Μετά από τρία χρόνια πολλών και μεγάλων προβλημάτων, η McLaren ποντάρει πολλά στο 2018 και την MCL33, το μονοθέσιο που παρουσιάστηκε πριν από λίγο στο Woking, έχοντας φυσικά στο πίσω μέρος το power unit της Renault, γεγονός που αφήνει ικανοποιημένους τους ανθρώπους της βρετανικής ομάδας, διότι πιστεύουν στη δύναμη και την αξιοπιστία του γαλλικού power unit, ώστε να επιστρέψουν στις πρώτες θέσεις.

1Εμπρός μέρος

Για να αρχίσουμε από μπροστά, το ρύγχος της MCL33 είναι ίδιο με αυτό της MCL32, ωστόσο διαφορετική είναι η εμπρός πτέρυγα του μονοθεσίου. Τα βασικά στοιχεία δεν έχουν αλλάξει πολύ σχηματισμό, όμως εμφανίζουν πιο έντονες καμπύλες απ’ ό,τι πέρυσι, ενώ βλέπουμε μερικά νέα βοηθήματα στην εσωτερική πλευρά των endplates, μπροστά από τους τροχούς.

Η εμπρός ανάρτηση είναι γεωμετρίας push-rod και τα wishbones είναι λίγο πιο ψηλά τοποθετημένα φέτος, κυρίως το επάνω, με τις κάμερες μπροστά από αυτά να μην έχει αλλάξει θέση, ενώ εξακολουθεί να υπάρχει το κενό στα στηρίγματα, προκειμένου να δημιουργείται ροή αέρα ανάμεσα στις κάμερες και το ρύγχος.

Τα brake ducts δεν έχουν αλλάξει σχεδιασμό, αλλά η επάνω πλευρά του εσωτερικού (ως προς τον άξονα του μονοθεσίου) αγωγού είναι πλέον πιο μικρή από την κάτω, με το αεροδυναμικό βοήθημα κάτω από αυτά να είναι νέο και μεγαλύτερο. Το S-Duct για την ώρα δεν υπάρχει στο βρετανικό μονοθέσιο, ενώ οι σχισμές στο κάτω μέρος του ρύγχους και πίσω από τα στηρίγματα της πτέρυγας παραμένουν εκεί, όπως και τα στοιχεία πίσω από αυτά και κάτω από τα wishbones.

2Sidepods και Barge Boards

Μικρές μόνο αλλαγές εντοπίζουμε στα barge boards, καθώς το βασικό concept είναι ίδιο, με το κύριο στοιχείο να εκτείνεται σε μεγάλο ύψος, δημιουργώντας ένα κανάλι. Οι σχισμές και τα πτερύγια σε μικρότερο ύψος έχουν διατηρηθεί, ενώ βλέπουμε ότι, πίσω από αυτά, εξακολουθούν να υπάρχουν πολλές σχισμές, για την πιο ομαλή ροή του αέρα στο κάτω μέρος.

Τα sidepods δεν έχουν αλλάξει δραματικά, όμως έχουν μικρότερο μέγεθος, με τις εισαγωγές αέρα να είναι εντελώς οριζόντιες στο κάτω μέρος τους, κάτι που δημιουργεί μεγαλύτερο σκάψιμο κάτω από αυτές. Τα στοιχεία γύρω από αυτές έχουν αλλάξει, και πλέον πάνω από τις εισαγωγές βρίσκονται έξι μικρά κάθετα στοιχεία, αντί για τρία πέρυσι, ενώ υπάρχουν και ένα μικρό οριζόντιο πτερύγιο δίπλα από τα στηρίγματα των καθρεφτών.

Ίδιο είναι και το κύριο πτερύγιο στο εξωτερικό κομμάτι, αυτή τη φορά με ένα μικρό στοιχείο στο κάτω μέρος. Αντίθετα, τα στηρίγματα των καθρεφτών είναι διαφορετικά, με καμπύλη, και είναι βαμμένα σε μαύρο χρώμα, όπως και το Halo, αντί για το χρώμα του μονοθεσίου που θα περίμεναν πολύ.  Η εισαγωγή αέρα πάνω από το κεφάλι του οδηγού έχει τροποποιηθεί ελαφρώς, καθώς το κάτω μέρος είναι λίγο πιο οριζόντιο, με πιο έντονες γωνίες, ενώ δεν υπάρχει η οπή κάτω από τη εισαγωγή.

3Πίσω μέρος

Κατ’ αρχάς, το power unit της Renault έχει κάνει το πίσω μέρος της MCL33 πιο λεπτό, κάτι που πάντα ενισχύει την αεροδυναμική αποδοτικότητα στην περιοχή. Το Shark Fin απουσιάζει, αλλά για μία ακόμα φορά, οι σχεδιαστές εκμεταλλεύτηκαν ό,τι μπορούσαν από τους κανονισμούς, έτσι είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στην πίσω πτέρυγα.

Το T-Wing δεν βρίσκεται εκεί, την ώρα που το υποστήριγμα της αεροτομής είναι μονό. Όσον αφορά την ίδια την πτέρυγα, αυτή δεν παρουσιάζει αλλαγές, αφού τα βασικά στοιχεία είναι ίδια με πέρυσι, όπως και τα endplates, τα οποία διατηρούν το concept με τις πολλές κάθετες σχισμές σε όλο το μήπως τους, όπως και οι επάνω οριζόντιες διατρήσεις παραμένουν τρεις στον αριθμό.

Η πίσω ανάρτηση είναι προφανώς pull-rod, με τις σχισμές μπροστά από τους πίσω τροχούς να μην έχουν αλλάξει. Όμως, είναι εμφανές ότι στο πάτωμα δίπλα από τα sidepods υπάρχουν δύο μεγάλες σχισμές κατά μήκος του, ενώ είναι ανασηκωμένο, ώστε να μην πάει χαμένος όλος ο αέρας της συγκεκριμένης περιοχής.

4Χρώματα και οδηγοί

Ασφαλώς και το πρώτο που προσέξαμε είναι τα νέα χρώματα της βρετανικής ομάδας. Το «Papaya Orange» βρίσκεται σχεδόν σε όλο το μονοθέσιο, με το μπλε να σπάει την μονοτονία, στο πίσω μέρος του καλύμματος του κινητήρα, στο νούμερο του οδηγού και στις πτέρυγες, ενώ το υπόλοιπο κομμάτι είναι στο φυσικό μαύρο του carbon, πράγμα που σημαίνει πως δεν είναι καθόλου βαμμένο.

Το οδηγικό δίδυμο της McLaren θα αποτελείται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά από τους Fernando Alonso και Stoffel Vandoorne. Οι ικανότητες του πρώτου δεν χωρούν καμία αμφισβήτηση, με τον Βέλγο να δείχνει μερικά καλά σημάδια πέρυσι, και φέτος αναμένεται να είναι ακόμα καλύτερος, ώστε να προσπαθήσουν μαζί με τον Ισπανό να βάλουν τη «Macca» στο βάθρο, αν βέβαια τους το επιτρέψει η ανταγωνιστικότητα της MCL33.

  • Christos-

    Ξεχάσαν να βάλουν το Logo τους? :P

  • George Liverpool

    Οι χορηγοι λαμπουν δια της απουσιας τους.

  • LJ

    Χωρίς χορηγούς φαίνεται βαρετό

  • Nerazzuro21

    Ωραίο το livery αν και θα προτιμούσα μαύρο αντί για μπλε. Τελείως άδειο από χορηγούς. Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα σε αυτόν το τομέα. Όπως μας είχε προειδοποιήσει ο Prodromou, σχεδιαστικά μοιάζει αρκετά με το περσινό το οποίο βέβαια είναι και αναμενόμενο. Προέχει να μάθουν τον κινητήρα και να πάρουν δεδομένα.

    • LJ

      Καλο ειναι που μοιάζει με το περσινό, γτ το περσινό στο τέλος της χρονιάς ήταν απο τα γρηγορότερα στις στροφές.

    • georgekaras

      ναι εκανε καλη οπισθογωνια στα pitlane οταν εγκατελειπε :D

    • Mika

      Μαθαμε τι σημασια εχει το μπλε???
      Θα ηταν καλυτερο αν ηταν πορτοκαλι-μαυρο…….

    • Nerazzuro21

      Δεν είπαν κάτι ιδιαίτερο για το μπλε. Απλά ότι το πορτοκαλί και το μπλε ήταν τα χρώματα των πρώτων χρόνων της McLaren. Ίσως το φετινό livery να έχει επηρεαστεί από την M20.

      https://uploads.disquscdn.com/images/6137f88bba2cb539add061b1ec9b6cf2cf6f57585376ff6e0644486a84cc503f.jpg

    • Mika

      Ετσι δειχνει, και μαλλον εχει υιοθετησει την απλοτητα της!
      :p

    • georgekaras

      και την ταχυτητα της ισως :P

    • Hercooligan

      Ναι ρε φίλε αυτό είπα κι εγώ ή έστω κάποια απόχρωση του papaya orange με μαύρες λεπτομέρειες για να δίνει 3d ψευδαίσθηση.

  • mp4-29

    Οταν η F1 team παιρνει το livery απο το Indy 500, κατι δεν παει καλα…

  • Paneas Vl

    Πολύ καγκουριά έπεσε φέτος στα μονοθέσια. Το μπροστινό μέρος “σαύρα” και το πίσω στον ουρανό! Μόνο της Mercedes δεν μπόρεσα να ξεχωρίσω πως ήταν…

  • Κούκος

    Αν δε πάρει φέτος κανένα βάθρο, προβλέπω την επόμενη χρονιά να είναι χειρότερη και από την williams. Ως προς το Livery, έρχεται η αμήχανη στιγμή που λες κάθε πέρσι και καλύτερα.

  • georgekaras

    Κριμα τα πτυχια των σχεδιαστων .Βαλτε πια καμια γυναικα να σχεδιασει τα livery .Tα τσαντιρια καλυτερο συνδιασμο χρωματων εχουν.Μπλε μαυρο πορτοκαλι τι σκεφτοντουσαν παλι

  • Akis Petrou

    Ειμαι κολημενος με την mclaren εδω και 22 χρονια πρωτη φωρα θελω να κανω εμετο με μονοθεσιο μας.
    Κριμα οπως ειπε και ενας φιλος ποιο κατω καθε περσυ και καλυτερα.
    Το χειροτερο χρωμα απο ολα με διαφορα!!!

  • nikos

    Επιστροφη στις ριζες, όσους σας ξενιζει το πορτοκαλί ειναι ο πρωτος χρωματισμός της ομάδας, ουτε κινητήρα μερσ εχουμε για το ασημι, ουτε west για τον συνδιασμο της εποχης χακκινεν ουτε malboro. Ισως ειναι το μο ν ο μονοθεσιο που δεν κοιταξα τη σαγιονάρα.

  • LJ

    Περίμενα κατι καλύτερο. Ελπίζω μόνο να μην ξόδεψαν λεφτά σε design artists γι αυτο το πραμα και να τα επένδυαν στην ομάδα.

  • thymios tsilimparis

    Νομίζω οτι το χρωματικό κομμάτι στερείται φαντασίας. Κρατάω ένα ερωτηματικό μήπως και δεν είναι η τελική μορφή, μήπως περιμένουν κανένα χορηγό…για να δούμε
    Στο σχεδιαστικό κομμάτι δεν είμαστε αεροδυναμιστές να κρίνουμε, απλά βλέπω ένα αρκετά απλό σχέδιο, χωρίς πολλά πτερύγια.
    Οι νέοι πιο κόμπακτ κινητήρες έχουν κάνει το πίσω μέρος των μονοθεσίων να θυμίζει παλιές εποχές!

  • Nerazzuro21

    Τουλάχιστον βγήκε από το γκαράζ :P Συμπαθητικός ο ήχος του Renault.

    https://twitter.com/McLarenF1/status/966979280814133248

    • georgekaras

      σαν μεθυσμενο ακουγεται στο 0:10 με τα πετρομπραζιλ

    • mj

      Μπερδεύει το καρμπυρατέρ και θέλει ρύθμιση.
      Μπουρούχες τι περιμένεις…

  • ΑΛΕΞΗΣ

    https://www.youtube.com/watch?v=jTZ4M5ocbDE

    https://www.youtube.com/watch?v=I3oXfuPbUzM

    To να φτιάχνουν πιο επιτυχημένα Liveries στο Ιντερνετ αυτό με ξεπερνάει δεν μπορούσαν να πάρουν καμιά ιδέα από αυτά;;; Το γνωρίζω ότι δεν έχουμε κεντρικό χορηγό αλλά δεν μπορείς να αφήνεις το μονοθέσιο έτσι που να υποδηλώνει χώρος προς πώληση είσαι ιστορική ομάδα και φέρεσαι σαν την Minardi στα τελευταία της… Άλλα σημεία των καιρών προτιμάμε την κονόμα… Κρίμα για την επιστροφή του ιστορικού μας χρώματος…

    • georgekaras

      κανονικα επρεπε να βαζουν σε ψηφοφορια τα liveries να τα επιλεγει ο κοσμος ποσο πιο γαματο θα ηταν?Και ο κοσμος θα ασχολιονταν πιο πολυ και τζαμπα σουσουρο θα γινοταν μεσα στο χειμωνα .

    • ΑΛΕΞΗΣ

      Μπορεί και να το εκμεταλευτούν και εμπορικά πλάκα στην πλάκα… Αλλά όπως βλέπω τα εμπορικά τμήματα στην πλειοψηφία των ομάδων έχουν μια μονοδιάστατη οπτική…. Θυμάμαι το σούσουρο που είχε γίνει όταν στα superbike είχαν διαγωνισμό και ψηφοφορία για τον σχεδιασμό του safety car… Επειδή είχα κατάθεση και εγώ πρόταση αν θυμάμαι καλά είχα την 1.355.125 καταχώρηση και ο διαγωνισμός είχε διάρκειά τρεις μήνες και εγώ είχα κατάθεσή την πρόταση μου την 5 εβδομάδα…

    • georgekaras

      μπορει να γινει πιο απλο .Να αποφασιζει η ομαδα η ομαδα 3 liveries δικα της υποφηφια και ο κοσμος να τα ψηφιζει και να αποκαλυπτεται το εκλεγμενο livery στην παρουσιαση για να μην χανεται και το σασπενς .

  • δεν μπορει να ειναι ετσι … κατι κρυβει .. διαφορετικα θα ειναι ενα απο τα ποιο βαρετα.. οπως και της φερραρι που ειναι σκετο κοκκινο πανω απο τον κινητηρα

  • Yiannis P

    Τσίρκο είναι το χρώμα δεν μου αρέσει καθόλου. Πολύ ανοιχτό.

  • mj

    Ωραίος συνδυασμός με το μπλε αλλά η απουσία χορηγών το κάνει σα να έχεις αγοράσει σπίτι και σου τελείωσαν τα λεφτά για τα έπιπλα.

    Περιμένω να δω τι θα βγάλει στο mclaren store για ψώνια :D

  • Giannisk

    Είμαι πολύ αισιόδοξος φέτος για την Macca. Πιστεύω ότι θα διεκδικεί 5άδα μία ανάσα πίσω από την RBR. Να δούμε…
    Υ.Γ. Βρήκα φωτό από του μονοθεσίου από άλλη γωνία…. https://uploads.disquscdn.com/images/a1beaba7a8271a9d1f10959777c491fab037c1765fb22a3f83bdf02a89d2c364.jpg

  • τί μαούνες είναι αυτές ρε παιδάκι μου. 5 μέτρα μονοθέσια, έλεος

  • LJ

    Κατάλαβα πως έμεινε ο Alonso. Αντί να τον πληρώνουμε διαφημίζουμε τα γυαλιά του!

    • Nerazzuro21

      Όντως. Αν και είναι win win και για τις δύο πλευρές το σκηνικό είναι λίγο κωμικό. Εκτός από τη διαφήμιση της Kimoa σε τρία σημεία του μονοθεσίου ακόμα και το καπέλο του Ισπανού έγραφε Kimoa αντί για McLaren.

  • Mika

    Σ οσους απο εμας αρεσει το Papaya Orange, μας το εδωσαν σε αφθονες δοσεις!!
    :p
    Eιναι σαν παλιοτερο test car δοκιμων!!!!Ας ειναι καλοτυχο, κι ας μεινει ετσι…Μου χτυπαει λιγο περιεργα το μπλε με το πορτοκαλι, θα το προτιμουσα μαυρο..Περιμενα κι εγω κατι καλυτερο,αλλα ας ειναι…Τα αποτελεσματα ειναι πιο σημαντικα..
    Τα αλλα liveries που ειδαμε για την ομαδα σιγουρα ηταν καλυτερα…

  • cosacher

    Αν και δεν είμαι ειδικός περι αεροδυναμικής μου κάνει αρνητική εντύπωση ο σχεδιασμός της. Αρκετα φαρδιά εμπρός και π’ισω για τα δεδομένα του 18 και τα πλαινα πολυ λιτα σε σχεση με τα σοφιστικέ των αλλων μεγάλων…