Το τελευταίο Citroen C5 βγήκε από το εργοστάσιο Ρεν της Γαλλίας και έτσι λέμε και επίσημα αντίο στην υδροπνευματική ανάρτηση της γαλλικής εταιρίας. Το C5 παρουσιάστηκε στο κοινό τον Οκτώβριο του 2007 και η εμπορική του πορεία διήρκεσε 10 χρόνια, πουλώντας περισσότερα από 635.000 μονάδες, με τις 435.000 εξ αυτών στην Ευρώπη.

Η Citroen έχει αντικαταστήσει την στην υδροπνευματική ανάρτηση με μια νέα “μαγικό χαλί” που έκανε ντεμπούτο στο C5 Aircross. Το C5 πλέον δεν πωλείται στην ευρωπαϊκή αγορά, με τους Κινέζους να μπορούν να αγοράσουν ένα νέο C5 που δεν διαθέτει όμως την υδροπνευματική ανάρτηση.

  • Αννίβας

    Σε ένα μυθιστόρημα διάβασα: ” η μάνα μου ήθελε peugeot που αγόραζαν όλοι οι γιατροί, ο πατέρα μου DS . Τελικά πήρε DS με την μάνα μου δεν μιλιόνταν για μια εβδομάδα και εγώ ταξίδευα σε ένα μαγικό χαλί με τον πάτερα μου περήφανο γι’ αυτό.”
    Κάπως έτσι μεγάλωσα και εγώ με τις αδερφές μου γι’ αυτό την αγαπώ.

  • Anestis Genk

    Κρίμα, άντε και με μαγικό ημιάκαμπτο για να έχεις περισσότερους χώρους για το snowboard και funky design.

  • Renesis1

    Μάλιστα, η τελευταία πιστολιά, σκοτώσανε και επίσημα το αιώνιο σήμα κατατεθέν της Citroen. Μια ζωή τεχνολογικής πρωτοπορίας και νεωτερισμών, μέχρι την εξαγορά της από την Peugeot…

  • Mika

    Αdieu et bon voyage!!!!!

  • panos

    σε αγορες που εχουν γεμισει ασιατικες αντιγραφες δεν εχουν καμια θεση πρωτοποριακες ακριβες λυσεις, οπως η συνυφασμενη με το ονομα
    André Citroën υδροπνευματικη αναρτηση, κριμα..

  • SAMURAI-66

    Ενα μεγαλο κεφαλαιο στην γαλλικη ιστορια του αυτοκινητου εκλεισε σελιδα αποδεικνυοντας οτι μαζι με την ιταλικη ηταν η στυλοβατες της πασης φυσεως τεχνολογικης μορφης πρωτοποριας στην ευρωπαικη ηπειρο!

    • panos

      μαλλον δεν εχουμε ακουσει ποτε για otto, diesel, wankel..

    • rantaplan

      Τι???? Βάζεις τους κακούς τους Γερμανούς στη κουβέντα μας????? Αυτοί ότι έκαναν το έκαναν για το καλό του πολέμου….PPPP!!!!

    • anagnwsths

      Με 2 παγκόσμιους πολέμους που είχαν αφετηρία την επιμονή τους να κυριαρχήσουν στους υπόλοιπους και με έναν? ακόμα να έρχεται (ίσως ήρθε) ..καλούς δεν τους λες.

      Υ.Γ
      Η Γερμανοί ένα ατού έχουν : Πείθουν όλους τους άλλους δεν έχουν κανένα ατού .

      Με λίγα λόγια , όλοι νομίζουμε οτι τα Γερμανικά αμάξια είναι καλύτερα επειδή δεν οδηγήσαμε (τουλάχιστον το σύνολο των Ευρωπαίων) αυτοκίνητα σαν τα V6 της Ινφίνιτυ , ή τα V8 της GM, ακόμα και η ΚΙΑ κατασκευάζει όχημα με 30.000 δολάρια , φουλ εξοπλισμένο με μοτερ 3.5 V6. Ποιός ο λόγος να σκάσω 35 για γκόλφο ή 38 για 320?

    • George Liverpool

      Αν το “γκολφω”,ειχε βασικη τιμη τα 35 χιλ,κανεις δεν θα το αγοραζε,αρα δεν θα τα σκαγες ουτως η αλλιως.Με την ιδια λογικη δεν αγοραζω type r,επειδη εχει 40-50 χιλ,δεν ξερω ποσα εχει τελος παντων.

    • anagnwsths

      Τι το διαφορετικό είπα? Άντε λόγο λάθους αντί για την golfo βάλε το Α4 προηγούμενης γενιάς.

      Υ.Γ
      Ξέρεις πόσο έχει το ταπερ έξω? Βέβαια το σκοτώσανε με την εμφάνιση όσο δεν πάει αλλά με μια τιμή στα 28 με τον εξοπλισμό που κουβαλάει θα είχε γεμίσει την αγορά όπως οι προκατοχοί του που λόγο Σ πάλυ λίγο πωλούσαν .

    • George Liverpool

      Ειπες οτι υπαρχουν καλυτερες επιλογες στη παγκοσμια αγορα,σε σχεση με ενα golf που σε μια συγκεκριμενη εκδοση μπορει να κοστιζει 35.000+.Δεν κοστιζει ομως τοσο,αυτο ειπα.Αλλες εταιριες οπως η kia και η genesis,τωρα κανουν τα πρωτα τους βηματα στο χωρο των upmarket μοντελων,oποτε καπως πρεπει να χτυπησουν τον ανταγωνισμο.Εγω παντως 3αρα επαιρνα με κλειστα ματια σε σχεση με infiniti.

    • panos

      α ναι, ξεχαστηκα, δεν φταιω εγω ομως που τωρα τελευταια εχουν σταματησει τα κηρυγματα :ρ

    • anagnwsths

      Enzo Ferrari , Carlo Abarth,Ferruccio Lamborghini , Σοιτσίρο Χόντα, αδερφοί Ντοτζ και εκατοντάδες άλλοι που συνέβαλλαν σε αυτό που έχουμε σήμερα. Οι Γερμανοί έχουν μεγάλο μερίδιο στην τεχνολογική εξέλιξη και κυρίως στα οχήματα. Αυτό όμως δεν μειώνει την συμμετοχή και των άλλων. Άλωστε ας μην ξεχνάμε οτι την εποχή του Ενζο , στη Γερμανία βάζανε εκκεντροφόρια και τετραπετάλουδα στους σκαραβαίους. Ή όταν η χόντα έβγαζε αμάξι παραγωγής με 120 άλογα στο λίτρο ατμοσφαιρικά σε λογικές τιμές οι Γερμανοί παρουσίαζαν το 18ρι τούρμπο με τα 150 και λαγκ που προλάβαινες να πεις το πατερ ημών .

    • Mrdesperado32

      ο πρωτος που εφτιαξε αυτοκινητο ηταν γαλλος με ατμομηχανη.οι γερμανοι εξελιξαν το αυτοκινητο με τον κινητηρα εσωτερικης καυσεως.οποτε δεν εφτιαξε γερμανος το πρωτο αυτοκινητο.το εξελιξε…να λεμε τα πραγματα ως εχουν και οχι οπως θελουν να μας το περασουν ορισμενοι φανς

    • θα το κρατησω αυτο για την επομενη φορα που θα μιλησουμε για την mazda και τους ροτορες !!! :-)

    • Mrdesperado32

      δε ξερω ποιο ειναι το σκεπτικο του σχολιου αλλα την αρχη γι αυτο του ειδους τα μοτερ την εκανε ιταλος και οχι ο wankel.αυτος του εδωσε τη σημερινη μορφη

    • πιστευω οτι καταλαβες το σκεπτικο μου !!!

    • Mrdesperado32

      καλως τοτε…την απαντηση στην εδωσα λοιπον…

    • οταν με το καλο το φερει η κουβεντα…..θα κοψουμε κινηση απο τους JDM !!!

    • panos

      ανεφερα μονο γερμανους για προφανη λογο, αλλα προσωπικα ολους τους παραδεχομαι, αλλωστε αυτο φαινεται απο το σχολιο μου για την υδροπνευματικη..

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Eidike me eleipsi gnosis.
      1 Το 1935 ειχαν αυτα οταν ο τεραστιος Enzo ηταν ακομα στην Alfa.
      2 Ο Panos γραφει πως υπαρχουν και Γερμανοι μηχανολογοι,δεν κανει διαγωνισμο ποιος την εχει ποιο μεγαλη.
      3 Οποτε διαβαζετε για τους μισητους τευτονες θυμαστε με ευκολια τους ναζι,ξεχνατε τους Mουσολινι και τους Χοιροχιτο.
      4 Μονο και μονο που συγγρινεις τα χαρακτηριστα αποδοσης της ιπποδυναμης μεταξυ ενος 20vt και ενος b16 και μας λες οτι εχεις lag δειχνεις οτι εισαι ασχετος η εμπαθης,οτι θελεις κρατα. https://uploads.disquscdn.com/images/7f305db88e34ee434ea3a73dc8a2ee3e179f3cf43e476d98528d41eea2f2f0c1.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/f7a6626152f6760f0f37dbc4254b9ed5cb24013e3762775ccc5d9731381e1605.jpg

    • anagnwsths

      Αν είσαι πάνω απο 18 και μιλάς έτσι έχεις πρόβλημα. Αν είσαι στην εφηβεία πάω πάσο.

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Για να ασχοληθω μαζι σου,μαλλον θα χω προβλημα,τι μαλλον σιγουρα.
      Να υποθεσω τωρα ,απο οτι σου γραψα εχεις να μας πεις κατι;

    • anagnwsths

      Ας τα βάλουμε σε μια σειρά γιατί εκτός απο εμπάθεια δεν διακρίνω κάτι άλλο (ούτε καν την στοιχειώδη λογική).
      Με το αρχικό σχόλιο μου θέλησα να απαντήσω οτι κάθε χώρα έχει την δική της σχολή και προσφορά στην εξέλιξη των οχημάτων. Δεν μείωσα την Γερμανική συμμετοχή και το έγραψα κιόλας αλλά μάλλον δεν το πρόσεξες ή δεν το αντιλήφθηκες.

      Το τι ακριβώς ρωτάς στο σχολιό σου ομολογώ δεν το κατάλαβα απο το 1 και 2 . Στο 3 , λογικά πρέπει να είσαι ανιστόρητος διότι δεν θυμάσαι οτι ο Χίτλερ εκλέχτηκε απο το Γερμανικό λαό ο οποίος για λόγους (αν θες διαβασέ τους) αποδέχτηκε το πλα΄νο του Χίτλερ. Οι Ιταλοί απο την άλλη υπέστησαν την απειλή εμφυλίου πολέμου πίσω στο 1922 με αποτέλεσμα να παραδώσουν την εξουσία στο Μουσολίνι ο οποίος είχε συγκεντρώσει 100.000 οπλισμένους , έτοιμους να σκοτώσουν οπαδούς. Οι Ιάπωνες επίσης είχαν βασιλιά και δεν επέλξαν την εμπλοκή σε επεκτατικούς πολέμους. Αντιλαμβάνεσαι την διαφορα? Καταλαβαίνεις την διαφορά των Γερμανών με τους άλλους που πολέμησαν υπέρ του άξονα?
      Πάμε τώρα στο θέμα 4

      Καταρχήν πρέπει να παραδεχτείς οτι δεν έχεις οδηγήσει τίποτα ατμοσφαιρικό με περισσότερα απο 80-100 άλογα. Τα τούρμπο επικράτησαν λόγο ρύπων (έστω εικονικών) κυρίως στην Ε.Ε . Ο υπόλοιπος κόσμος απολαμβάνει κυβικά. Το θέμα όμως με το διαμάντι της Χόντα πίσω στο 1999 είναι οτι αν εξαιρέσεις των εξαιρετικό 3,2 της Μ3 Ε36 ήταν ο κινητήρας που δεν είχε αντίπαλο. Τότε το γκρουπ παρουσίασε των πασπαρτού των 1.8 λίτρων. Δεν είπα οτι ήταν κακός κινητήρας αλλά το lag που είχε τότε ήταν αισθητό σε σχέση με τις επόμενες βερσιόν του. Ειδικά στο S3 με τα 225 έλεγες την προσευχή σου πριν εμπλακεί και το quatro και σε στείλει με τα μούτρα στο πεζοδρόμιο. Μια συμβουλή , μην ανακατεύεσαι με την ατμόσφαιρα των Χόντα πίσω στο 1997-2001 . Κλέγανε πολλοί τότε με cupra και S3 . Σου μιλάω γιατί στα νιάτα μου κερνούσα τσαγάκι με B16 και αργότερα με neo- VVL (SR20DE). Σήμερα οδηγώ S3 2009 αλλά να ξέρεις οτι το επόμενο θα είναι made in Japan . Για πολλούς λόγους με κυριώτερο οτι είναι υπερκοστολογημένανα τενεκεδάκια με ωραίο ήχο κατα το κλείσιμο της πόρτας . Infinity V6 με BG φίλε και άμα το πάρεις βόλτα δεν θα ξαναμπείς σε Γερμανικό τενεκέ. Εκτός και αν σκάσεις 150+ χιλιάρηκα , τότε πάω πάσο

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Τρικυμια εν κρανιω
      Φιλικα πολλα γραφεις,μα περισοτερο εκτειθεσαι.
      1Παμε γραφεις για την εποχη Enzo και σκαραβαιους,σου απαντω οτι απο το 1935 υπηρχε auto union v16,αντιληθφεις ,οχι αδυνατεις.
      2 o panos εγραψε για Γερμανους,μηχανογους που σα αρεσει δεν σαρεσει το αυτοκινητο ειναι συνηφασμενο με τον Benz,εσπευσες να μας πεις οτι δεν ειναι η μονοι ειπε κανεις οτι ειναι οι μονοι;
      Και επι ευκαρια δεν γραφεις για τον Andre Citroen.γρηγοτα πισω στο αναγνωστηριο.
      3 Επειδη ειμαι ανιστορητος,αγαπητε Ηροδοτε μηπως ξερεις να μας πεις ποιο οι λογοι που ωθησαν τον Χιτλερ στην εξουσια;
      Οι Μουσουλινη απο σοσια ληστης στραφηκε στον φασισμο με ποιον θα πηγαινε αραγε;
      Οι Ιαπωνες δεν καναν επεκτατικο πολεμο ε;
      Σινοιαπωνικος,ρωσοιαπωνικος,εισβολη στη Ματζουρια;
      Ποσο ασχετος ποιο;
      4
      Επειδη δεν εχω οδηγησει τιποτα παραπανω απο καροτσι του σουπερμαρκετ,ενω εσυ γεννηθηκες μεσα 250gto,σου γνωριζω οτι s50b30 υπαρχει απο το ’93 τωρα ποιος ειναι αυτος ψαξε,μαθε,ρωτα.
      Αν ο amk μετεπειτα bam ειχε lag,μαλλον δεν ξερεις τι παει να lag,και για σε ξεσταβωσω να σου μαθω οτι τα tt η s3 τον 8l ηταν η υπερστοφη αδρανειας στο ασε,και οχι το κυνηγι πεζοδρομιων.Τι σου λεω τωρα ε;
      Τωρα αν εσυ επαιζεs με κανα eg η με n14 που μεχρι της 6500 ειχες κανει διδακτορικο επι Ομηρου Οδυσσεια με 1 lt βενζινης και χωρις μοκετες με vag φορτωμενα με δεμρα,ηλιοροφες,gps απλα συγχαρητήρια.
      Τελος να χαιρεσαι και να γουσταρεις το s3 μεχρι να παρεις αυτο που θελεις,και επειδη ειμαι και πολυ μπροστα χωρις να εχω στεγανα,αναγνωριζω οτι οι Γερμανοι πουλαν ακριβα χωρις να εχουν την ολιστικη ποιοτητα του τοτε.

    • panos

      ακριβως αυτο, δεν ειπα οτι ειναι μονο οι γερμανοι πρωτοποροι μηχανολογοι, απλα ανεφερα μονο γερμανους στο σχολιο μου επειδη καποιοι που εχουν αναγαγει τον σχολιασμο σε πρακτικη εξασκηση μαθηματων προπαγανδας τους αγνοουν επιτηδες
      κ κυριως επιδεικτικα αρα κ προκλητικα..

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Πανο ψηλα γράμματα για καποιους εξημων.

    • Mikoyan Gurevic

      Ο Χίτλερ μπορεί να εκλέχτηκε από τον λαό, αλλά ο λαός ψήφισε το DAP και όχι τον Χίτλερ. Το 1933 δεν ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος των ναζί, έγινε μετά την νύχτα των μεγάλων μαχαιριών. Το DAP αρχικά είχε δυό πτέρυγες, αριστερή και δεξιά που λέμε και είχε αντικαπιταλιστικό προσδιορισμό κυρίως από τα αδέλφια Strasser.

      Δυστυχώς δεν κέρδισε τις εκλογές το KPU και είχαμε το αποτελέσματα που όλοι γνωρίοζυν. Βεβαίως μεγαλύτερη ηδονή από την ύψωση της κόκκινης σημαίας στο Reichstag δεν υπάρχει…

  • Mrdesperado32

    κριμα αλλα τι να κανουν και αυτοι οταν ο κοσμος επελεγε ανταγωνιστες με υποδιεστερα συστηματα αναρτησης τι να κανει και η σιτροεν.παντως σε ταξιδι μακρυνο με c6 ηταν οτι καλυτερο εχω οδηγησει απο θεμα ανεσης

  • Βελισσάριος

    Λογικο, στο συγχρονο μαρκετινγκ οι αριθμοι παιζουν τον πρωτο ρολο.Η τιμη αγορας,τα λιτρα του πορτμπαγκαζ.Το ποσες τραμπαλες θα κανεις με τον ημιακαμπτο αξονα στα σαμαρακια και τις γουβες δεν το αναφερουν ,πιθανον γιατι θα ειναι αμετρητες?