Το Dieselgate άνοιξε τον ασκό του Αιόλου σε ότι έχει να κάνει με τις πραγματικές εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, κυρίως σε ότι έχει να κάνει με αυτές του οξειδίου του αζώτου (NOx) οι οποίες όπως έχει αποδειχτεί σε δεκάδες έρευνες, είναι κατά πολύ μεγαλύτερες σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, από αυτές που ανακοινώνουν οι εταιρίες.
Το ICCT (International Council on Clean Transportation) διεξήγαγε μια ακόμη έρευνα μετρώντας αυτή τη φορά 15 αυτοκίνητα, οδηγώντας τα για 6.400 χιλιόμετρα μέσα σε 140 ώρες. Τα αποτελέσματα;
Τα αυτοκίνητα που εφοδιάζονται με πετρελαιοκινητήρες που πληρούν τα πρότυπα του Euro 6, στη πραγματικότητα εκπέμπουν 7 φορές περισσότερο NOx από τα επιτρεπτά όρια (560 mg/χλμ σε σχέση με το επιτρεπτό όριο των 80 mg/χλμ), ενώ παρατηρήθηκαν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στα αυτοκίνητα που συμμετείχαν στην έρευνα, όπως μπορείς να δεις στο PDF της έρευνας.
Στη διαδικασία δοκιμής των εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης (RDE), οι εκπομπές ρύπων (στους οποίους περιλαμβάνονται τα οξείδια του αζώτου και τα σωματίδια) μετρώνται με φορητά συστήματα μέτρησης των εκπομπών (PEMS) τα οποία συνδέονται στο αυτοκίνητο και καταγράφουν τις εκπομπές ενόσω το αυτοκίνητο κινείται σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης στον δρόμο.
Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο οδηγείται εκτός εργαστηρίου σε πραγματικό δρόμο, ακολουθώντας τυχαίες παραλλαγές παραμέτρων όπως η επιτάχυνση, η επιβράδυνση, η θερμοκρασία περιβάλλοντος και το μεταφερόμενο φορτίο.