Από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 άρχισε να γίνεται υποχρεωτική η τοποθέτηση καταλυτικού μετατροπέα στις εξατμίσεις των αυτοκινήτων, και όπως ξέρεις είναι ένα ζωτικής σημασίας στοιχείο για τον καθαρισμό και τη μείωση των εκπομπών που δημιουργούνται από την εσωτερική καύση του κινητήρα σας.

Ο καταλυτικός μετατροπέας είναι ένας μεταλλικός θάλαμος που καταφέρνει να αλλάζει τη χημική σύσταση των καυσαερίων, μειώνοντας την “ακαθαρσία” που εξέρχεται από την πολλαπλή εξαγωγής. Αυτό γίνεται χρησιμοποιώντας ένα συμπαγές κεραμικό σύνθετο υλικό, σε σχήμα κηρήθρας, το οποίο είναι επενδεδυμένο με πολύτιμα μέταλλα, το καθένα από τα οποία συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών.

Ο λευκόχρυσος, το ρόδιο και το παλλάδιο είναι οι τρεις καταλύτες που επιτελούν την “βρώμικη” δουλειά, επιταχύνοντας συγκεκριμένες χημικές διεργασίες για τη μείωση των αερίων NOx, του μονοξειδίου του άνθρακα, και των υδρογονανθράκων, τα οποία είναι επιβλαβή για το περιβάλλον.

Η κυψελοειδής διάταξη χρησιμοποιείται για τη μεγιστοποίηση της επιφάνειας των καταλυτικών υλικών, τα οποία είναι εξαιρετικά ακριβά, καθιστώντας την κλοπή τους κερδοφόρα επιχείρηση για εγκληματίες.

  • DJ_D

    Οι καταλύτες δεν μπήκαν γιατί τα καυσαέρια «…είναι επιβλαβή για το περιβάλλον.»
    Μπήκαν γιατί τα καυσαέρια είναι επιβλαβή για τον άνθρωπο. Τα δεντράκια δεν θα έχουν πρόβλημα. Τα πνευμόνια θα έχουν.

  • Anestis Genk

    how about decat??