Η Formula 1 είναι ένα εξαιρετικά ακριβό άθλημα, που ελάχιστοι μπορούν να αντέξουν. Οι διοικούντες και η Παγκόσμια Ομοσπονδία το γνωρίζουν, γι’ αυτό και προσπαθούν εδώ και χρόνια να μειώσουν το κόστος, προς όφελος των μικρότερων ομάδων. Τα αποτελέσματα μόνο ενθαρρυντικά δεν είναι, αφού οι κορυφαίες ομάδες εξακολουθούν να ξοδεύουν πολύ περισσότερα χρήματα απ’ ό,τι οι μικρότερες.

Αυτό δεν αρέσει στην Liberty Media, με αποτέλεσμα να γίνεται αναζήτηση τρόπων για μείωση των προϋπολογισμών. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να επιτευχθεί αυτό, και το νέο αφεντικό της Formula 1, Chase Carey, κάνει λόγο για κοινά εξαρτήματα στα μονοθέσια, χωρίς για την ώρα να μπαίνει σε λεπτομέρειες.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να φτάσεις εκεί, είτε πρόκειται για ανώτατα όρια είτε για τρόπους αντιμετώπισης των βασικών κομματιών του μονοθεσίου. Δε θέλουμε να τυποποιήσουμε το μονοθέσιο, πιστεύουμε ότι είναι πολύ σημαντικό να συνεχίσουμε να έχουμε ένα άθλημα που ο ανταγωνισμός θα είναι παντρεμένος με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Δε θέλουμε να «χαλαρώσουμε» τα μονοθέσια, αλλά νομίζω ότι μπορούμε να τυποποιήσουμε τα συστατικά του.

Σίγουρα, εξετάζουμε τρόπους για να το αντιμετωπίσουμε αυτό, ειδικά για τις ομάδες που προσπαθούν να βελτιώσουν τα οικονομικά τους, και να ωφεληθούν όλες οι ομάδες, όπως επίσης και να βελτιώσουμε τον ανταγωνισμό.

Ο Αμερικανός δεν έχει αυταπάτες και παραδέχεται ότι είναι αδύνατο να υπάρχουν ίδια νούμερα στους προϋπολογισμούς των ομάδων, όμως τονίζει ότι το χάσμα θα πρέπει να κλείσει, υποστηρίζοντας ότι η Formula 1 θα κερδίσει από αυτό, αφού θα αυξηθεί ο ανταγωνισμός εντός της πίστας.

Μία από τις προκλήσεις που έχουμε σήμερα είναι ότι υπάρχουν μερικές ομάδες που ξοδεύουν σε ένα πολύ διαφορετικό επίπεδο από τις άλλες, και αυτό φαίνεται στα αποτελέσματα. Έτσι, αν καταφέρουμε να φέρουμε το κόστος σε μια περιοχή που τα νούμερα τα νούμερα να είναι πιο συγκρίσιμα -όχι ίδια-, τότε αυτό μπορεί να βελτιώσει τον ανταγωνισμό και να κάνει τα οικονομικά της επιχείρησης πολύ καλύτερα.

Ξεκινήσαμε αυτή τη διαδικασία με τις ομάδες, οπότε είχαμε κάποιες συναντήσεις. Υπάρχουν μερικά μεγάλα κομμάτια, όπως η διευθέτηση του κινητήρα, που πιθανώς είναι το πιο περίπλοκο κομμάτι όλου του μονοθεσίου. Σίγουρα, στόχος μας είναι να διευθετήσουμε αυτά τα κόστη, και πιστεύουμε ότι το άθλημα μόνο θα κερδίσει από αυτό.