Η Tesla ανακοίνωσε την ανάκληση 123.000 Model S παγκοσμίως εξαιτίας ενδεχομένης βλάβης στο υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης. Η ανάκληση αφορά τα Model S που κατασκευάστηκαν πριν τον Απρίλιο του 2016 και προέκυψε λόγω πιθανής υπερβολικής διάβρωσης στα μπουλόνια του συστήματος διεύθυνσης, σε περιοχές με πάγο και χιόνι.

Με στόχο την ασφάλειά σας, η εταιρεία μας προληπτικά θα προχωρήσει στην τροποποίηση του υδραυλικού συστήματος διεύθυνσης σε όλα τα Model S που κατασκευάστηκαν πριν το Απρίλιο του 2016.

Αν τα μπουλόνια αποτύχουν, ο οδηγός εξακολουθεί να είναι ικανός να οδηγήσει το αυτοκίνητο, αλλά απαιτείται αυξημένη δύναμη λόγω απώλειας της υποβοήθησης.

Δεν έχουν υπάρξει ατυχήματα εξαιτίας της βλάβης, παρ’ όλο που τα αυτοκίνητα έχουν ήδη διανύσει δισεκατομμύρια μίλια,

αναφέρει η αυτοκινητοβιομηχανία σε μια ηλεκτρονική επιστολή της στους πελάτες που επηρεάστηκαν από την ανάκληση. Από την ανάκληση δεν επηρεάζονται τα Model 3 και Model X. 

Η ανακοίνωση της ανάκλησης των εκατοντάδων χιλιάδων Model S έσπρωξε τη μετοχή της Tesla λίγο χαμηλότερα, ενώ μέσα στο μήνα είχε συνολική μείωση 22%, τη μεγαλύτερη σε διάστημα ενός μήνα από τότε που εισήχθη η εταιρεία στο χρηματιστήριο. Δεν είναι φυσικά μόνο η ανάκληση που συνέβαλε σε αυτό, αλλά και η αίσθηση της αγοράς ότι η παραγωγή του νέου Model 3, δύσκολα θα ανταποκριθεί στη ζήτηση, καθώς υπάρχουν ακόμα καθυστερήσεις, με τον οίκο Moody’s να προχωρά σε υποβάθμιση του αξιόχρεου της Tesla στο Β3 από Β2, με τον οίκο να αναφέρει ότι η κίνηση αντανακλά τον αργό ρυθμό παραγωγής των Model 3, αλλά και πιέσεις στη ρευστότητα της εταιρείας. Στον απόηχο της υποβάθμισης η μετοχή υποχώρησε περαιτέρω 2,6% στις ηλεκτρονικές συναλλαγές. 

Την περασμένη εβδομάδα η Tesla ανακοίνωσε ότι στοχεύει σε εβδομαδιαία παραγωγή 2.500 οχημάτων Model 3 έως τα τέλη Μαρτίου και 5.000 έως τον Ιούνιο. Ο αρχικός της στόχος ήταν για 5.000 εβδομαδιαίως έως τα τέλη του 2017 και 10.000 έως τα τέλη του 2018. 

Παράλληλα η Tesla βρίσκεται στο μικροσκόπιο του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (NHTSA) των ΗΠΑ, ύστερα από τροχαίο δυστύχημα και πυρκαγιά σε Model X στην Καλιφόρνια, την περασμένη εβδομάδα. 

Για την ώρα παραμένει ασαφές, εάν το αυτοκίνητο ήταν στο σύστημα αυτόματης οδήγησης, Autopilot, ή το οδηγούσε κανονικά ο 38χρονος οδηγός, ο οποίος και έχασε τη ζωή του. Στο τροχαίο εμπλέκονταν άλλωστε ακόμη δύο αυτοκίνητα. Η εταιρεία συνεργάζεται με τις αρχές προκειμένου να διακριβωθούν οι συνθήκες.