Η Ferrari 308 παρουσιάστηκε το 1975 και ήταν η διάδοχος της Dino, της μικρής κεντρομήχανης Ferrari. Σε σχέση με την Dino, το μοτέρ μεγάλωσε κατά 600 κυβικά εκατοστά και 2 κυλίνδρους, φτάνοντας τα 3 λίτρα και τους 8 κυλίνδρους τοποθετημένους σε V, εγκαρσίως πίσω από την καμπίνα των επιβατών. Σχεδιαστικά ακολούθησε την στροφή της Ferrari αλλά και όλης της αυτοκινητοβιομηχανίας από τις ρευστές καμπύλες των 60s, στις ακμές. Την αρχή είχε κάνει 2 χρόνια νωρίτερα η Berlinetta Boxer, η ναυαρχίδα των σπορ Ferrari. Η Berlinetta Boxer, ή απλώς ΒΒ, είχε έναν δωδεκακύλινδρο επίπεδο κινητήρα και στεκόταν απέναντι στις V12 Lamborghini, δηλαδή Miura και Countach.


H 308 όμως είχε πιο σέξι γραμμές από την ΒΒ, που μάλλον απευθυνόταν σε πιο συντηρητικό και ευκατάστατο κοινό, αλλά τι γίνεται όταν ένα αμάξι έχει όμορφο αμάξωμα και ένα άλλο τούμπανο μοτέρ; Engine swap! Εν προκειμένω το μοτέρ δεν προέρχεται από BB αλλά από την “οικογενειακή” Ferrari 400, που φοράει V12 60 μοιρών δια χειρός Gioacchino Colombo. Ο κινητήρας της ΒΒ βλέπεις ήταν πολύ φαρδύς για να χωρέσει στην 308. 6 διπλά 38άρια Weber καρμπυρατέρ αναλαμβάνουν την τροφοδοσία και η ισχύς ανέβηκε από τους 240 ίππους του V8 στους 340 του V12, με bonus μια υπέροχη μελωδία να διαφεντεύεις με το δεξί σου πόδι.

Στη συγκεκριμένη που βλέπεις μάλιστα το engine swap είναι ημιεργοστασιακό. Δεν έγινε από το εργοστάσιο της Ferrari στο Maranello αλλά από τον dealer της Ferrari στην Μεγάλη Βρετανία. Και στα τέλη της δεκαετίας του 80 αυτός ήταν ο γνωστός και μη εξαιρετέος Nigel Mansell! Βασίζεται στην 308 GTS QV (δηλαδή quattrovalvole) που θεωρείται και η καλύτερη έκδοση της 308! Από δαύτες μόνο 233 ήταν δεξιοτίμονες και 4 από αυτές ήταν οι τυχερές που απέκτησαν δωδεκακύλινδρο μοτέρ από την αντιπροσωπεία του Mansell. Η μετατροπή ήταν αρκετά χρονοβόρα μιας και ο V12 έπρεπε να αλλάξει προσανατολισμό από διαμήκης στην 400, σε εγκάρσιος στην 308 και σε αυτές τις περιπτώσεις η χωροταξία του κιβωτίου ταχυτήτων και του μηχανισμού του λεβιέ είναι μεγάλος πονοκέφαλος, ειδικά στα στενά engine bays που έχουν συνήθως τα κεντρομήχανα αυτοκίνητα.

Τέλος να πω πως όποιος ενδιαφέρεται θα τεθεί προς πώληση από την Silverstone Auctions τον ερχόμενο μήνα και η τιμή της αναμένεται να είναι 55 με 65 χιλιάδες ευρώ! Αρκετά φτηνή θα έλεγα για σχεδόν εργοστασιακό engine swap και για ένα τόσο σπάνιο αυτοκίνητο.

  • Hexagon

    πωωωωωω… απλά πωωωωωωω… σαγόνι πάτωμα

  • Anestis Genk

    Πως περίπου θα ακούγεται
    https://www.youtube.com/watch?v=sfItgoWw2-k

  • δεν το λες ιεροσυλια…..δεν το λες σε καμια περιπτωση fail…..δεν το λες κακη μετατροπη………
    αλλα αποψη μου τετοια οχηματα…..απλα ΔΕΝ τα πειραζεις αν θελεις να θεωρησει κλασικος !!!!

    • Νικόλαος244turbo

      “Aν θες να βγάλεις πινακίδες Ιστορικού” να διορθώσω…
      Γιατί στο εξωτερικό είναι ακομπλεξάριστοι και ακολουθούν αρκετοί το restomod-σε αντίθεση με το κατσικοχώρι μας που και λάμπες να αλλάξεις θεωρείσαι “ιερόσυλος”
      Υ.Γ. πολλά παρτάλια θεωρούνται “ιστορικά” αλλά κανένας δε λέει ότι ο βασιλιάς είναι γυμνός…δε μπορεί να βάζει ο άλλος φουσκώματα στα φτερά και 10ρες ζάντες στο 2002 και να σου λέει “η Αλπίνα τα έβγαζε”…ναι μεγάλε,μετά από 20 χρόνια όμως….restomod you know…
      Aυτά :-)

  • https://www.youtube.com/watch?v=NKoYEzz-6po
    τα πάντα είναι μάταια

  • Giannisk

    Τι όνειρο είναι αυτο?

  • Mika

    Μagnificent car που θα ελεγε κι ο Μανσελ!!!!