1FP1

Μία από τις ιδιαιτερότητες του Grand Prix στο Μονακό είναι ότι τα ελεύθερα δοκιμαστικά διεξάγονται την Πέμπτη και όχι την Παρασκευή. Σήμερα, λοιπόν, έχουμε δράση στο Πριγκιπάτο, με τον Lewis Hamilton να είναι ταχύτερος στην πρώτη περίοδο. Παρά το μακρύ μεταξόνιο, η W08 έδειξε ότι είναι γρήγορη, αλλά η λογική λέει ότι θα υπάρξει και πάλι μάχη με τη Ferrari.

Ο Sebastian Vettel ήταν δύο δέκατα πιο αργός, με τον Max Verstappen να ακολουθεί στην τρίτη θέση, μπροστά από τους Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo, Daniil Kvyat, Kimi Raikkonen, Sergio Perez, Carlos Sainz και τον Esteban Ocon που συμπληρώνει την πρώτη 10άδα. Ας δούμε τα κυριότερα από το FP1:

Ο καιρός στο Μόντε Κάρλο ήταν αρκετά καλός, με τον ουρανό να έχει μερικά σύννεφα και τα θερμόμετρα να δείχνουν τους 20°C στον αέρα και τους 29°C στην άσφαλτο. Οι οδηγοί βγήκαν γρήγορα έξω για το installation lap, ενώ ο Verstappen έγινε ο πρώτος που ολοκληρώνει γύρο, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:19.4, για να ακολουθήσουν οι Bottas και Hamilton.

Ο Ολλανδός είχε την υπέρ-μαλακή γόμα, εν αντιθέσει με τη Mercedes, παρ’ όλα αυτά ο Bottas πίεσε και πέρασε στην πρώτη θέση, με 1:16.8 και στη συνέχεια με 1:16.3. Ο Φινλανδός ήταν ο μόνος που πίεζε, καταφέρνοντας να ρίξει τον καλύτερο χρόνο στο 1:15.4, όσο οι περισσότεροι οδηγοί παρέμεναν στα γκαράζ τους. Ο Hamilton πάτησε και ο ίδιος γκάζι, για το 1:15.3, αλλά ο team-mate του ήταν δύο δέκατα ταχύτερος.

Το πρώτο τέταρτο είχε παρέλθει και οι δύο Red Bull αποφάσισαν να μπουν στο «παιχνίδι», έχοντας την υπέρ-μαλακή γόμα. Ο Ricciardo πέρασε στην κορυφή, με 1:14.8, την ώρα που η πίστα φιλοξενούσε πολλά μονοθέσια. Οι δύο Ferrari βγήκαν για να ξεκινήσουν τα δικά τους προγράμματα, όπως και ο Button, ο οποίος πατούσε στα μαλακά ελαστικά.

Ο Vettel δεν άργησε να πάρει την πρώτη θέση, με 1:14.2, όσο ο Raikkonen ήταν 8 δέκατα αργότερος, στην τρίτη θέση. Ο Sainz στη συνέχεια πήρε τη θέση του Φινλανδού, για να γίνει ο τρίτος οδηγός που κατεβαίνει το 1:15. Η πίστα είχε βελτιωθεί και ο Kvyat ανέβηκε στη δεύτερη θέση, παρόλο που φορούσε τη μαλακή γόμα, πράγμα που σημαίνει ότι οι επιδόσεις μπορούσαν να βελτιωθούν κι άλλο.

Πλησιάζαμε στο πρώτο 40λεπτο, επομένως πολλοί οδηγοί γύρισαν στα pits για να επιστρέψουν ένα σετ ελαστικών, όπως ορίζουν οι κανονισμοί. Στη Red Bull, συνεχιζόταν η δουλειά στην RB13 του Verstappen, με τους μηχανικούς να έχουν βγάλει το πάτωμα, χωρίς να ξέρουμε τι προκάλεσε τη ζημιά. Ο Hamilton πέρασε στην πρώτη θέση, με 1:13.9, αλλά λίγο αργότερα ο Bottas ήταν κατά 1 δέκατο ταχύτερος, φορώντας και οι δύο τα υπέρ-μαλακά ελαστικά.

Με ταχύτερα περάσματα σε όλα τα κομμάτια, ο Hamilton γύρισε σε 1:13.4, σπάζοντας ήδη το 1:13.622 που έδωσε πέρυσι την pole position στον Ricciardo. Ο Vettel βελτίωσε τον χρόνο του και πήρε τη δεύτερη θέση από τον Bottas, πλησιάζοντας τον Hamilton στα δύο δέκατα. Ο Raikkonen είχε πέσει στην έκτη θέση και το μόνο που κατάφερε είναι να κερδίσει μία θέση, χωρίς να κατέβει το 1:14.

Στα 25 λεπτά για το τέλος, ο Verstappen έκανε την εμφάνισή του, αφού οι μηχανικοί διόρθωσαν το πρόβλημα που υπήρχε στο πάτωμα. Ο Ολλανδός προσπαθούσε να καλύψει το χαμένο έδαφος, ανεβαίνοντας στην πέμπτη θέση, όντας ελάχιστα αργότερος από τον Raikkonen. Στη συνέχεια ήταν ακόμα πιο γρήγορος, περνώντας στην τρίτη θέση, καθώς ήταν 10 χιλιοστά ταχύτερος από τον Bottas.

Προβλήματα με το πέρασμα από την πρώτη στροφή για τον Grosjean, που βγήκε εκτός αρχικά και στη συνέχεια έλεγε πως δεν μπορούσε να βρει λύση. Ο Button ήταν ελάχιστα πιο αργός από τον Vandoorne, στην 14η θέση, τη στιγμή που ελάχιστοι οδηγοί βελτίωναν τους χρόνους τους. Είχαμε μπει στα τελευταία λεπτά, όπου οι περισσότεροι πιλότοι ήταν έξω για τα τελευταία τους χιλιόμετρα. Τίποτα δεν άλλαξε μέχρι τη λήξη της περιόδου.

Το FP2 θα πραγματοποιηθεί στις 15:00 ώρα Ελλάδας.

2Αποτελέσματα

3Τα highlights

  • F1fan

    Παραδοξως “καθαρο” FP1!!Απο οτι φαινεται,η RBR ειναι κοντα κι αυτο ειναι θετικο!Η STR πολυ δυνατη κ με ssoft κιολας,η Williams εδειξε καποια βελτιωση,η Macca θα φανει στη συνεχεια αμα μπορει κατι καλο αυτο το ΣΚ

  • Gestione Sportiv@

    Το “θεωρητικό” μειονέκτημα της W08 με το μακρύ μεταξόνιο στο FP1 δεν φάνηκε πουθενά, αλλά αντίθετα η ομάδα του Brackley δείχνει πάρα πολύ δυνατή και έχει ένα αβαντάζ με τα πολύ μαλακά ελαστικά της Pirelli σε αντίθεση με τις υπόλοιπες ομάδες και ήταν η μοναδική ομάδα που έκανε πολύ καλούς γύρους με τα συγκεκριμένα ελαστικά.
    Από την άλλη, η Ferrari δείχνει πολύ δυνατή και λογικά θα είναι η ομάδα που θα κοντράρει τους Γερμανούς και στο FP2.
    Η RBR όντως δείχνει κάποια πολύ καλά στοιχεία στο Monaco και ακολουθεί πολύ “στενά” τις δύο πρωτοπόρες ομάδες.
    Η STR βολεύεται αρκετά καλά στο Πριγκιπάτο, όπως και η F.I.
    Η Haas ήταν αρκετά καλή και με τους 2 οδηγούς της.
    Αντίθετα, η Renault δεν τα πήγε καθόλου καλά με τον Palmer, ενώ ο Hulk δεν έγραψε ούτε ένα γύρο καθώς πέρασε όλο το FP1 στα box της Γαλλικής ομάδας.
    Από την άλλη, η Wiiliams είχε αρκετά καλό ρυθμό με τον Stroll, άκουσον άκουσον.
    Τέλος, η McLaren έδειξε και τίποτα σημαντικό, αλλά στο FP2 μπορεί για κάτι καλό.

    Υ.Γ. Ο Kimi δεν άφησε μπάρα που να μην την “φιλήσει” από 2 και 3 φορές………….. https://uploads.disquscdn.com/images/6cc26b37bd40197b85090d1efacbf3d1c6ac02d30193d56ab8aae7a8ebe3d8e2.jpg

    • δεν νομιζω να καταφερει η μερκ να παρει καποια απο τις 3 πρωτες θεσεις στις κατατακτηριες

    • Ahilleas Tsikelis

      Λογω μεταξονιου το λες?Η διαφορα ναι ειναι τεραστια,με τα οσα ειδαμε στη Ρωσια λογικο αυτο που λες,αλλα στην ισπανια συνεβει το ακριβως αντιθετο και παραδοξο,στο 3ο σεκτορ να μοιραζει πονο.Παντως διχως να συγκρινα το μονοθεσιο με της Ισπανιας εχει επιπλεον αλλαγεςκαι μεγαλα αεροδυναμικα βοηθηματα στο Μονακο.

    • Mitsos Ribopaido

      Μονο η μερκ? η φερραρι? κανεις δεν ξερει

  • sergio360

    Στο FP2 που θα γινει το calibration με τις πιεσεις των ελαστικων απο την Pirelli βλεπω η Merc να χανει αυτα τα 2 δεκατα που ειναι μπροστα ο Hamilton απο τον Vettel…Το μαθατε το κολπο που κανουν στην Mercedes φανταζομαι…Τι?Οχι?…

    • Mitsos Ribopaido

      Οπα για πες για πες?

    • sergio360

      Δες τι απαντησα στον απο πανω.

    • Ahilleas Tsikelis

      Δεν στεκει αυτο που λες.Θελουν να μαζεψουν δεδομενα για το στησιμο και επιτηδες θα τρεξουν με μη επιτρεπτες πιεσεις για να αποκτησουν δεδομενα για τα σκουπιδια?Δεν ειναι μικρα παιδια οι μηχανικοι τους,εχουν τελειωσει ΑΕΙ οι μισοι.

    • sergio360

      Αυτο ελειπε,να εχουν τους αντιστοιχους ΤΕΙτζηδες.Αλλα δεν ειναι αυτο το θεμα.Δεν καταλαβες καν τι ειπα επειδη μαλλον δεν εχεις διαβασει τι λενε στα paddock.Η Pirelli στην αρχη καθε GP ανακοινωνει καποιες αρχικες πιεσεις στα λαστιχα τις οποιες και διορθωνει μετα το FP1 για την ασφαλεια των ελαστικων.Αυτο γινεται με την συσχετιση της αεροδυναμικης αποδοσης(δεδομενα) που παιρνουν απο τις ομαδες.2 συγκεκριμενες ομαδες λοιπον,παραφουσκωνουν επιτηδες τα δεδομενα για να μην ριξει η Pirelli τις πιεσεις γιατι δεν τους βολευει.Η μια ειναι η Mercedes.Δινουν επιτηδες λαθος δεδομενα για τα λαστιχα γιατι την πατησαν οπως τοτε με τις κρυφες δοκιμες αλλα τους επιασαν και παλι.Με ”παραφουσκωμενα” λαστιχα,ανεβαινει το υψος του μονοθεσιου και το rake τους και κανουν τον διαχυτη να δουλευει καλυτερα.Επιπλεον,δεν ”καινε” τα λαστιχα και εχουν πιο καλη διαχειρηση.

    • Mitsos Ribopaido

      Καλά αν δεν είναι ειρωνεία για τα τει, τραγικός απλά.. Πάντως για τα άλλα συμφωνώ…

    • sergio360

      Γιατι να ειναι ειρωνια?Και γιατι τραγικο?Η πλειοψηφια των τμηματων στα ΤΕΙ δεν εχει λογο υπαρξης.Δεν μπορει να γραφεις 3000 μορια στις πανελληνιες και να πας να σπουδασεις.Αφου δεν τα παιρνεις τα γραμματα που λενε.Και μην εχουμε αυταπατες.Η πλειοψηφια οσων φοιτουν στα ΤΕΙ με αντιγραφη παιρνουν το πτυχιο.Παντου υπαρχουν εξαιρεσεις βεβαια αλλα βλεπεις η πλειοψηφια ”κανονιζει”…

    • Mitsos Ribopaido

      Είναι τεράστια κουβέντα, διαφωνώ κάθετα και έχω πολλούς λόγους αλλά δεν είναι φίλε η κατάλληλη στιγμή ούτε ο χώρος. Όμως δέχομαι την γνώμη σου σαν άνθρωπο φυσικά … Για αυτά π είπες για την pirelli συμφωνώ αλλά φοβάμαι μήπως η μερκ κρύβει… Άσχετα ότι δεν ήταν πουθενά μ την χαμηλότερη πίεση

    • sergio360

      Ενταξει,μπορει να κρυβει αλλα το ιδιο μπορει και οι υπολοιποι…

    • Mitsos Ribopaido

      Ferrari pole και 1-2 na δω θελω και τπτ άλλο ser! Στο λέω ειλικρινά

    • sergio360

      Και γω το ιδιο!Εχουμε καταρα στο Monaco….

    • Mitsos Ribopaido

      Ναι ρε γαμώτο. Μακάρι να γινει . ποιος περιμενει μεχρι αυριο

  • georgekaras

    Μια χαρα ,ο μισος αγωνας ειναι το Σαββατο παντως

  • George Liverpool

    McLaren για pole position.Μετα εγκαταλειπουν ολοι στον αγωνα,λογω βροχης και κανει το 1-2.