Σήμερα στο Παρίσι, η FIA και η F1 ανακοίνωσαν έναν “χάρτη” για τους κανονισμούς των powerunit που θα τεθούν σε ισχύ από το 2021. Σύμφωνα με τις ιθύνοντες, αυτοί έχουν ως στόχο την αύξηση του ήχου, και ταυτόχρονα τη μείωση του κόστους. Τα μονοθέσια της F1 θα συνεχίσουν να κινούνται με υβριδικούς V6 κινητήρες, χωρητικότητας 1,6-λίτρων, αλλά πλέον λαμβάνονται μέτρα για τη μείωση της πολυπλοκότητας, έτσι ώστε να είναι χαρούμενοι οι σημερινοί προμηθευτές, και ιδανικά να έρθουν νέοι.

Για να αποθαρρυνθεί η πρόωρη εξέλιξη των κινητήρων του 2021, οι πλήρεις τεχνικές πληροφορίες δεν θα γίνουν πριν το τέλος του 2018. Ωστόσο, η FIA και η F1 έδωσαν σήμερα μια σειρά από τα βασικά χαρακτηριστικά των powerunits του 2021, τα οποία είναι τα εξής:

  • 1,6-λίτρων υβριδικοί V6 κινητήρες
  • μονό turbo, με περιορισμούς διαστάσεων και όριο βάρους
  • 3.000 σ.α.λ. υψηλότερο όριο στροφών, με σκοπό την βελτίωση του ήχου
  • αφαίρεση της MGU-H μονάδας
  • πιο ισχυρή MGU-K μονάδα, με έμφαση στη χειροκίνητη ενεργοποίηση από τον οδηγού, μαζί με την επιλογή εξοικονόμησης ενέργειας για αρκετούς γύρους
  • πρόθεση να εξεταστούν αυστηρότεροι κανονισμοί για τα καύσιμα και την χρησιμοποιούμενη ποσότητα
  • συγκεκριμένες προδιαγραφές για τον σχεδιασμό των εσωτερικών μερών, με σκοπό τον περιορισμό του κόστους εξέλιξης και την αποθάρρυνση ακραίων σχεδίων και συνθηκών λειτουργίας
  • υψηλό επίπεδο προδιαγραφών εξωτερικού σχεδιασμού, ώστε να δοθεί η δυνατότητα “Plug-And-Play” για κινητήρα/πλαίσιο/κιβώτιο

Θεωρητικά, οι σημερινοί κινητήρες της F1 έχουν όριο στροφών στις 15.000 σ.α.λ., όταν οι παλιότεροι -και πολύ αγαπημένοι- V8 και V10 ακουμπούσαν σχεδόν τις 20.000 σ.α.λ., δημιουργώντας ένα απίστευτο ήχο, που χαρακτήριζε την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μπορεί η προτεινόμενη αύξηση του ορίου στροφών να είναι κάτι θετικό, αλλά σίγουρα δεν αποτελεί αντικατάσταση των επιπλέον κυλίνδρων των παλιών κινητήρων.

Η κατάργηση της MGU-H μονάδας (του ηλεκτρικού turbo) είναι επίσης ενδιαφέρουσα, με FIA και F1 να θέλουν σαφώς να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στο σύστημα ανάκτηση ενέργειας (KERS). Έτσι, με τους οδηγούς να βασίζονται περισσότερο στην επιπλέον ηλεκτρική ώθηση, φαίνεται ότι το άθλημα προσπαθεί να ενθαρρύνει περισσότερο το προσπέρασμα με αυτόν τον τρόπο.

Τέλος, οι νέοι κανονισμοί δείχνουν ότι η F1 προσπαθεί πραγματικά σκληρά να προσελκύσει στο άθλημα νέους προμηθευτές κινητήρων. Η Porsche έχει δηλώσει το ενδιαφέρον της για την F1, ειδικά τώρα που αποσύρθηκε από το WEC, ενώ Aston Martin και Cosworth είναι πολύ πιθανό να εισέλθουν το 2021.

  • Christos Dimou

    Κέρδισε τελικά, ο Newey και η παρέα του.

    • Mitsos Ribopaido

      Τι εννοείς χρήστο?

    • Christos Dimou

      Αυτό που θέλει διακαως η RB και οι αεροδυναμιστες είναι οι νίκες να προέρχονται όχι από το σύστημα προωσης αλλά απο την αεροδυναμικη. Η κατάργηση του MGU-H είναι ένα βήμα προς τα πίσω, όπως και η απαίτηση για μονοθέσια που κάνουν πιο πολύ θόρυβο όσον αφορά την απόδοση του συστήματος προωσης. Οπότε το αεροδυναμικο πακέτο θα αυξήσει την επιρροή του. Οπότε Newey και λοιποί οι κερδισμένοι.

  • paparoach

    Δεν βλέπω τίποτα μεγάλες διαφορές πλην της mgu-h.
    Μια παρατήρηση : Σήμερα έχουν όριο τις 15.000 αλλά ποτέ των ποτών δεν έχουν υπερβεί τις 13.000, ούτε στις κατατακτήριες. Οπότε ποιο το νόημα να πάει το όριο στις 18.000? Η κατανάλωσηανά ώρα τους περιορίζει(καύσιμο)

    • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

      Περυσι ο Perez με την F.I επιασε 13.000+ σ.α.λ. με slipstreaming και drs στο Mexico και φετος ο Lewis αξιξε τις 13.000 και αυτος με τα ιδιαιδια.
      Αλλιως χωρις drs 12.000 και κατι ψηλα. https://uploads.disquscdn.com/images/10a6fa193296cc14e7cbfee9f91683eeedb8619d8b5dc26ebf645b9579a4f538.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/78befe598aa560597375bd059ec7dca3ad822167d1bdca611c35679b6336876a.jpg 4

    • paparoach

      Ναι. Το ίδιο λέμε. 12800 έπιασε ο φεττελ φέτος στον γύρο της pole στο Μεξικό. Μα ας έχουν το όριο 100λτ/αγώνα αλλά ας αφήσουν την παροχή καυσίμου ελεύθερη. Όταν θέλει κάποιος να πιέσει ας κάψει και 5λτ σε ένα γύρο και ας κάνει coasting 5 γύρους να ισοφαρίσει. Δεν καταλαβαίνω τι κερδίζουν με το να κρατάνε αυτόν τον κανονισμό

  • Gestione Sportiv@

    Στα χαρτιά έχουμε αλλαγή κανονισμών, στην ουσία όμως δεν έχουμε κάτι το συνταρακτικό, εκτός από την αφαίρεση της MGU-H και την αύξηση του ορίου περιστροφής του κινητήρα.
    Τώρα, για την βελτίωση του ήχου που λένε, εγώ το ακούω σαν ένα παραμύθι, όπως εδώ και 4 χρόνια, με διάφορες προσπάθειες με ηχεία και άλλες “αλχημείες”, όμως τα αυτιά………….δεν πονάνε.
    Και τώρα, αν και αυξάνουν το όριο περιστροφής του κινητήρα δεν θα αυξήσει τρομερά τον ήχο, αφού έχουμε αυτό το περιβόητο όριο στην κατανάλωση καυσίμου και έτσι οι στροφές αυτές δεν πρόκειται ποτέ να επιτευχθούν από κάποιον κινητήρα, γιατί αν το καύσιμο του ντεπόζιτου δεν θα φτάνει ούτε για τον μισό αγώνα.
    Κάτι αντίστοιχο ισχύει και τώρα, αλλά δεν είδα κάποιον κινητήρα να φτάνει στις 15.000 σ.α.λ
    Για το αν θα μπούνε νέοι κατασκευαστές στην F1, ελπίζω ναι μπας και έρθει Aston Martin, BMW και VW, αν και για Toyota είναι “χλωμό” αφού το γύρισε στην μελισσοκομία με τις κυψέλες…………. υδρογόνου.

    Υ.Γ. Σε μία δήλωσή του ο Brawn είπε ότι, η F1 βρίσκεται σε σταυροδρόμι και ο Todt είναι απών……..
    Τι εννοεί ο Βρετανός με τη δήλωσή του αυτή για τον Γάλλο??????

  • Michael

    Έχει θετικά στοιχεία όπως η κατάργηση της MGU-H που είναι μακράν το πιο κοστοβωρο στοιχείο στην ανάπτυξη των PU και επίσης η αφαίρεση της θα έχει θετικό αντίκτυπο στον ήχο. Όσο αφορά τις στροφές του κινητήρα μου ακούγετε σαν μια τρύπα στο νερό γιατί και τώρα που το όριο είναι στις 15.000 κανένα PU δεν ξεπερνάει τις 10.500/11.000 στροφές, και για λόγους μεγαλύτερης αξιοπιστίας αλλά και γιατί το turbo δύσκολα θα στροφαρει σε υψηλότερες στροφές (ήδη σε πίστες με υψόμετρο όπως το Μεξικό τα Turbo λειτουργούν οριακά). Μακάρι να μπουν στο άθλημα και άλλοι κατασκευαστες.

  • Nerazzuro21

    Ευχάριστη έκπληξη η αφαίρεση της MGU-H. Είχα διαβάσει πρόσφατα ότι Mercedes και Renault ήθελαν να τη διατηρήσουν. Μακάρι να μπουν νέοι κατασκευαστές το 2021.

    • Gestione Sportiv@

      Νίκο, αν θυμάμαι καλά η Honda είχε αρκετά θέματα με την MGU-H (αν και η αλήθεια είναι ότι, όλο το PU των Ιαπώνων είναι ένα “θέμα”).
      Λες τώρα να λύσουν τα προβλήματά τους ????
      Πάντως, αφού είναι τριετής η σύμβασή σας με την Renault, προλαβένετε να επιστρέψετε στα PU του Milton Keynes!!!!!!
      Χαχαχαχα

    • Nerazzuro21

      Όντως. Η Honda έχει τεράστιο πρόβλημα με την MGU-H. Όχι ότι με την MGU-K είναι πολύ καλύτερα τα πράγματα. Αλλά η κατάσταση με την πρώτη είναι απλά απελπιστική. Σκέψου μόνο ότι έχουν χρησιμοποιήσει σε κάθε μονοθέσιο διπλάσιο αριθμό MGU-H.
      Δεν αποκλείω να βοηθηθεί η Honda από αυτή την εξέλιξη, αν έχουν παραμείνει στο σπορ μέχρι το 2021. Όπως επίσης δεν αποκλείω κάποια στιγμή να φτιάξουν ανταγωνιστικό κινητήρα. Και μακάρι να το κάνουν γιατί το έχει ανάγκη το σπορ. Αν και ποτέ μη λες ποτέ, δεν βλέπω μονοθέσια της McLaren να τρέχουν με κινητήρα της Honda για τα επόμενα πολλά χρόνια.

    • Mika

      Μετα απο τετοιο καζο, θα το σκεφτουν πολυ σοβαρα πριν τους ξαναβαλουν!!!

  • gv

    τον ηπιαμε παλι!
    ρε βαλτε αλλους 2 κυλινδρους το κερατο μου!
    αναρωτιεμαι αν ηταν 5κυλινδρα αν θα ακουγονταν καλυτερα..
    πολυ πιθανο!
    οποτε αφου θελουν απλοτητα λοιπον εγω προτεινω straight-5 μοτερ 1500 κυβικων!
    ετσι θα ειμασταν μειον εναν κυλινδρο για την οικονομια τους και μειον τη διαταξη V που κοστιζει!
    καλα αυτο με το οριο στροφων χωρις ταυτοχρονα να απελευθερωνουν τη καταναλωση καυσιμων ειναι σαν να μας κοροιδευουν μεσα στη μαπα μας..

  • Lefteris2432

    MGU-H ειναι το συστημα ανακτησης δυναμης; Οπου θα αντικατασταθει με τα KERS οπως παλια;

    Αυτοι λεγανε και για κατι twin turbo αλλα παλι λακισε η δουλεια.

  • Akis-F1 FAN

    Θετική η κατάργηση της MGU-H αλλά η αύξηση του ορίου στροφών είναι άχρηστη. Και 20.000 rpm να πάνε το όριο καμία διαφορά δε θα κάνει…η ροή καυσιμου τους περιορίζει ακόμα και τώρα με το όριο στις 15.000. Αν δεν το αλλάξουν αυτό δεν κάνουμε δουλειά…

    • πιστευω και αυτο με το καυσιμο θα αλλαξει….απλα δεν το ανακοινωνουν ακομα για να μην αρχισουν να φτιαχνουν τα μοτερ για το 21 !!! δεν γινετε να το εχουμε σκεφτει αυτο εμεις….και να μην το σκεφτηκαν αυτοι που περνουν τις αποφασεις !!

    • Akis-F1 FAN

      Πιθανόν αλλά αν το αλλάξουν, αυτόματα θα αυξηθεί και η κατανάλωση…και δεν είμαι και τόσο σίγουρος ότι αυτό ταιριάζει με την eco friendly εικόνα που πλασάρουν.

    • George Sigalas

      Μπορεί π.χ. να επιτρέπουν για κάποια sec ανά γύρο το όριο της ροής να είναι μεγαλύτερο από τα 100kg/ώρα. Υπομονή ένα χρόνο!! :-)

  • Mitsos Ribopaido

    Η mgu-h λόγω της θέσης της ανάμεσα turbo και κομπρέσσορα αν θυμαμαι καλα, θα βοηθήσει πολύ .. αλλα γενικά ειναι τα ιδια ΣΚΑΤΑ!
    Ελπιζω με το τυπου κερς να δούμε κατι καλο..

  • LJ

    Άλλαξε ο Μανωλιός παιδιά.Μην δίνετε σημασία δεν μας είπαν τπτ το συνταρακτικό.

    Καλο ανέκδοτο αυτο με την αύξηση των στροφών αλλά με ταυτόχρονο περαιτέρω περιορισμό στην ποσότητα καυσίμου και « επιλογή εξοικονόμησης ενέργειας για αρκετούς γύρους». Δλδ τι θα καίνε οι κινητήρες για να στροφάλου περισσοτερο, αέρα θα καίνε;

    Εν πάσι περίπτωση αυτο το θέμα τωρα άνοιξε και έχουμε πολλά επεισόδια να δούμε ακόμα.

    • Mitsos Ribopaido

      Θα αλλάξουν την θερμοδυναμική αυτοί νομίζουν…:P
      Σχέση συμπίεσης 1:17 να το κάνουμε diesel ¨Π

  • georgekaras

    πιστευω πληγμα για την Μερσεντες η μεταβολη στα turbo ηταν εναν απο τα ατου της ενω οι αλλοι καναν χρονια να το αφομιωσουν τον σχεδιασμο τους .Αλλα και παλι τιποτα δεν αλλαξε παλι βλεπω να ναι ο τελευταιος εσωτερικης καυσης αυτος ο κινητηρας στην ιστορια της F1 αν δεν το κανουν και τετρακυλινδρο με κινητηρα σε καθε τροχο μετα .

  • Mika

    Mε την καταργηση του MGU-H θα κανουν κωλοτουμπες εκει στη Honda….Ειδαν και αποειδαν φαινεται εκει στη FIA πως δεν το εχουν οι Ιαπωνες και ειπαν να το καταργησουν μηπως αυτοι και καποιες αλλες ομαδες ακομα ερθουν πιο κοντα..

    Κι οσοι σκεφτονται να μπουν, ισως δελεαστουν απο την θεωρητικη απλουστευση των πραγματων…Λετε εκει στη VW να το παρουν πιο ζεστα τωρα???
    Η Porsche ισως γλυκοκοιταξει την κατασταση…
    Με τον περιοριστη καυσιμου, η αυξηση του οριου περιστροφης ειναι δωρο αδωρο..

  • Giannisk

    Πέρα από την κατάργηση της MGU-H δεν βλέπω και κάτι το συνταρακτικό στις αλλαγές. Υπάρχει μία επιθυμί απρος την απλοποίηση της πολυπλοκότητας των PU αλλά δεν βλέπω κάτι που να κάνει την είσοδο νέων κατασκευαστών πιο δελεαστική.

  • Grekko

    Διαβάζω τα σχόλια κ όλοι λέμε το ίδιο, η αύξηση ορίου στροφών είναι μια τρύπα στο νερό, όταν μίλησαν οι ομάδες με την FIA δεν είπε κανείς κάτι;
    Ελπίζω μέχρι την τελική απόφαση να έχουμε αλλαγές.

  • an0nymouS

    αυτό με την αύξηση του ορίου στροφών το ακούω και γελάω πραγματικά.. και συμφωνώ με τα παιδιά πιο κάτω που γράφουν ότι όντως δεν θα τους φτάνει το καύσιμο.

    άρα… ας επαναφέρουν τους ανεφοδιασμούς (να γουστάρουμε και μεις πιτ στοπ επιτέλους) αλλιώς μια τρύπα στο νερό θα κάνουν.