GP Ρωσίας 2017: Παρθενική νίκη για Bottas!

Σχετικά άρθρα

Αγώνας

Χρειάστηκε να περάσουν 80 αγώνες για να φτάσει ο Valtteri Bottas στην πρώτη νίκη της καριέρας του. Ο Φινλανδός έκανε καταπληκτική εκκίνηση και στη συνέχεια κρατήθηκε μπροστά, παρά την πίεση του Sebastian Vettel στο τελευταίο μέρος του αγώνα. Ο Γερμανός περιορίστηκε στη δεύτερη θέση, με τον Kimi Raikkonen να συμπληρώνει το βάθρο.

Ο Lewis Hamilton αρκέστηκε στη τέταρτη θέση, μπροστά από τους Max Verstappen, Sergio Perez, Esteban Ocon, Nico Hulkenberg, Felipe Massa και τον Carlos Sainz που είναι ο τελευταίος της πρώτης δεκάδας. Ας δούμε τι έγινε στους 52 γύρους του Ρωσικού Grand Prix:

Ο καιρός δεν άλλαξε σε σχέση με χθες, έτσι στην πίστα επικρατούσε λιακάδα και τα θερμόμετρα έδειχναν τους 25°C στον αέρα και τους 41°C στο οδόστρωμα. Όλοι οι οδηγοί ξεκίνησαν με την υπέρ-μαλακή γόμα, εκτός από τους Wehrlein, Ericsson και Vandoorne, οι οποίοι επέλεξαν την πολύ μαλακή γόμα για την εκκίνηση, έχοντας στο μυαλό τους μια διαφορετική στρατηγική. Ο αγώνας δεν ξεκίνησε ποτέ για τον Alonso, αφού ο Ισπανός ακινητοποίησε την MCL32 στο τέλος του γύρου σχηματισμού, με πρόβλημα στο power unit, κάτι που οδήγησε σε δεύτερο γύρο σχηματισμού.

Όταν τα κόκκινα φώτα έσβησαν, ο Bottas ξεκίνησε εκπληκτικά και πέρασε στην πρώτη θέση, με τον Vettel να είναι στη δεύτερη θέση. Ο Raikkonen έμεινε στην τρίτη θέση, μπροστά από τους Hamilton, Verstappen, Massa, Ricciardo, Perez, Ocon και Hulkenberg. Επαφή μεταξύ των Grosjean και Palmer, είχε σαν αποτέλεσμα την εμφάνιση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας στην πίστα. Ο Grosjean κατηγορούσε τον Palmer πως έστριψε πάνω του.

Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας δεν άργησε να μπει μέσα, έτσι είχαμε ξανά αγώνα στον τρίτο γύρο. Ο Bottas έμεινε εύκολα μπροστά, ενώ και πιο πίσω δεν σημειώθηκε κάποιο προσπέρασμα. Ο Bottas ήταν ταχύτερος, κερδίζοντας μισό δευτερόλεπτο στον πρώτο τους γρήγορο γύρο. Πρόβλημα για τον Ricciardo, που έβλεπε το πίσω δεξί φρένο του να βγάζει καπνό, έχοντας υπερθερμανθεί. Ο Αυστραλός μπήκε στα pits, εγκαταλείποντας τον αγώνα.

Ο ρυθμός των Bottas και Vettel ήταν καλύτερος από αυτόν των Raikkonen και Hamilton, με τον πρωτοπόρο να απέχει 2 δευτερόλεπτα από τον Seb. Οι διαφορές των οδηγών είχαν ανοίξει αρκετά και μόνο ο Sainz ήταν εντός του δευτερολέπτου από τον Magnussen, που βρισκόταν στην 10η θέση. Ο Bottas έκανε ξανά ταχύτερο γύρο, δείχνοντας ότι δε θα είναι εύκολος αντίπαλος για τις Ferrari. Οι αγωνοδίκες έδωσαν ποινή 5 δευτερολέπτων στον Magnussen, επειδή βγήκε εκτός πίστας στη στροφή 2.

Στον 10ο γύρο, ο Bottas είχε ανοίξει τη διαφορά στα 3,2 δευτερόλεπτα. Ο Vettel ανέβασε λίγο τον ρυθμό του, γράφοντας τον ταχύτερο προσωπικό γύρο, αλλά και πάλι ο Bottas κέρδισε 1 δέκατο. Ο Hamilton είχε πρόβλημα με μια μικρή υπερθέρμανση του κινητήρα, αλλά η Mercedes τού ζήτησε να κρυώσει λίγο την W08, τονίζοντας ότι δεν υπάρχει κάτι που πρέπει να ανησυχεί τον Βρετανό.

Καμία μάχη δεν υπήρχε στην πίστα, αφού καμία διαφορά δεν ήταν κάτω από ένα δευτερόλεπτο. Ο Vettel έγραψε το ταχύτερο πέρασμα στον 16ο γύρο, αλλά η διαφορά παρέμενε στα 4,5 δευτερόλεπτα. Ο Bottas απάντησε με δικό του ταχύτερο γύρο, όμως ο Vettel ήταν 1 δέκατο πιο αργός. Γκάζι πάτησε και ο Hamilton, δίχως να έχει ξεπεράσει εντελώς τα προβλήματα υπερθέρμανσης. Νέος ταχύτερος γύρος από τον Bottas, αλλά ο Hamilton ήταν 2 χιλιοστά ταχύτερος από τον team-mate του.

Στον 20ο γύρο, το κενό μεταξύ των Bottas και Vettel ήταν 5,6 δευτερόλεπτα. Η Mercedes ήταν σαφώς το ταχύτερο μονοθέσιο με τα υπέρ-μαλακά, όσο πλησιάζαμε στο πρώτο και μάλλον μοναδικό pit stop, όπου θα έμπαιναν τα πολύ μαλακά. Παρόμοιος ο ρυθμός των τεσσάρων πρώτων, κάτω από το 1:39, όντας οι μοναδικοί οδηγοί που το έκαναν αυτό.

Τα pit stops είχαν ανοίξει, με τους Massa, Magnussen κι Ericsson να μπαίνουν μέσα για την πολύ μαλακή γόμα, την ώρα που ο Vettel είχε καταφέρει να μειώσει ελαφρώς τη διαφορά. Ο Γερμανός έβαλε για τα καλά το γκάζι στο πάτωμα και πήρε μισό δευτερόλεπτο στον 23ο γύρο από τον Φινλανδό, και 7 δέκατα στον 24ο γύρο. Ο Bottas συναντούσε κίνηση και το αποτέλεσμα ήταν η διαφορά να πέσει στα 2,6 δευτερόλεπτα. Μέσα οι Ocon και Stroll, για τα πολύ μαλακά ελαστικά.

Στο τέλος του 27ου γύρου, ο Bottas μπήκε για την αλλαγή. Τα πολύ μαλακά μπήκαν σε 2,5 δευτερόλεπτα. Ο Vettel εξακολουθούσε να μην μπαίνει για αλλαγή, με τον Raikkonen να είναι ο επόμενος από τους πρώτους που βάζει τα πολύ μαλακά, κάτι που έκανε και ο Verstappen στη συνέχεια. Ο Vettel απαλλάχτηκε από το εμπόδιο του Stroll. Ο Hamilton έβαλε τα πολύ μαλακά στον 31ο γύρο, ωστόσο το ενδιαφέρον ήταν πως ο ρυθμός των Vettel και Bottas ήταν στα ίδια επίπεδα, παρόλο που ο Γερμανός δεν είχε αλλάξει ελαστικά.

Στον 34ο γύρο, ο Vettel είχε ανοίξει τη διαφορά στα 20,6 δευτερόλεπτα, αφού ήταν λίγο ταχύτερος από τον Bottas. Το pit stop ήρθε στο τέλος του 34ου γύρο, η αλλαγή έγινε σε 3,4 δευτερόλεπτα και ο Γερμανός βγήκε 4,7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Bottas. Τα ελαστικά του Vettel ήταν κατά 7 γύρους νεότερα, έτσι ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας ξεκίνησε να πιέζει όσο περισσότερο μπορούσε για να απειλήσει τον Φινλανδό, γνωρίζοντας ότι έμειναν 16 γύροι για το πέσιμο της καρώ σημαίας.

Στον 38ο γύρο, η απόσταση μεταξύ τους ήταν 4 δευτερόλεπτα, με τον Bottas να μπλοκάρει και να χάνει χρόνο. Το αποτέλεσμα ήταν η διαφορά να πέσει στα 2,8 δευτερόλεπτα. Η Ferrari έλεγε στον Vettel ότι ο Bottas είχε πλέον τραυματισμένο ελαστικό, ώστε να του δώσει να καταλάβει πως ακόμα δεν έχει τελειώσει τίποτα. Ο Vettel κέρδιζε συνεχώς χρόνο, ρίχνοντας τη διαφορά κάτω από τα δύο δευτερόλεπτα, με 12 γύρους να απομένουν.

Ο Bottas πλησίαζε τον Stroll, έτσι ήταν ορατό το ενδεχόμενο να χάσει κι άλλο χρόνο. Στο 1,5 δευτερόλεπτο η διαφορά, αλλά ο Bottas δεν είχε πρόβλημα να ανοίγει όσο χρειαζόταν τη διαφορά. Το εμπόδιο του Sainz ευνόησε τον Bottas, αφού άνοιξε λίγο τη διαφορά. Ο Vettel ήταν και πάλι ταχύτερος στη συνέχεια, κερδίζοντας 4 δέκατα στον 46ο γύρο.

Μάχη με τα χιλιοστά έδινε ο Vettel, που προσπαθούσε να μπει σε ζώνη DRS, αλλά ο Bottas κρατούσε τη διαφορά ελάχιστα πάνω από το δευτερόλεπτο. Ο Vettel άνοιξε την πίσω πτέρυγα στον προ-τελευταίο γύρο, ο Bottas είχε μπροστά του τον Massa και τελικά ο Βραζιλιάνος αποτέλεσε εμπόδιο για τον Γερμανό και όχι για τον Φινλανδό.

Τίποτα δεν άλλαξε μέχρι το πέσιμο της καρώ σημαία και ο Bottas έφτασε στην πρώτη του νίκη, με τους Vettel και Raikkonen να συμπληρώνουν το βάθρο. Ο Hamilton ήταν αδύνατο σήμερα να παλέψει μαζί τους, ενώ ακολούθησαν οι Verstappen, Perez, Ocon, Hulkenberg, Massa και Sainz για την τελευταία θέση της δεκάδας.

Το επόμενο Grand Prix θα πραγματοποιηθεί στις 12-14 Μαΐου, στη Βαρκελώνη.

Αποτελέσματα

Θέση No Οδηγός Ομάδα Γύροι Διαφορά Βαθμοί
1 77 Valtteri Bottas Mercedes 52 1:28:08.743 25
2 5 Sebastian Vettel Ferrari 52 +0.617s 18
3 7 Kimi Raikkonen Ferrari 52 +11.000s 15
4 44 Lewis Hamilton Mercedes 52 +36.320s 12
5 33 Max Verstappen Red Bull 52 +60.416s 10
6 11 Sergio Perez Force India 52 +86.788s 8
7 31 Esteban Ocon Force India 52 +95.004s 6
8 27 Nico Hulkenberg Renault 52 +96.188s 4
9 19 Felipe Massa Williams 51 +1 γύρο
2
10 55 Carlos Sainz Toro Rosso 51 +1 γύρο
1
11 18 Lance Stroll Williams 51 +1 γύρο 0
12 26 Daniil Kvyat Toro Rosso 51 +1 γύρο
0
13 20 Kevin Magnussen Haas 51 +1 γύρο
0
14 2 Stoffel Vandoorne McLaren 51 +1 γύρο
0
15 9 Marcus Ericsson Sauber 51 +1 γύρο
0
16 94 Pascal Wehrlein Sauber 50 +2 γύροι
0
3 Daniel Ricciardo Red Bull 5 Εγκατέλειψε 0
30 Jolyon Palmer Renault 0 Εγκατέλειψε 0
8 Romain Grosjean Haas 0 Εγκατέλειψε 0
14 Fernando Alonso McLaren 0 Εγκατέλειψε 0

Βαθμολογία Οδηγών

Θέση Οδηγός Ομάδα Βαθμοί
1 Sebastian Vettel Ferrari 86
2 Lewis Hamilton Mercedes 73
3 Valtteri Bottas Mercedes 63
4 Kimi Raikkonen Ferrari 49
5 Max Verstappen Red Bull 35
6 Daniel Ricciardo Red Bull 22
7 Sergio Perez Force India 22
8 Felipe Massa Williams 18
9 Carlos Sainz Toro Rosso 11
10 Esteban Ocon Force India 9
11 Nico Hulkenberg Renault 6
12 Romain Grosjean Haas 4
13 Kevin Magnussen Haas 4
14 Daniil Kvyat Toro Rosso 2
15 Pascal Wehrlein Sauber 0
16 Lance Stroll Williams 0
17 Antonio Giovinazzi Sauber 0
18 Jolyon Palmer Renault 0
19 Stoffel Vandoorne McLaren 0
20 Fernando Alonso McLaren 0
21 Marcus Ericsson Sauber 0

Βαθμολογία Κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Mercedes 136
2 Ferrari 135
3 Red Bull 57
4 Force India 31
5 Williams 18
6 Toro Rosso 13
7 Haas 8
8 Renault 6
9 Sauber 0
10 McLaren 0

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Αποχωρεί από τη Red Bull ο Adrian Newey

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Red Bull, Adrian Newey, πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα μετά τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει εντός της αυστριακής ομάδας...