Η Formula 1 είναι ένα εξαιρετικά ακριβό άθλημα, που ελάχιστοι μπορούν να αντέξουν. Οι διοικούντες και η Παγκόσμια Ομοσπονδία το γνωρίζουν, γι’ αυτό και προσπαθούν εδώ και χρόνια να μειώσουν το κόστος, προς όφελος των μικρότερων ομάδων. Τα αποτελέσματα μόνο ενθαρρυντικά δεν είναι, αφού οι κορυφαίες ομάδες εξακολουθούν να ξοδεύουν πολύ περισσότερα χρήματα απ’ ό,τι οι μικρότερες.

Αυτό δεν αρέσει στην Liberty Media, με αποτέλεσμα να γίνεται αναζήτηση τρόπων για μείωση των προϋπολογισμών. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να επιτευχθεί αυτό, και το νέο αφεντικό της Formula 1, Chase Carey, κάνει λόγο για κοινά εξαρτήματα στα μονοθέσια, χωρίς για την ώρα να μπαίνει σε λεπτομέρειες.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να φτάσεις εκεί, είτε πρόκειται για ανώτατα όρια είτε για τρόπους αντιμετώπισης των βασικών κομματιών του μονοθεσίου. Δε θέλουμε να τυποποιήσουμε το μονοθέσιο, πιστεύουμε ότι είναι πολύ σημαντικό να συνεχίσουμε να έχουμε ένα άθλημα που ο ανταγωνισμός θα είναι παντρεμένος με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Δε θέλουμε να «χαλαρώσουμε» τα μονοθέσια, αλλά νομίζω ότι μπορούμε να τυποποιήσουμε τα συστατικά του.

Σίγουρα, εξετάζουμε τρόπους για να το αντιμετωπίσουμε αυτό, ειδικά για τις ομάδες που προσπαθούν να βελτιώσουν τα οικονομικά τους, και να ωφεληθούν όλες οι ομάδες, όπως επίσης και να βελτιώσουμε τον ανταγωνισμό.

Ο Αμερικανός δεν έχει αυταπάτες και παραδέχεται ότι είναι αδύνατο να υπάρχουν ίδια νούμερα στους προϋπολογισμούς των ομάδων, όμως τονίζει ότι το χάσμα θα πρέπει να κλείσει, υποστηρίζοντας ότι η Formula 1 θα κερδίσει από αυτό, αφού θα αυξηθεί ο ανταγωνισμός εντός της πίστας.

Μία από τις προκλήσεις που έχουμε σήμερα είναι ότι υπάρχουν μερικές ομάδες που ξοδεύουν σε ένα πολύ διαφορετικό επίπεδο από τις άλλες, και αυτό φαίνεται στα αποτελέσματα. Έτσι, αν καταφέρουμε να φέρουμε το κόστος σε μια περιοχή που τα νούμερα τα νούμερα να είναι πιο συγκρίσιμα -όχι ίδια-, τότε αυτό μπορεί να βελτιώσει τον ανταγωνισμό και να κάνει τα οικονομικά της επιχείρησης πολύ καλύτερα.

Ξεκινήσαμε αυτή τη διαδικασία με τις ομάδες, οπότε είχαμε κάποιες συναντήσεις. Υπάρχουν μερικά μεγάλα κομμάτια, όπως η διευθέτηση του κινητήρα, που πιθανώς είναι το πιο περίπλοκο κομμάτι όλου του μονοθεσίου. Σίγουρα, στόχος μας είναι να διευθετήσουμε αυτά τα κόστη, και πιστεύουμε ότι το άθλημα μόνο θα κερδίσει από αυτό.

  • Mika

    Kανονιστε να το κανετε ενιαιο….

  • εγω παντως ειμαι της αποψης τους τελευταιους στη βαθμολογια να τους δινεις το δικαιωμα να εχουν δοκιμες εξελιξης ενα 2ημερο ανα 3 αγωνες !!!!

    • George Sigalas

      Με τι χρήματα?

    • η την παρασκευη να εχουν μερικες ωρες παραπανω….η να καθοντε την κυριακη μετα τον αγωνα….η αλλιως την δευτερα !!!
      δεν πιστευω πως το κοστος θα ειναι τοσο μεγαλο !!

  • Anestis Genk

    Η απαντήσεις είναι πολύ απλές αλλά είπαμε η ιδεολογία μπορεί και να τυφλώσει. Ο σωστός τρόπος είναι να κάνετε το άθλημα δημοφιλές ώστε ακόμα και για την Μινάρντι να κάνουν ουρά οι χορηγοί. Για να γίνει δημοφιλές θέλει δράση και γενικώς να μην είναι σικέ. Άρα χαλάρωση της ασφάλειας και μεγαλύτερη συμμετοχή του οδηγού στον χειρισμό.

    Επίσης η τεχνολογία αντίθετα με ό,τι πιστεύει ο πολύς κόσμος δεν είναι γραμμική. Τα υβριδικά ηλεκτρικά κτλ είναι η λύση που επέλεξαν να δώσουν, είναι θέμα επιλογής δεν είναι κάποια ουράνια αντικειμενική λύση, αλλά μια υποκειμενικότατη. Μπορεί να έχεις τεχνολογία αιχμής και σε ατμολέβητες.

    Αυτό που δεν μπορεί να λύσει η F1 είναι το πως ο κόσμος δεν ενδιαφέρεται για την αυτοκίνηση πλέον. Κάποτε χωρίς να είναι petrolheads γούσταραν τα roadtrips για παράδειγμα. Τώρα η αυτοκίνηση, πάλι λόγω επιλογών, έχει ποινικοποιηθεί. Γελάω που στις Ευρώπες έχουν ποδήλατα, θέλω να τους πω, ωραία να αφήσουμε τα αμάξια και να πάρουμε ποδήλατα να δούμε τι θα κάνουν τότε τα εργοστάσιά σας.

    Άρα το αμάξι πλέον δεν είναι η ελευθερία που ήταν κάποτε, αλλά ένας βραχνάς που ο κόσμος προσπαθεί να αποφύγει.

    Είτε δεν ξέρω τι μου γίνεται και κάνω άκυρες υποθέσεις, είτε αυτοί έχουν τυφλωθεί από την ιδεολογία τους.