένα Πάσχα πέρασε στην ιστορία, ακόμα ένα μεγαλοπρεπέστατο μποτιλιάρισμα καταγράφηκε στα κιτάπια των ελληνικών μεταφορών.

Προσωπικά, αποφεύγω τις 2-ημερες και 3-ημερες εξόδους για αυτόν ακριβώς τον χαμό. Η Ιόνια Οδός αποδείχτηκε “αιώνια”, τόσο στην περάτωση του έργου (κι ακόμα δεν ολοκληρώθηκε), όσο στο βολτάρισμα της επιφάνειάς της. Οι υπόλοιπες Οδοί δεν είχαν να ζηλέψουν σε τίποτα το νεότερο μέλος της οικογενείας, καθώς στις περισσότερες Εθνικές ο ρυθμός κίνησης θύμιζε σπριντ Ούγκο Αλμέιδα με σκάφανδρο και τον Robocop σκαρφαλωμένο στην πλάτη του.

“Πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούι”, λένε. Όλοι μαζί φεύγουμε, όλοι μαζί γυρίζουμε (και όλοι μαζί τα τρώμε, που αναφωνεί μια “αθώα” ψυχή). Η συνήθεια που έγινε λατρεία και φροντίζει σε κάθε περίοδο ή παράθυρο διακοπών να γονατίζει τις κεντρικές οδικές αρτηρίες. Η βλοσυρότητα των εικόνων, ωστόσο, ήταν συγκεντρωμένη σε μια σειρά από καρέ στο δεξί (ή αριστερό, αναλόγως πλάνου) μέρος της οθόνης. Αν παρατηρήσεις την κεντρική φωτογραφία, διαπιστώνεις την ύπαρξη μιας λωρίδας δρόμου διαφορετικής από τις άλλες. Ειδοποιός διαφορά η ύπαρξη συνεχόμενης γραμμής.

Θα μπορούσε να είναι το γνώρισμα που διαχωρίζει τον αφρό από το νερουλό μείγμα. Την “πλέμπα” από την αριστοκρατία. Τους χωρικούς από τους πληβείους. Εν πάση περιπτώσει, ένα εισιτήριο διαρκείας στην first class των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων. Κάτι σαν VIP Pass. Το “Βατικανό” αυτό του οδοστρώματος, ονομάζεται “Λωρίδα Εκτάκτου Ανάγκης”. Προνομιούχοι είναι ασθενοφόρα, περιπολικά, πυροσβεστικά και οχήματα οδικής βοήθειας-συντήρησης. Σε ακραίες περιπτώσεις δύναται να χρησιμοποιηθεί (αν και δεν προβλέπεται από το άρθρο 29 του Κ.Ο.Κ.) και από Ι.Χ. με αναμμένα φώτα, αλάρμ και κόρνες, τα οποία μεταφέρουν ασθενή. Δεν ανακαλύψαμε την Αμερική, δεν τετραγωνίσαμε τον κύκλο, δεν εκάμαμεν καμίαν επανάστασιν. Γνωρίζουμε τι εστί Λ.Ε.Α. Και αυτό είναι το θλιβερό γεγονός.

“Η άγνοια είναι ευλογία”, αναφέρει μια άλλη ρήση. Εύστοχα διατυπωμένη, καθώς η έλλειψη γνώσης αρκετές φορές εκτελεί και χρέη άλλοθι. Δεν είναι τυχαίο πως η ανθρωποκτονία από αμέλεια επισύρει σαφώς μικρότερη ποινή από την αντίστοιχη εκ προθέσεως. Αν ο συρφετός οδηγών που έκαναν κατάληψη στις Λ.Ε.Α. έπρατταν κατά τέτοιον τρόπο εν αγνοία τους, θα τύγχαναν αρκετά επιεικέστερων χαρακτηρισμών. “Ανίδεοι”, “άσχετοι”, “άμπαλοι” και αρκετά ακόμα ανάλαφρα κοσμητικά με το στερητικό “α-“. Η γνώση, ωστόσο, εκτός από δύναμη, προϋποθέτει την παρουσία κάποιων βασικών ανθρωπίνων αισθητηρίων, όπως αντίληψη και συναίσθηση.

Σκόπιμα χρησιμοποίησα το ουσιαστικό “αναισθησία” στον τίτλο. Η εύκολη οδός θα ήταν το “ανοησία”, αλλά θα ήταν και άκαιρη. Βλέπεις, ο ανόητος άνθρωπος -κατά κανόνα- πράττει χωρίς να σκεφτεί ούτε την αιτία, ούτε και τις συνέπειες των πράξεών του. Χαζό παιδί-χαρά γεμάτο. Ο αναίσθητος, όμως, ξέρει πολύ καλά και τι κάνει, αλλά και ποια θα είναι η ενδεχόμενη κατάληξη. Απλά δεν τον νοιάζει. Όσοι είχαν στρατοπεδεύσει στο δεξί μέρος της Ιόνιας, γνώριζαν ότι αν η μοίρα έστελνε ένα ασθενοφόρο στο διάβα τους ο ασθενής θα έμενε στον τόπο με διαδικασίες-εξπρές από τον Άγιο Πέτρο. Αλλά “ωχ αδερφέ, σιγά μην τύχει τώρα”. Λες και ο ηλικιωμένος έχει σύμβαση με το έμφραγμα να τον προσβάλει εντός Αθηνών ή εκτός αργίας. Αν έσπαγαν τα νερά μιας εγκύου, θα την ξεγένναγαν τα πληρώματα των μαρμαρωμένων οχημάτων. Αλλά, ξέχασα: “άμα είναι γκαστρωμένη, πού πάει πασχαλιάτικα;” Παράλειψις μου, υπάρχει και σχετικό νομοσχέδιο που απαγορεύει την μετακίνηση εγκύων, όμοιο με το αντίστοιχο του Μπιτσαξή για τους οπαδούς.

Σε περίπου 10 μέρες έχουμε 3ημερο Πρωτομαγιάς. Δεν τρέφω καμία αυταπάτη πως δεν θα δούμε σε replay τα χθεσινά χάλια. Εννοείται πως θα “κοκκαλώσει” η κυκλοφορία, εξυπακούεται πως οι Λ.Ε.Α. θα μετατραπούν σε παζάρι Σχιστού. Ο απαίδευτος (όχι αμόρφωτος, τεράστια η διαφορά), ανάγωγος, απαράδεκτος, αναίσχυντος και ακατάλληλος Ελληνάρας θα ξεχυθεί στας εξοχάς, γράφοντας τα πάντα στα μεγάλα, τριχωτά και περήφανα φρύδια του. Παλιά του τέχνη κόσκινο. Χρόνια τώρα διαπράττει δυνητικά κακουργήματα εκ προθέσεως. Δεν περιμένουμε τις μεγάλες αποδράσεις να τον “καμαρώσουμε”. Τον θαυμάζεις καθημερινά με τη μορφή δίποδου ή πρωτόζωου, όταν παρκάρει σε θέσεις αναπήρων και μπλοκάρει ράμπες, γιατί “σιγά μη φέρω 10 γύρες το τετράγωνο για τον μ@..κα”. Στις εξόδους, όμως, είναι τέτοια η ισχύς της εικόνας που σε εντυπωσιάζει κάθε φορά. Σαν μια μεγάλη, μηχανοκίνητη διαδήλωση υπέρ της κοινωνικής αναλγησίας.

Θέλω να πιστεύω πως όσοι διαβάζετε Autoblog.gr είστε συνειδητοποιημένα άτομα. Παρόλα αυτά, αν είσαι κάποιος από τους “καταληψίες (α)συνείδησης” των Λ.Ε.Α., μην πάρεις το κείμενο σαν προσβολή. Αν ήθελα –όπως και πολλοί συνάδελφοι- να κράξω, υπάρχουν πολύ πιο εύκολα και εύπεπτα θέματα για τροφή. Δες το παρόν άρθρο σαν μια αντανάκλαση της εκπεφρασμένης αγανάκτησης ενός υγιούς, αρκετά μεγάλου (επίσης, θέλω να πιστεύω) κομματιού της κοινωνίας. Αναλογίσου το εξής: την επόμενη φορά που θα αράξεις στη Λ.Ε.Α. τραγουδώντας «οου γεα», μπορεί να μην πιστοποιείς την νοητική σου ανωτερότητα απέναντι στους χαζοβιόληδες αυνάνες που στοιβάζονται σαν τα μοσχάρια σε 3 ή 4 κανονικές λωρίδες. Ίσως να στερείς από έναν συνάνθρωπό σου το δικαίωμα στη ζωή. Δεν λέω ότι σε κόφτει, αλίμονο. Απλά, σκέψου το. Να περνάει κι η ώρα στο μποτιλιάρισμα.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Στα 360 kW ο ισχυρότερος ταχυφορτιστής στην Ελλάδα

Ο ΣΕΑ στον Κορινό, που βρίσκεται στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, διαθέτει πλέον τον ισχυρότερο DC ταχυφορτιστή στην Ελλάδα, ο οποίος ανήκει στο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών...

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr