Ένα από τα χαρακτηριστικά των πόλεων και μάλιστα αυτών με κακή οδηγική παιδεία είναι οι μαυρισμένοι πρόσθιοι τροχοί στα αυτοκίνητα. Βλέπεις σε αυτά τα μέρη κόσμος φρενάρει απότομα, είτε επειδή οδηγεί επιθετικά, είτε για να αποφύγει αυτούς που οδηγούν επιθετικά και μέσα στην κίνηση αν πέσει ένας στα φρένα, τότε φρενάρουν κι όλοι πίσω του. Η μαύρη σκόνη που βλέπεις στις ζάντες είναι τα κατάλοιπα από τα φθαρμένα και συχνά καμένα τακάκια και βρίσκεται και στον αέρα και την αναπνέουμε όλοι μας. Ενώ λοιπόν το κύριο ενδιαφέρον του νομοθέτη ως τώρα είναι το τι βγάζει η εξάτμιση, γιατροί και περιβαλλοντολογικές οργανώσεις επισημαίνουν πως η σκόνη δηλαδή τα μικροσωματίδια από τα φρένα ή ακόμη και από τα ελαστικά μπορεί να είναι εξαιρετικά επιβλαβής.

Σε αυτό το πρόβλημα βρήκε πεδίο δόξης λαμπρό ο γερμανικός κολοσσός παντός είδους φίλτρων, Mann+Hummel, που ανέπτυξε ένα σύστημα συγκράτησης της σκόνης από τα φρένα. Η συσκευή είναι ακόμα σε φάση δοκιμών αλλά η εμπορική της εφαρμογή είναι αρκετά κοντά, έχοντας λυθεί τα ζητήματα της θερμότητας και της διάβρωσης. Ο αρθρωτός σχεδιασμός θα επιτρέπει την εκ των υστέρων τοποθέτηση έτσι ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί και στα υπάρχοντα αυτοκίνητα. Στο αισθητικό κομμάτι, θα γεμίζει τις ζάντες και θα τις κρατάει καθαρές. Το σημαντικό βέβαια η μείωση της μόλυνσης του αέρα και εφαρμογή μπορεί να βρει και σε συρμούς σταθερής τροχιάς (τραίνα, μετρό κτλ) που καταπονούν ιδιαίτερα τα φρένα, αφού έχουν να σταματήσουν τεράστια μάζα και άρα να αποβάλουν τεράστιες ποσότητες θερμότητες μέσω των φρένων τους (κινητική ενέργεια πριν το φρενάρισμα=θερμότητα μετά το φρενάρισμα) ακριβώς εκεί που συγκεντρώνονται οι περισσότεροι άνθρωποι, δηλαδή στις αποβάθρες των σταθμών.

Το πρόβλημα με τις αντιρρυπαντικές τεχνολογίες είναι πως πρέπει να επιβληθούν και συχνά προσπαθούν να τις αποφύγουν, κανείς δεν πρόκειται να βάλει φίλτρα και γενικώς να μειώσει τους ρύπους απλά επειδή γιατί νοιάζεται για την υγεία της ανθρωπότητας, ακόμη κι αν είναι τόσο λογικό!

  • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

    Αλήθεια δεν ήξερα ότι η σκόνη από τα τακάκια υποδηλώνει “κακή οδηγική παιδεία”, “επιθετική οδήγηση” και λοιπά κουσούρια.
    Κι όταν ταξιδεύω θα παρατηρώ τις ζάντες των αυτοκινήτων, για να καταλαβαίνω αν η εκάστοτε πόλη στην οποία βρίσκομαι δεν είναι οδηγικώς εκπαιδευμένη, για να παίρνω τα μέτρα μου.
    ΥΓ. Σπεύδω να εξετάσω τις ζάντες μου. Αν χρειαστεί θα τις πλύνω αμέσως για να μην με κακοχαρακτηρίσουν…

    • Renesis1

      Μην τους παρεξηγείς όλους όμως! Σε αρκετά αυτοκίνητα πλέον (κυρίως λόγω κρίσης) τα τακάκια που φοράνε δεν είναι τα εργοστασιακά, είναι β διαλογής και επιλέγονται συνήθως όταν γίνεται η αντικατάσταση των φθαρμένων εργοστασιακών για λόγους οικονομίας. Τα επιλέγουν γιατί στοιχίζουν το μισό και κάποια, το 1/3 των εργοστασιακών. Τα β διαλογής λοιπόν τα καταλαβαίνεις από 2 συνήθως πράγματα. 1ον τη μαυρίλα στη ζάντα, χωρίς να έχει φρενάρει απότομα ο οδηγός κλπ, απλά διαλύονται / φθείρονται πάρα πολύ εύκολα και γρήγορα και 2ον από το σφύριγμα που αρχίζει να κάνει την εμφάνισή του, περίπου κοντά στο 2μηνο. Και τα 2 φαινόμενα, λόγω φτήνιας. Και στα τακάκια ισχύει το οτι πληρώσεις παίρνεις..

      Επομένως όταν θα παρατηρείς τις ζάντες, να ξέρεις οτι αρκετές μαυρισμένες δεν θα λένε πάντα την αλήθεια για τον/την εκάστοτε οδηγό.. ;)

  • gronholm89

    Βαρος + κοστος!! Οχι ευχαριστω!!

    • αυτο ακριβως !!!! ειδικα βαλε στα εξοδα + 4 φιλτρα !!!!! οοοοοοχι ευχαριστω !!!

  • Sciroccakias

    Πολύ αισιόδοξο, χαίρομαι να διαβάζω τέτοιες ανακαλύψεις