Εντός του 2017, πραγματοποιήθηκαν αρκετά συναντήσεις για τους κανονισμού του 2021. Το βασικό ενδιαφέρον βρίσκεται στους κινητήρες, με τους υπεύθυνους να προσπαθούν για τη μείωση του κόστους μέσα από τυποποιημένα εξαρτήματα, γεγονός που έχει προκαλέσει τη διαφωνία των Mercedes και Ferrari, ενώ ούτε η Renault δείχνει να συμφωνεί με τους προτεινόμενους κανονισμούς.

Παρούσα στις συναντήσεις αυτές ήταν και η Cosworth, η οποία αποχώρησε από τη Formula 1 στα τέλη του 2013, χωρίς να μπαίνει ποτέ στην υβριδική εποχή του αθλήματος. Τώρα, η βρετανική εταιρεία εξετάζει την επιστροφή της, ωστόσο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Cosworth, Bruce Wood, λέει ότι δύσκολα η εταιρεία θα επιστρέψει στο άθλημα χωρίς να πάρει βοήθεια από κάποιον άλλον κατασκευαστή.

Πρώτα απ’ όλα, θα θέλαμε να είμαστε εκεί. Έχει αναφερθεί αρκετά ευρέως ότι έχουμε εμπλακεί στις τωρινές συζητήσεις. Απ’ όπου το είδαμε από την αρχή, είναι απίθανο να δείτε μια εντελώς ανεξάρτητη Cosworth να πει «αν το κάνετε, θα έρθουμε». Αυτό είναι απίθανο, επειδή πιστεύω ότι είναι δύσκολο να κάνεις δουλειά στο οικονομικό κομμάτι. Σίγουρα, ελπίζουμε ότι ίσως μπορούσαμε να συνεργαστούμε με έναν μικρό OEM που είναι πρόθυμος να το κάνει κι ελπίζουμε ότι ένας νέος κανονισμός θα επιτρέψει μια τόσο μικρή οικονομική δέσμευση για να μπεις στη Formula 1.

Αυτό που προβληματίζει τον Wood και πιστεύει ότι τρενάρει πολλές εταιρείες από την είσοδό τους στο άθλημα είναι η απίστευτη τεχνολογία και το πολύ υψηλό κόστος των power units. Όμως, θεωρεί ότι οι κανονισμοί του 2021 δείχνουν να κυλούν στον σωστό δρόμο, αφού θα μπορούν και μικρότεροι κατασκευαστές να σχεδιάσουν έναν κινητήρα τέτοιο επιπέδου.

Δεν είναι μυστικό, ότι το επίπεδο της τεχνολογίας αυτή τη στιγμή στη Formula 1 είναι αρκετά απαγορευτικό, ακόμα και για κάποιον όπως η Cosworth με το background μας, επειδή υπάρχουν τόσα πολλά στοιχεία που είναι άκρως αιχμηρά. Η ανάκτηση της θερμικής ενέργειας θα απαιτούσε εκατομμύρια επενδύσεων.

Οι κανονισμοί που προτείνονται θα ευνοούσαν σίγουρα την επιστροφή της Cosworth και θα μειώσουν το κόστος, όπου άλλοι OEM, ή όχι απαραίτητα κατασκευαστές αυτοκινήτων, αλλά άλλοι χορηγοί, να βλέπουν τη Formula 1 ως κάτι που μπορούν να αντέξουν οι προϋπολογισμοί τους.

  • ”Αυτό που προβληματίζει τον Wood και πιστεύει ότι τρενάρει πολλές εταιρείες από την είσοδό τους στο άθλημα είναι η απίστευτη τεχνολογία και το πολύ υψηλό κόστος των power units.”
    υποτιθεται στην τουρμπο εποχη δεν πηγαμε για να ειναι ολα πιο οικονομικα ???? τι οχι ??? :-P

  • λογικο δεν ειναι να εχει κοστος ;; τι ηθελαν να μπορει να μπει και η κουτση μαρια ;;; οποιος εχει τα κοτσια μπαινει … εγω προβλεπω παντως με τον ρυθμο που παει να μπαινει μεσα η ΚΙΑ και να τους παιρνει τα σοβρακα χαχα

  • Anestis Genk

    Η F1 είναι στην τεχνητή υποστήριξη. Μετά τον Αλόνζο δεν νομίζω άλλος οδηγός να έφερε σοβαρή ποσότητα κόσμου στον χώρο. Τρώει το κεφάλαιο που έχτισε στα 80s, 90s και τα 00s.
    Γκάζια, θάνατος, τσιγάρα, ποτά, γκομενάκια κι ανάποδα τιμόνια. Τα μηδέν λιπαρά και το politically correct είναι για το τέννις.

    Αν τα είχε αυτά η F1, θα είχε και κόσμο κάργα, θα είχε και χορηγούς κάργα και το χρήμα θα έλυνε όλα τα ζητήματα, έχουμε φτάσει να ακούμε κάθε κολοσσό να μυξοκλαίγεται πως δεν βγαίνει.