Ξεκίνημα με το προφανές: σε μία χώρα, οι πολίτες της οποίας ξεροσταλιάζουν σε ουρές ΑΤΜ από το πρωί για την ανάληψη κοινωνικού επιδόματος, είναι κομμάτι Ουτοπίας να συζητάμε για αυτοκίνητα αξίας άνω του δεκαχίλιαρου (και πολλά λέω).

Από την άλλη, το ίδιο θα έπρεπε να ισχύει και για την ειδησεογραφία του χώρου, που καθημερινά κατακλύζεται από hypercars των 1.000+ ίππων. Μολαταύτα, γουστάρουμε να βλέπουμε/ακούμε/γράφουμε/διαβάζουμε για υπερ-κατασκευές που κάνουν το 0-300 χλμ/ώρα σε 5 nanoseconds. Por que; Γιατί αφενός τα όνειρα είναι -προς το παρόν- δωρεάν, αφετέρου η ελπίδα τιμή δεν έχει και τιμή σε όποιον την έχει. Άσχετα αν η μπάλα έχει σταλεί προ πολλού στη στρατόσφαιρα, από άποψης ιπποδυνάμεων.

Πίσω στην Γη, υπάρχουν αυτοκίνητα με σεβαστό – ουχί απαγορευτικό, όμως- αντίτιμο, τα οποία καλύπτουν το 99,9% της ανάγκης για ταχύτητα (αίσχος μεταφρασμένο). Ένας συν-γκαζοφίλ μας αποφάσισε πρόσφατα να την ικανοποιήσει, αγοράζοντας ένα VW Golf R. Αρχική τιμή στα 45.750 για το DSG και 310 ίπποι. Καθόλου, μα καθόλου, άσχημα. Μόνο που ο φίλτατος αποφάσισε να “ξηλώσει” τον κατάλογο των extra κι έφτασε στις 57.000. Καλορίζικο, καλοτάξιδο και “καλόσκιστο”, αλλά 60 χιλιάρικα για Golf είναι overkill.

Θα μπορούσε να τα έχει πάει καλύτερα. Και υπάρχουν 10 πειστήρια που το υποστηρίζουν.

1Alfa Romeo Giulia Veloce – €53.250

2,0-λιτρο, υπερτροφοδοτούμενο, τετρακίνητο σεντάν 280 ίππων. Μέχρι πρόσφατα, η παραπάνω περιγραφή “έσταζε” ιαπωνική κουλτούρα. Με το Evo να έχει “χαιρετήσει” προ πολλού και τη Subaru να μαγειρεύει κόλλυβα για το Impreza STi, η Alfa Romeo έρχεται ως από μηχανής θεά να διατηρήσει τη φλόγα ζωντανή.

Μισή τιμή, πιο αποτελεσματική σε ελληνικούς δρόμους και πολύ πιο μετρημένη σε σχέση με την ματαιότητα της “πελατώνω – δεν πελατώνω την Μ3” Quadrifoglio, η Giulia Veloce είναι ό,τι καλύτερο προσφέρει όχι μόνο η Alfa, αλλά και ολόκληρη η Ιταλία για τον πραγματικό κόσμο (key phrase: ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ κόσμος). Ξεφεύγει λίγο από το budget, αλλά άμα διαθέτεις €50.000 δεν θα σε σκιάξουν 3 χιλιάδες “καπέλο”.

2Αudi S3 Sedan – €46.250

Το αντίπαλο δέος της Giulia. Με λίγη φαντασία, η σύγχρονη μετενσάρκωση της αέναης ιαπωνικής έχθρας μεταξύ Evo – STi.

Πιο δυνατό (310 άτια), γρήγορο (έστω για δυο τρίχες, 4,7 αντί 4,9″ για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα) και πιο οικονομικό από την Ιταλίδα, το S3 Sedan συνδυάζει την στυγνή αποτελεσματικότητα του S3 με ένα σαφώς πιο γουστόζικο κοστούμι.

3BMW 230i – €47.850

Δεν εκτελεί στα φανάρια (δείγμα της παράνοιας με τα άλογα, τα 5,3″ για το 0-100 χλμ/ώρα να θεωρούνται απλά καλά), όμως όταν 252 ίπποι φτάνουν στον πίσω άξονα και χαλιναγωγούνται μέσω ηλεκτρονικού μπλοκέ λίγο σε απασχολεί. Αν η Μ2 θεωρείται η πιο επιτυχημένη γκραβούρα στην χαρακτική της Βαυαρίας, η 230i είναι η πλέον ταιριαστή πινελιά στο πιο “μανιτζέβελο” σύνολο που έχει να παρουσιάσει η BMW: σωστό μέγεθος, μπόλικη δύναμη και ολιστικό set-up, με έμφαση στο “γύρνα”. Tι άλλο να ζητήσεις (άλογα, ξέρω);

4Ford Focus RS / Mustang Ecoboost – €50.205 / €47.433

To Focus είναι “σεσημασμένο” εδώ και αρκετό καιρό. Λίγο τα 350 άλογα, περισσότερο το Drift Mode, τελευταία τα ραγισμένα μπλοκ του κινητήρα, το RS μένει στην επικαιρότητα και αποτελεί must αναφορά σε αφιερώματα για αυτοκίνητα με 300+ ίππους, τετρακίνητα, κοντά στις 50.000, συνδυασμό τους κλπ.

Η Mustang, από την άλλη, ζει στην σκιά τόσο της βέρας αμερικανικής μεγάλης αδερφής (5.0 GT), όσο και του “ραλίστικου” Focus. Ίδιο μοτέρ με το RS, ελαφρώς de-tuned και με πολύ λιγότερα προβλήματα, το EcoBoost pony car παρουσιάζεται πιο άμεσο από την V8 (άλλο 5 λίτρα πάνω από τον εμπρός άξονα, άλλο 2,3), ντριφτάρει πιο πειστικά από την ελαφρώς πλασματική εμπειρία του Drift Mode και αποτελεί πιο συμφέρουσα επιλογή και από τα 2. Προσωπική επιλογή από την ομήγυρη της λίστας.

5Ηonda Civic Type R – €49.740

To προηγούμενο “Τάπερ” έφτασε να κοστίζει κοντά στις 70 χιλιάδες ευρώ. Με το σημερινό, η εισαγωγική βρήκε τα πατήματά της και το κοστολογεί σαφώς πιο ανθρώπινα, παραμένοντας κάτω από το ψυχολογικό όριο των €50.000.

Η πρώτη ανάγνωση δείχνει πως είναι πολλά τα λεφτά για ένα Civic. Η δεύτερη και πιο προσεκτική, προσφέρει τον μπροστοκίνητο “βασιλιά” του Nurburgring και έναν από τους αυστηρότερους “δικαστές” γενικά, στην τιμή μιας Mercedes C180 Cabrio. Fair trade.

6Opel Insignia GSi – €44.350

Η λιγότερο κοστοβόρα επιλογή, μετά το Seat Leon Cupra ST. Παρόμοιος -οικογενειακός- προορισμός, αρκετά πιο premium και upper class διαδρομή, το Insignia GSi τα κάνει όλα και αναλογικά συμφέρει. 260 ίπποι, τετρακίνηση με torque vectoring, 8ταχυτο αυτόματο κιβώτιο και 20αρες ζάντες. Με λίγα λόγια, “πάει”-στρίβει-δείχνει και “μετράει”. Για τους αμετανόητους οικογενειάρχες, υπάρχει και station wagon έκδοση.

7Seat Leon Cupra ST – €32.295

Mιλώντας για sw και ολιγοδάπανες προτάσεις, το Leon Cupra ST παίζει μόνο του. Επίπεδο value for money στο Θεό, 300 άλογα ΚΑΙ τετρακίνηση ανάγουν το μικρομεσαίο Seat στην κορυφαία επιλογή οικογενειακού επιδόσεων της αγοράς. Bonus οι πορτοκαλί ζάντες (χρεώνονται παραπάνω, αλλά τόσα χρήματα κάβα μένουν. Μην τσιγγουνευτείς).

8Renault Megane RS – €42.000 (εκτιμώμενη)

Εδώ και 2 χρόνια περιμένουμε το ντέρμπι με το Civic Type R για τον τίτλο του ταχύτερου FWD. Τώρα τα στοιχήματα αποκτούν υπόσταση, καθώς το νέο RS είναι εδώ. Όχι στην Ελλάδα, δηλαδή, αλλά η επίσημη παρουσίαση έχει ερεθίσει την αγωνία μας.

Mε φορολογικό πλεονέκτημα έναντι του Ιάπωνα αντιπάλου (1,8 vs 2 λίτρα), αλλά και 40 ίππους handicap (280 vs 320) το Megane ποντάρει στη ρέντα που διαχρονικά επιδεικνύουν οι Γάλλοι στο στήσιμο, συνεπικουρούμενη από τετραδιεύθυνση. Τα λιγότερα κυβικά αναμένεται να αποτυπωθούν και στην τελική τιμή, η οποία αναμένεται αρκετά χαμηλότερη του Type R.

9VW Arteon 2.0 BiTDI 240 PS DSG7 4Motion R-Line – €55.850

Κλείσιμο με το πιο ακριβό, αλλά και το πιο elegant μοντέλο του άρθρου. Φεύγει αρκετά πάνω από το προκαθορισμένο budget, αλλά παραμένει χαμηλότερα από τις €57.000 που δαπανήθηκαν για το Golf R που συζητήσαμε στην εισαγωγή, οπότε προκρίνεται -έστω, μέσω “παραθύρου”.

Από πλευράς αριθμών, το Arteon ωχριά ελαφρώς στην σύγκριση με το R: 240 αντί 310 ίππων, 6,5 αντί 5,1″ για το “κατοστάρι”, 1.600 αντί 1.450 κιλών. Φαινομενικά, η λιμουζίνα της VW δεν έχει πολλές ελπίδες κόντρα στο hot-hatch. Τα 51 κιλά του διτούρμπινου TDI, ωστόσο, και τα ξεχειλωμένα μετατρόχια, καθιστούν το Arteon σεβάσμια δύναμη στο βουνό (αρκεί να υπάρχει λίγη “άπλα” στο οδόστρωμα) και κυρίαρχη στον αυτοκινητόδρομο.

Ανεπανάληπτο bonus η συγκλονιστική εμφάνιση και η αυτονομία των 800 + χιλιομέτρων που εξασφαλίζει ο state of the art πετρελαιοκινητήρας.

  • SAMURAI-66

    Αν θελω να κυκλοφορω με υψηλο ιματζ ιστορια αναγνωρισμενη και αυταποδεικτη ομορφια κοιταω με κλειστα ματια Giulia γιατι ειναι ανεπαναληπτη!
    Ζωντας για λιγο το αμερικανικο ονειρο η επιλογη της mustang ειναι μονοδρομος για να νιωσω και εγω πολιτης της υπερδυναμης!
    Οταν δε ζητω να βρω την απολυτη αγαπη μου και οπλο που πυροβολει σε ρυθμους καταιγιστικους βλεπω ζηταω και αγοραζω type-r που ζει σε δικο του κοσμο και ανοιγει πορτες παντου!

  • Scooby r22b
  • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

    Όπλα δεν είναι ένα ντίζελ 1.600 κιλών ούτε ένα αυτοκίνητο στο οποίο δεν απενεργοποιείται το esp. Για μένα.

  • aris

    Το Nissan 370Z γιατι δεν ειναι στην λίστα..?

  • DOR1K1N

    το Hyundai δηλαδη δεν ειναι οπλο??

  • shaoqing14

    Για μενα απο αυτα προτιμω
    Honda civic type r
    Alfa romeo giulia
    Renault megane rs
    Και η μεγαλη απουσια απο την λιστα…. https://uploads.disquscdn.com/images/eb924f12978c543410e0622ca4de253698be1f2c3299f36c0b802681c0fe2ac4.jpg

  • Aristotelis Chatzigiannis

    μονο mustang τιποτε αλλο…..

  • ελαφρως ακυρο το παραδειγμα με το GOLF R των 60.000….γιατι μιλαμε για αυτοκινητο που εχε μεσα ολο τον καταλογο με τα εξτρα !!!
    αραγε ποσο θα κοστιζει μια ιουλια/Σ3 με ολο τον καταλογο ?????

    παντως αν δεν προτιμουσα το R…θα πηγαινα μονο στο MUSTANG !!!!! πραγματικα το κατι διαφορετικο !!!

    • Mika

      Mε τον αυξανομενο φορο ταξινομησης που θα αλλαζει κατηγορια αναλογα τα εξτρα, ανετα θα πλησιαζουν τα 90000, ισως και 100..

    • δατς αιμ τοκιν εμπαουτ !!!!!

  • kimif1

    το Α 45 AMG ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ?

  • Mika

    Στη θεση του Αrteon diesel, μπορεις ανετα τα βαλεις το βενζινοκινητο 2.0 R line με τα 280 αλογα και τετρακινηση στα 54800, μια και μιλαμε για βενζινη….
    Εναλλακτικα, μπαινει ανετα στη λιστα και το Mondeo Vignale diesel με τα 210 αλογα στα 50.559 ευρω.

  • Anestis Genk

    Lotus Elise?
    Subaru BRZ?
    Toyota GT86?

    • Gerasimos Spanodimitris

      To Elise νομίζω δυστυχώς βγαίνει πολύ παραπάνω πλέον. Και είναι κλάσεις ανώτερο “όπλο” από τα σεντάν μαζικής παραγωγής που θέλουν 250 άλογα για να κάνουν 0-100 σε ~5″

  • Thanases Drivas

    Ενεργή και όχι παθητική τετραδιεύθυνση το megane.

  • DIETICIAN

    peugeot 308 gti
    abarth 500
    mini s works
    octavia rs 265
    s60 polestar 2.0 360 ps

  • Στελιος Παττακος bimmers crete

    Η λιστα για μενα ειναι λογο μπερδεμενη..λειπει το Z της νισσαν με τα 320 αλογα αππ τα ελαχιστα ιαπωνικα που σε κανουν να το θες πολυ σαν παρουσιαστικο,,,,το Αρτεον ειναι κορυφαιο αυτοκινητο αλλα ειναι λιγο ακυρη η εκδοση θα έπρεπε να ειναι το 2λιτρο R..γελασα που γραφει (Μ3 QV χαχαχαχα καληηη) και παιδες καλη η μαστανγκ κουκλα και εγω μαστανγκ θα επελεγα απο δω αλλα και το οπελ τι Μ…..ρα ειναι αυτο το οπελ ρε μλκες;;;;πω πω τι μπομπα ειναι αυτη;;;;ισιγκνια gsi θα το θυμαμαι..

  • tolis79

    κριμα να μην κυκλοφορει η διλιτρη CAMARO στην Ελλαδα…
    Tιμη Γερμανιας 40000…Την θελω τωρα… https://uploads.disquscdn.com/images/405ff4dda5b69797e1e836ea3bf00c31d2ce05d321303c45a147245c193385f6.jpg

    • Scooby r22b
    • tolis79

      καλο…που μπορουμε να το βρουμε το μαραφετι μπας και ξε…. γιατι η camaro ονειρο…

    • CostasP

      ..εδώ που ζω πλέον (Ολλανδία), βλέπεις που και που καμία. Και πραγματικά είναι απίστευτα όμορφη. Για τον ήχο, απλά δεν σχολιάζω!

  • Σπύρος

    Το Megane RS, υπάρχει περίπτωση να έρθει στην ελληνική αγορά?

  • enigma

    Όχι και αντίπαλος της alfa το a3 sedan….

    • s3

    • enigma

      To αμάξωμα είναι Α3. H julia είναι κατηγορία a4/3/c.

  • ντικ

    Megane αβλεπί

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Ford Mustang, Opel Insignia GSI, Honda Civic Type R, Alfa Giulia Veloce, Renault Megane RS, VW Arteon, και Ford Focus RS για μένα! Hyundai i30 N είναι μεγάλη απουσία αλλά υπέροχο.

  • Thanos

    Όχι και πιο elegant το vw από giulia!! Ιεροσυλία! :p