Το πιο βαρετό ίσως Grand Prix της φετινής σεζόν παρακολουθήσαμε στο Sochi της Ρωσίας. Το μόνο που μας κράτησε… ξύπνιους είναι η μάχη των Valtteri Bottas και Sebastian Vettel στους τελευταίους γύρους. Η χάραξη της ρωσικής πίστας δε βοηθάει τα προσπεράσματα, ενώ υπήρχε μικρή φθορά στα ελαστικά, κάτι που δεν έδωσε πλεονέκτημα σε κάποιον οδηγό.

Οι δύο ζώνες DRS δε βοήθησαν, επίσης, πολύ, με τον Vettel να πιστεύει ότι η αύξηση στη χρήση του DRS δεν είναι λύση στο μεγάλο πρόβλημα των προσπερασμάτων, εξηγώντας γιατί είδαμε μόλις 18 προσπεράσματα πριν από δύο εβδομάδες.

Κατ’ αρχάς, δε νομίζω ότι είμαι υπέρ της αύξησης των ζωνών του DRS. Νομίζω ότι το κάναμε πριν από μερικά χρόνια και ήταν πολύ εύκολο. Ήταν υπέροχο όταν πήγαινες πίσω από ένα μονοθέσιο μόλις δεχόσουν προσπέρασμα, αλλά δεν είναι αυτή η ιδέα του προσπεράσματος.

Πιστεύω ότι για αρκετούς λόγους στο Sochi ήταν δύσκολο να προσπεράσεις. Τα ελαστικά κράτησαν πολύ, έτσι μπορούσες να πιέσεις περισσότερο όταν ήσουν μπροστά ή πίσω, επομένως δεν υπήρχε φθορά που σε βοηθούσε να αποκτήσεις κάποιο πλεονέκτημα από τα ελαστικά. Η διάταξη της πίστας δεν σου επιτρέπει να ακολουθήσεις από κοντά ένα άλλο μονοθέσιο, κάτι που έχουμε δει και στο παρελθόν. Στην τελευταία στροφή, είναι δύσκολο να ακολουθήσεις για την κύρια ευθεία.

Ο οδηγός της Ferrari θεωρεί ότι θα έπρεπε να ήταν πιο εύκολο να κολλήσεις πίσω από έναν οδηγό και στη συνέχεια να δοκιμάσεις κάτι δικό σου, χωρίς να έχεις τη βοήθεια του DRS. Αυτό θέτει σε δοκιμασία τις οδηγικές ικανότητες, αλλά και τα ρίσκα που θα πάρει ο οδηγός.

Προσωπικά, θα προτιμούσα να είμαστε πιο κοντά και μετά να δοκιμάζαμε κάτι, όντας έτσι και μια πρόκληση, οπότε πρέπει όχι απλώς να φτάσεις, αλλά και να περάσεις ή να κάνεις κάτι και να βρεθείς δίπλα-δίπλα. Πρέπει να δουλέψεις γι’ αυτό, να δοκιμάσεις διαφορετικές γραμμές και να κάνεις διαφορετικά πράγματα. Στο Sochi, απλώς έφτασα πολύ αργά, ήταν στους τελευταίους 2-3 γύρους που ήμουν πιο κοντά.

Όμως, πριν από αυτό, ήταν συναρπαστικό για ‘μένα, να τον κυνηγήσω για να προσπαθήσω κάτι στο τέλος. Προφανώς και θα ήταν ωραίο αν τα είχα καταφέρει. Κάποιες μέρες δουλεύει, κάποιες άλλες όχι. Νομίζω ότι δεν πρέπει να επιστρέψουμε πάλι σ’ ένα παράθυρο που είναι ψεύτικο.

  • Gestione Sportiv@

    Συμφωνώ απόλυτα με τις δηλώσεις του Vettel!!!!
    Ελπίζω, ο Ross Brawn να υλοποιήσει την υπόσχεση για κατάργηση του DRS για να αποκτήσει και πάλι νόημα το προσπέρασμα στην F1.
    Έτσι, η σκέψη των οδηγών δεν θα σταματάει να σχεδιάζει πλάνα για προσπεράσματα τα οποία θα είναι και εφάνταστα, χωρίς το μονοθέσιο που ακολουθεί να “καταπίνει” το προπορευόμενο “αμάσητο”……….. https://uploads.disquscdn.com/images/57357b89727e68190a519d5d4077a3efb34517e865dcb9d92bec9ead25ebbe66.png

  • Akis-F1 FAN

    Δίκιο έχει…έτσι όπως είναι τώρα τα μονοθέσια για να μπορέσεις να προσπεράσεις πρέπει να είσαι υπερβολικά ταχύτερος από τον μπροστινό ώστε να τον “καταπιείς” μια και έξω….αλλιώς μόλις κολλήσεις στον ακάθαρτο αέρα δεν μπορείς να κάνεις τίποτα. Αν μπορούσαν τα μονοθέσια να ακολουθούν κοντά το ένα το άλλο δεν θα χρειαζόταν καν το drs και τα προσπεράσματα θα ήταν πολύ καλύτερα…όπως αυτά που έκανε στον κιμι και τον ρικι στην Κινα χωρίς drs.

  • Anestis Genk

    Το πρόβλημα είναι οι μπροστά αεροτομές. Πρέπει να κάνουν την αεροδυναμική έτσι ώστε να μπορείς να πλησιάσεις στις στροφές.

    • George Sigalas

      Συμφωνώ ότι η εμπρός πτέρυγα είναι αρκετά περιπλοκή και θέλει καθαρό αέρα για να δουλέψει. Αλλά και οι νέες πίσω αεροτομές στέλνουν πολύ πιο “βρόμικο” αέρα προς τα πίσω, πράγμα που δυσκολεύει ακόμα περισσότερο το να κολλήσεις πίσω απ το άλλο μονοθέσιο. Πρέπει να δοθεί μία ολοκληρωμένη λύση που να αφορά την αεροδυναμική όλου του μονοθεσίου. Κάτι τέτοιο θα αργήσει να εφαρμοστεί, μιας και μόλις φέτος έγιναν οι μεγάλες αλλαγές.

    • Anestis Genk

      Έχεις δίκιο. Το δύσκολο κομμάτι στην F1 είναι ο ανταγωνισμός, γι’αυτό και οι κανονισμοί έχουν γίνει τόσο περίπλοκοι.

  • μα το DRS δεν το εφεραν γιατι οι πιο αργοι συνδιασμοι δεν μπορουσαν καν να φτασουν τους πρωτους ????
    μια η αλλη θα ειναι οσο ο ανταγωνισμος δεν πεσει κατω απο τα 2δεκατα…..

    υ.γ πλεον δεν πρεπει να τεθει το γεγονος για σχεδιασμο νεων πιστων στα σημερινα δεδομενα ?????

  • kostas

    Σκουρα τα πραγματα, ελπιζω τουλαχιστον να δουμε μαχη Μποτας-Χαμιλτον για την νικη.

  • Bill BlackJack

    Τόσες φορές το έχουμε πει… ο Μπέρνι ( ή όποιος ήταν υπεύθυνος τελοσπάντων), επέτρεψε στον Τίλκε να αφήσει την χειρότερη δυνατή κληρονομιά στην F1 με τις νέες πίστες: κάποιες από αυτές έχουν απαράδεκτο σχεδιασμό όσον αφορά στα προσπεράσματα. Το Sochi είναι μάλλον το χειρότερο. Ήταν ένα κομμάτι από τα σημαντικότερα, γιατί δεν εμπλέκονται πολιτικές και οικονομικά μεγέθη. Δεν έχεις όλα τα άλλα προβλήματα που έχεις τα οποία διατηρούν εδώ και δεκαετίες το γνωστό πρόβλημα του “1-2 ομάδες πρώτες, και οι υπόλοιποι στο χάος”, το κυρίως πρόβλημα που μαστίζει την F1. Θέλαμε “απεγνωσμένα” πίστες που να βοηθούν στο προσπέρασμα, και το μόνο καλό που χάναμε ιστορικά GP (Ίμολα κλπ), ήταν ότι τουλάχιστον τώρα θα μπορούσαν να σχεδιαστούν από την αρχή νέες πίστες, και να δωθεί μέγιστη σημασία στην υποβοήθηση προσπερασμάτων. Και πήραμε τα… sochi μας! Ιδού, μια πίστα που πρέπει να προσπάθησε πολύ ο Τίλκε για να μην φτιάξει ΚΑΝΕΝΑ σημείο που να πέφτουν δυνατά στα φρένα οι οδηγοί, ή κάτι άλλο παρόμοιο. Χωρίς πέσιμο στα φρένα, πως θα φτιάξεις διαφορά δυναμικού με τα σημερινά (και όχι μόνο) μονοθέσια;;;;

    Τρία πουλάκια κάθονταν, πραγματικά.
    Εύχομαι μόνο μην φύγει πάλι μπροστά η Μερσεντές, όπως φάνηκε στα fp1-2, γιατί πάμε πάλι για επίπεδο ενδιαφέροντος 2015…

    ps> Όταν λέμε 18 προσπεράσματα, για ποια προσπεράσματα μιλάμε;!