Πριν εξηγήσω τι το ιδιαίτερο έχει το εκπληκτικό αμερικάνικο “αγροτικό”, πρώτα πρέπει να διαλευκανθεί ποια η διαφορά μεταξύ των συστημάτων four-wheel drive και all-wheel drive. Ναι, καλά κατάλαβες, δεν είναι το ίδιο!

Στο 4WD η ισχύς μεταφέρεται από τον κινητήρα, στο κιβώτιο ταχυτήτων, γνωστό και ως transfer case. Αυτό το σύστημα κατανέμει την ισχύ μεταξύ του εμπρόσθιου και πίσω άξονα, έτσι ώστε η ροπή να μεταφέρεται ομοιόμορφα σε κάθε τροχό, γι’αυτό και χρησιμοποιείται στα σύγχρονα αυθεντικά τζιπ, ώστε να αντιμετωπίσουν σχεδόν οποιοδήποτε εμπόδιο εκτός δρόμου. Δεν είναι όμως το τέλειο σύστημα.

Όταν το transfer case κατανέμει ομοιόμορφα την ισχύ, εξασφαλίζει ότι κάθε τροχός γυρίζει με την ίδια ταχύτητα. Αυτό είναι σοβαρό πρόβλημα όταν θέλεις να στρίψεις, και αυτό γιατί όταν ένα αυτοκίνητο στρίβει, ο εσωτερικός τροχός πρέπει να γυρίσει πιο αργά από τον εξωτερικό τροχό, καθώς αυτός καλύπτει μεγαλύτερο τόξο. Αν δεν γίνεται αυτό, ο εσωτερικός τροχός χάνει έλξη και γυρίζει ελεύθερα.

Από την άλλη, το AWD είναι ένα αρκετά πιο σύγχρονο σύστημα, και αρκετά πιο περίπλοκο. Συναντάται σχεδόν παντού, από supercars όπως τα σύγχρονα SUVs, κάτι που πρακτικά μεταφράζεται το AWD ως σύστημα “αυτοκινήτου”, ενώ το 4WD ως σύστημα “φορτηγού”. Η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ 4WD και AWD είναι ότι ένα σύστημα κίνησης AWD είναι σχεδόν πάντα σε λειτουργία, και χρησιμοποιεί συμπλέκτες για την μεταφορά της δύναμης, ενώ το 4WD χρησιμοποιεί μηχανικές ενώσεις.

Βάζοντας στην άκρη το “μάθημα”, το νέο F-150 Raptor διαθέτει και τα δύο συστήματα, κάτω από την “ομπρέλα” Terrain Management System. Αυτό ένα διπλής λειτουργίας transfer case, το οποίο διαθέτει μια λειτουργία με συμπλέκτη, καθώς και ηλεκτρονικά “κλειδώματα” για πραγματικές μηχανικές ενώσεις, όταν χρειάζονται σοβαρό off-roading.

Να θυμίσω ότι η Ford παρουσίασε το νέο Raptor στην έκθεση του Detroit τον Ιανουάριο του 2015, με την πιο macho έκδοση του F-150 να αποδίδει 450 άλογα στις 5.000 σ.α.λ με 691 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ. Η καρδιά του αλουμινένιου Raptor είναι ο 3,5-λίτρων V6 EcoBoost κινητήρας που συνδυάζεται με ένα 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, διαθέτοντας 6 driving modes, με το σύνολο να αντικαθιστά τον V8 6,2-λίτρων κινητήρα με το 6-άρι αυτόματο κιβώτιο. Το νέο μοντέλο παράγει 39 άλογα και 103 Nm περισσότερα από τη προηγούμενη γενιά, με το βάρος του να ανέρχεται κοντά στους 2,5 τόνους, όντας 226 κιλά λιγότερο από τη προηγούμενη γενιά.

  • freedoom1013

    Κτήνος, το θέλω!!!

  • teddy boy

    Nice toy!

  • Makis

    Άρα για αυτό λένε ότι τα Subaru έχουν την καλύτερη τετρακίνηση αφού είναι AWD.

  • RANTANPLAN

    Όσο ζει κανείς μαθαίνει 🙂.

    ΥΓ. Έρωτας είναι το γ@μ…νο.

  • Mika

    Εργαλος απο τα λιγα!!!