Η αλήθεια είναι πως έχουμε δει εδώ και αρκετές μέρες το Citroen C5 Aircross, οπότε αυτό που περιμέναμε από την επίσημη παρουσίασή του ήταν να μάθουμε τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Η Citroen παρουσίασε σήμερα επίσημα το νέο της μοντέλο στο περιθώριο της έκθεσης της Σαγκάη και έκανε γνωστό πως γίνεται το πρώτο αυτοκίνητό της που εξοπλίζεται με τη νέα ανάρτηση “μαγικό χαλί”.

Σύμφωνα με τη γαλλική εταιρία, η νέα ανάρτηση διαθέτει παραδοσιακά ελατήρια και αμορτισέρ με υδραυλικό έλεγχο. Η Citroen αντικαθιστά τα κλασικά “bump-stops” που βρίσκει κανείς σε μία συμβατική ανάρτηση με προσεκτικά ρυθμισμένα δευτερεύοντα αμορτισέρ που οι μηχανικοί αποκαλούν “προοδευτικά υδραυλικά μαξιλάρια”. Αυτά, ελέγχουν πολύ καλύτερα το αμάξωμα στα άκρα της διαδρομής της ανάρτησης, επιτρέποντας πιο “μαλακές” ρυθμίσεις στο κέντρο της διαδρομής, όπου το αυτοκίνητο περνά τον περισσότερο χρόνο, με αποτέλεσμα ποιότητα κύλισης που μοιάζει με “μαγικό χαλί”.

Το C5 Aircross προσφέρει άνετο χώρο στους επιβαίνοντες, μιας και έχει ένα από τα μεγαλύτερα μεταξόνια της κατηγορίας (2.730 mm). Το μήκος του φτάνει τα 4,5 μέτρα, το πλάτος τα 1,84 μέτρα και το ύψος τα 1,67 μέτρα. Στο εσωτερικό μεταξύ άλλων συναντάμε ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3″, σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με οθόνη αφής 8″, ασύρματη φόρτιση smartphones και άλλα. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 482 λίτρα, με την Citroen να τοποθετεί στο νέο αυτοκίνητό της ένα φίλτρο ενεργού άνθρακα που συγκρατεί σωματίδια έως 2,5 microns, πανοραμική οροφή αλλά και θερμαινόμενα μπροστά καθίσματα.

Κατασκευάζεται πάνω στην EMP2 πλατφόρμα και στην αγορά της Κίνας, εκεί όπου θα ξεκινήσει εμπορική πορεία από τον Οκτώβριο, θα προσφέρεται με δύο κινητήρες βενζίνης, έναν 165 ίππων και έναν 200 ίππων, που συνδυάζονται με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Μια plug-in υβριδική e-AWD έκδοση θα ακολουθήσει σύντομα που θα συνδυάζει τον βενζινοκινητήρα 200 ίππων και δύο ηλεκτροκινητήρες, με την συνολική ιπποδύναμη να φτάνει τα 300 άλογα, ενώ θα έχει ηλεκτρική αυτονομία 60 χλμ. Υπάρχουν διαθέσιμες ζάντες 17″ έως 19″ και φέρει και αυτό Airbump προστατευτικά πάνελ.

Εξοπλίζεται με το σύστημα Grip Control με πέντε προγράμματα λειτουργίας (Standard, Sand, Off-road, Snow και ESP OFF), ενώ φέρει και μια ευρεία γκάμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού όπως τα Hill Descent Control, Active Safety Brake, Active Lane Departure Warning και Adaptive Cruise Control με Stop Function.

Στην Ευρώπη οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν κάποια στιγμή μετά το δεύτερο εξάμηνο του 2018. Για την αγορά της Κίνας, η παραγωγή του θα γίνεται στο εργοστάσιο της κοινοπραξίας Dongfeng-PSA. Στην Ευρώπη θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Citroen στο Rennes της Γαλλίας. Στη Γηραιά Ήπειρο θα προσφέρεται με τον 3κύλινδρο 1.2 PureTech κινητήρα των 130 ίππων, αλλά και με τους BlueHDi 1.600 και 2.000 κ.εκ. Και εδώ θα υπάρχουν οι δύο βενζινοκινητήρας 165 και 200 ίππων, όπως και η plug-in υβριδική έκδοση.