1FP1

Μία από τις ιδιαιτερότητες του Grand Prix στο Μονακό είναι ότι τα ελεύθερα δοκιμαστικά διεξάγονται την Πέμπτη και όχι την Παρασκευή. Σήμερα, λοιπόν, έχουμε δράση στο Πριγκιπάτο, με τον Lewis Hamilton να είναι ταχύτερος στην πρώτη περίοδο. Παρά το μακρύ μεταξόνιο, η W08 έδειξε ότι είναι γρήγορη, αλλά η λογική λέει ότι θα υπάρξει και πάλι μάχη με τη Ferrari.

Ο Sebastian Vettel ήταν δύο δέκατα πιο αργός, με τον Max Verstappen να ακολουθεί στην τρίτη θέση, μπροστά από τους Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo, Daniil Kvyat, Kimi Raikkonen, Sergio Perez, Carlos Sainz και τον Esteban Ocon που συμπληρώνει την πρώτη 10άδα. Ας δούμε τα κυριότερα από το FP1:

Ο καιρός στο Μόντε Κάρλο ήταν αρκετά καλός, με τον ουρανό να έχει μερικά σύννεφα και τα θερμόμετρα να δείχνουν τους 20°C στον αέρα και τους 29°C στην άσφαλτο. Οι οδηγοί βγήκαν γρήγορα έξω για το installation lap, ενώ ο Verstappen έγινε ο πρώτος που ολοκληρώνει γύρο, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:19.4, για να ακολουθήσουν οι Bottas και Hamilton.

Ο Ολλανδός είχε την υπέρ-μαλακή γόμα, εν αντιθέσει με τη Mercedes, παρ’ όλα αυτά ο Bottas πίεσε και πέρασε στην πρώτη θέση, με 1:16.8 και στη συνέχεια με 1:16.3. Ο Φινλανδός ήταν ο μόνος που πίεζε, καταφέρνοντας να ρίξει τον καλύτερο χρόνο στο 1:15.4, όσο οι περισσότεροι οδηγοί παρέμεναν στα γκαράζ τους. Ο Hamilton πάτησε και ο ίδιος γκάζι, για το 1:15.3, αλλά ο team-mate του ήταν δύο δέκατα ταχύτερος.

Το πρώτο τέταρτο είχε παρέλθει και οι δύο Red Bull αποφάσισαν να μπουν στο «παιχνίδι», έχοντας την υπέρ-μαλακή γόμα. Ο Ricciardo πέρασε στην κορυφή, με 1:14.8, την ώρα που η πίστα φιλοξενούσε πολλά μονοθέσια. Οι δύο Ferrari βγήκαν για να ξεκινήσουν τα δικά τους προγράμματα, όπως και ο Button, ο οποίος πατούσε στα μαλακά ελαστικά.

Ο Vettel δεν άργησε να πάρει την πρώτη θέση, με 1:14.2, όσο ο Raikkonen ήταν 8 δέκατα αργότερος, στην τρίτη θέση. Ο Sainz στη συνέχεια πήρε τη θέση του Φινλανδού, για να γίνει ο τρίτος οδηγός που κατεβαίνει το 1:15. Η πίστα είχε βελτιωθεί και ο Kvyat ανέβηκε στη δεύτερη θέση, παρόλο που φορούσε τη μαλακή γόμα, πράγμα που σημαίνει ότι οι επιδόσεις μπορούσαν να βελτιωθούν κι άλλο.

Πλησιάζαμε στο πρώτο 40λεπτο, επομένως πολλοί οδηγοί γύρισαν στα pits για να επιστρέψουν ένα σετ ελαστικών, όπως ορίζουν οι κανονισμοί. Στη Red Bull, συνεχιζόταν η δουλειά στην RB13 του Verstappen, με τους μηχανικούς να έχουν βγάλει το πάτωμα, χωρίς να ξέρουμε τι προκάλεσε τη ζημιά. Ο Hamilton πέρασε στην πρώτη θέση, με 1:13.9, αλλά λίγο αργότερα ο Bottas ήταν κατά 1 δέκατο ταχύτερος, φορώντας και οι δύο τα υπέρ-μαλακά ελαστικά.

Με ταχύτερα περάσματα σε όλα τα κομμάτια, ο Hamilton γύρισε σε 1:13.4, σπάζοντας ήδη το 1:13.622 που έδωσε πέρυσι την pole position στον Ricciardo. Ο Vettel βελτίωσε τον χρόνο του και πήρε τη δεύτερη θέση από τον Bottas, πλησιάζοντας τον Hamilton στα δύο δέκατα. Ο Raikkonen είχε πέσει στην έκτη θέση και το μόνο που κατάφερε είναι να κερδίσει μία θέση, χωρίς να κατέβει το 1:14.

Στα 25 λεπτά για το τέλος, ο Verstappen έκανε την εμφάνισή του, αφού οι μηχανικοί διόρθωσαν το πρόβλημα που υπήρχε στο πάτωμα. Ο Ολλανδός προσπαθούσε να καλύψει το χαμένο έδαφος, ανεβαίνοντας στην πέμπτη θέση, όντας ελάχιστα αργότερος από τον Raikkonen. Στη συνέχεια ήταν ακόμα πιο γρήγορος, περνώντας στην τρίτη θέση, καθώς ήταν 10 χιλιοστά ταχύτερος από τον Bottas.

Προβλήματα με το πέρασμα από την πρώτη στροφή για τον Grosjean, που βγήκε εκτός αρχικά και στη συνέχεια έλεγε πως δεν μπορούσε να βρει λύση. Ο Button ήταν ελάχιστα πιο αργός από τον Vandoorne, στην 14η θέση, τη στιγμή που ελάχιστοι οδηγοί βελτίωναν τους χρόνους τους. Είχαμε μπει στα τελευταία λεπτά, όπου οι περισσότεροι πιλότοι ήταν έξω για τα τελευταία τους χιλιόμετρα. Τίποτα δεν άλλαξε μέχρι τη λήξη της περιόδου.

Το FP2 θα πραγματοποιηθεί στις 15:00 ώρα Ελλάδας.

2Αποτελέσματα

3Τα highlights