Ένα από τα χαρακτηριστικά των πόλεων και μάλιστα αυτών με κακή οδηγική παιδεία είναι οι μαυρισμένοι πρόσθιοι τροχοί στα αυτοκίνητα. Βλέπεις σε αυτά τα μέρη κόσμος φρενάρει απότομα, είτε επειδή οδηγεί επιθετικά, είτε για να αποφύγει αυτούς που οδηγούν επιθετικά και μέσα στην κίνηση αν πέσει ένας στα φρένα, τότε φρενάρουν κι όλοι πίσω του. Η μαύρη σκόνη που βλέπεις στις ζάντες είναι τα κατάλοιπα από τα φθαρμένα και συχνά καμένα τακάκια και βρίσκεται και στον αέρα και την αναπνέουμε όλοι μας. Ενώ λοιπόν το κύριο ενδιαφέρον του νομοθέτη ως τώρα είναι το τι βγάζει η εξάτμιση, γιατροί και περιβαλλοντολογικές οργανώσεις επισημαίνουν πως η σκόνη δηλαδή τα μικροσωματίδια από τα φρένα ή ακόμη και από τα ελαστικά μπορεί να είναι εξαιρετικά επιβλαβής.

Σε αυτό το πρόβλημα βρήκε πεδίο δόξης λαμπρό ο γερμανικός κολοσσός παντός είδους φίλτρων, Mann+Hummel, που ανέπτυξε ένα σύστημα συγκράτησης της σκόνης από τα φρένα. Η συσκευή είναι ακόμα σε φάση δοκιμών αλλά η εμπορική της εφαρμογή είναι αρκετά κοντά, έχοντας λυθεί τα ζητήματα της θερμότητας και της διάβρωσης. Ο αρθρωτός σχεδιασμός θα επιτρέπει την εκ των υστέρων τοποθέτηση έτσι ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί και στα υπάρχοντα αυτοκίνητα. Στο αισθητικό κομμάτι, θα γεμίζει τις ζάντες και θα τις κρατάει καθαρές. Το σημαντικό βέβαια η μείωση της μόλυνσης του αέρα και εφαρμογή μπορεί να βρει και σε συρμούς σταθερής τροχιάς (τραίνα, μετρό κτλ) που καταπονούν ιδιαίτερα τα φρένα, αφού έχουν να σταματήσουν τεράστια μάζα και άρα να αποβάλουν τεράστιες ποσότητες θερμότητες μέσω των φρένων τους (κινητική ενέργεια πριν το φρενάρισμα=θερμότητα μετά το φρενάρισμα) ακριβώς εκεί που συγκεντρώνονται οι περισσότεροι άνθρωποι, δηλαδή στις αποβάθρες των σταθμών.

Το πρόβλημα με τις αντιρρυπαντικές τεχνολογίες είναι πως πρέπει να επιβληθούν και συχνά προσπαθούν να τις αποφύγουν, κανείς δεν πρόκειται να βάλει φίλτρα και γενικώς να μειώσει τους ρύπους απλά επειδή γιατί νοιάζεται για την υγεία της ανθρωπότητας, ακόμη κι αν είναι τόσο λογικό!