Μετά από τρία χρόνια πολλών και μεγάλων προβλημάτων, η McLaren ποντάρει πολλά στο 2018 και την MCL33, το μονοθέσιο που παρουσιάστηκε πριν από λίγο στο Woking, έχοντας φυσικά στο πίσω μέρος το power unit της Renault, γεγονός που αφήνει ικανοποιημένους τους ανθρώπους της βρετανικής ομάδας, διότι πιστεύουν στη δύναμη και την αξιοπιστία του γαλλικού power unit, ώστε να επιστρέψουν στις πρώτες θέσεις.

1Εμπρός μέρος

Για να αρχίσουμε από μπροστά, το ρύγχος της MCL33 είναι ίδιο με αυτό της MCL32, ωστόσο διαφορετική είναι η εμπρός πτέρυγα του μονοθεσίου. Τα βασικά στοιχεία δεν έχουν αλλάξει πολύ σχηματισμό, όμως εμφανίζουν πιο έντονες καμπύλες απ’ ό,τι πέρυσι, ενώ βλέπουμε μερικά νέα βοηθήματα στην εσωτερική πλευρά των endplates, μπροστά από τους τροχούς.

Η εμπρός ανάρτηση είναι γεωμετρίας push-rod και τα wishbones είναι λίγο πιο ψηλά τοποθετημένα φέτος, κυρίως το επάνω, με τις κάμερες μπροστά από αυτά να μην έχει αλλάξει θέση, ενώ εξακολουθεί να υπάρχει το κενό στα στηρίγματα, προκειμένου να δημιουργείται ροή αέρα ανάμεσα στις κάμερες και το ρύγχος.

Τα brake ducts δεν έχουν αλλάξει σχεδιασμό, αλλά η επάνω πλευρά του εσωτερικού (ως προς τον άξονα του μονοθεσίου) αγωγού είναι πλέον πιο μικρή από την κάτω, με το αεροδυναμικό βοήθημα κάτω από αυτά να είναι νέο και μεγαλύτερο. Το S-Duct για την ώρα δεν υπάρχει στο βρετανικό μονοθέσιο, ενώ οι σχισμές στο κάτω μέρος του ρύγχους και πίσω από τα στηρίγματα της πτέρυγας παραμένουν εκεί, όπως και τα στοιχεία πίσω από αυτά και κάτω από τα wishbones.

2Sidepods και Barge Boards

Μικρές μόνο αλλαγές εντοπίζουμε στα barge boards, καθώς το βασικό concept είναι ίδιο, με το κύριο στοιχείο να εκτείνεται σε μεγάλο ύψος, δημιουργώντας ένα κανάλι. Οι σχισμές και τα πτερύγια σε μικρότερο ύψος έχουν διατηρηθεί, ενώ βλέπουμε ότι, πίσω από αυτά, εξακολουθούν να υπάρχουν πολλές σχισμές, για την πιο ομαλή ροή του αέρα στο κάτω μέρος.

Τα sidepods δεν έχουν αλλάξει δραματικά, όμως έχουν μικρότερο μέγεθος, με τις εισαγωγές αέρα να είναι εντελώς οριζόντιες στο κάτω μέρος τους, κάτι που δημιουργεί μεγαλύτερο σκάψιμο κάτω από αυτές. Τα στοιχεία γύρω από αυτές έχουν αλλάξει, και πλέον πάνω από τις εισαγωγές βρίσκονται έξι μικρά κάθετα στοιχεία, αντί για τρία πέρυσι, ενώ υπάρχουν και ένα μικρό οριζόντιο πτερύγιο δίπλα από τα στηρίγματα των καθρεφτών.

Ίδιο είναι και το κύριο πτερύγιο στο εξωτερικό κομμάτι, αυτή τη φορά με ένα μικρό στοιχείο στο κάτω μέρος. Αντίθετα, τα στηρίγματα των καθρεφτών είναι διαφορετικά, με καμπύλη, και είναι βαμμένα σε μαύρο χρώμα, όπως και το Halo, αντί για το χρώμα του μονοθεσίου που θα περίμεναν πολύ.  Η εισαγωγή αέρα πάνω από το κεφάλι του οδηγού έχει τροποποιηθεί ελαφρώς, καθώς το κάτω μέρος είναι λίγο πιο οριζόντιο, με πιο έντονες γωνίες, ενώ δεν υπάρχει η οπή κάτω από τη εισαγωγή.

3Πίσω μέρος

Κατ’ αρχάς, το power unit της Renault έχει κάνει το πίσω μέρος της MCL33 πιο λεπτό, κάτι που πάντα ενισχύει την αεροδυναμική αποδοτικότητα στην περιοχή. Το Shark Fin απουσιάζει, αλλά για μία ακόμα φορά, οι σχεδιαστές εκμεταλλεύτηκαν ό,τι μπορούσαν από τους κανονισμούς, έτσι είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στην πίσω πτέρυγα.

Το T-Wing δεν βρίσκεται εκεί, την ώρα που το υποστήριγμα της αεροτομής είναι μονό. Όσον αφορά την ίδια την πτέρυγα, αυτή δεν παρουσιάζει αλλαγές, αφού τα βασικά στοιχεία είναι ίδια με πέρυσι, όπως και τα endplates, τα οποία διατηρούν το concept με τις πολλές κάθετες σχισμές σε όλο το μήπως τους, όπως και οι επάνω οριζόντιες διατρήσεις παραμένουν τρεις στον αριθμό.

Η πίσω ανάρτηση είναι προφανώς pull-rod, με τις σχισμές μπροστά από τους πίσω τροχούς να μην έχουν αλλάξει. Όμως, είναι εμφανές ότι στο πάτωμα δίπλα από τα sidepods υπάρχουν δύο μεγάλες σχισμές κατά μήκος του, ενώ είναι ανασηκωμένο, ώστε να μην πάει χαμένος όλος ο αέρας της συγκεκριμένης περιοχής.

4Χρώματα και οδηγοί

Ασφαλώς και το πρώτο που προσέξαμε είναι τα νέα χρώματα της βρετανικής ομάδας. Το «Papaya Orange» βρίσκεται σχεδόν σε όλο το μονοθέσιο, με το μπλε να σπάει την μονοτονία, στο πίσω μέρος του καλύμματος του κινητήρα, στο νούμερο του οδηγού και στις πτέρυγες, ενώ το υπόλοιπο κομμάτι είναι στο φυσικό μαύρο του carbon, πράγμα που σημαίνει πως δεν είναι καθόλου βαμμένο.

Το οδηγικό δίδυμο της McLaren θα αποτελείται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά από τους Fernando Alonso και Stoffel Vandoorne. Οι ικανότητες του πρώτου δεν χωρούν καμία αμφισβήτηση, με τον Βέλγο να δείχνει μερικά καλά σημάδια πέρυσι, και φέτος αναμένεται να είναι ακόμα καλύτερος, ώστε να προσπαθήσουν μαζί με τον Ισπανό να βάλουν τη «Macca» στο βάθρο, αν βέβαια τους το επιτρέψει η ανταγωνιστικότητα της MCL33.