Σήμερα στο Παρίσι, η FIA και η F1 ανακοίνωσαν έναν “χάρτη” για τους κανονισμούς των powerunit που θα τεθούν σε ισχύ από το 2021. Σύμφωνα με τις ιθύνοντες, αυτοί έχουν ως στόχο την αύξηση του ήχου, και ταυτόχρονα τη μείωση του κόστους. Τα μονοθέσια της F1 θα συνεχίσουν να κινούνται με υβριδικούς V6 κινητήρες, χωρητικότητας 1,6-λίτρων, αλλά πλέον λαμβάνονται μέτρα για τη μείωση της πολυπλοκότητας, έτσι ώστε να είναι χαρούμενοι οι σημερινοί προμηθευτές, και ιδανικά να έρθουν νέοι.

Για να αποθαρρυνθεί η πρόωρη εξέλιξη των κινητήρων του 2021, οι πλήρεις τεχνικές πληροφορίες δεν θα γίνουν πριν το τέλος του 2018. Ωστόσο, η FIA και η F1 έδωσαν σήμερα μια σειρά από τα βασικά χαρακτηριστικά των powerunits του 2021, τα οποία είναι τα εξής:

  • 1,6-λίτρων υβριδικοί V6 κινητήρες
  • μονό turbo, με περιορισμούς διαστάσεων και όριο βάρους
  • 3.000 σ.α.λ. υψηλότερο όριο στροφών, με σκοπό την βελτίωση του ήχου
  • αφαίρεση της MGU-H μονάδας
  • πιο ισχυρή MGU-K μονάδα, με έμφαση στη χειροκίνητη ενεργοποίηση από τον οδηγού, μαζί με την επιλογή εξοικονόμησης ενέργειας για αρκετούς γύρους
  • πρόθεση να εξεταστούν αυστηρότεροι κανονισμοί για τα καύσιμα και την χρησιμοποιούμενη ποσότητα
  • συγκεκριμένες προδιαγραφές για τον σχεδιασμό των εσωτερικών μερών, με σκοπό τον περιορισμό του κόστους εξέλιξης και την αποθάρρυνση ακραίων σχεδίων και συνθηκών λειτουργίας
  • υψηλό επίπεδο προδιαγραφών εξωτερικού σχεδιασμού, ώστε να δοθεί η δυνατότητα “Plug-And-Play” για κινητήρα/πλαίσιο/κιβώτιο

Θεωρητικά, οι σημερινοί κινητήρες της F1 έχουν όριο στροφών στις 15.000 σ.α.λ., όταν οι παλιότεροι -και πολύ αγαπημένοι- V8 και V10 ακουμπούσαν σχεδόν τις 20.000 σ.α.λ., δημιουργώντας ένα απίστευτο ήχο, που χαρακτήριζε την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μπορεί η προτεινόμενη αύξηση του ορίου στροφών να είναι κάτι θετικό, αλλά σίγουρα δεν αποτελεί αντικατάσταση των επιπλέον κυλίνδρων των παλιών κινητήρων.

Η κατάργηση της MGU-H μονάδας (του ηλεκτρικού turbo) είναι επίσης ενδιαφέρουσα, με FIA και F1 να θέλουν σαφώς να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στο σύστημα ανάκτηση ενέργειας (KERS). Έτσι, με τους οδηγούς να βασίζονται περισσότερο στην επιπλέον ηλεκτρική ώθηση, φαίνεται ότι το άθλημα προσπαθεί να ενθαρρύνει περισσότερο το προσπέρασμα με αυτόν τον τρόπο.

Τέλος, οι νέοι κανονισμοί δείχνουν ότι η F1 προσπαθεί πραγματικά σκληρά να προσελκύσει στο άθλημα νέους προμηθευτές κινητήρων. Η Porsche έχει δηλώσει το ενδιαφέρον της για την F1, ειδικά τώρα που αποσύρθηκε από το WEC, ενώ Aston Martin και Cosworth είναι πολύ πιθανό να εισέλθουν το 2021.