GP Μονακό 2018: Νικητής ο Ricciardo!

Σχετικά άρθρα

Αγώνας

Αυτό που δεν κατάφερε να κάνει το 2016, το έκανε σήμερα ο Daniel Ricciardo! Ο Αυστραλός πήρε τη δεύτερη φετινή του νίκη και την έβδομη της καριέρας του, αλλά αυτή ήρθε με αρκετά αγχωτικό τρόπο, αφού είχε πρόβλημα με το power unit του στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Ο Sebastian Vettel δεν κατάφερε να κάνει κάτι για να του κλέψει τη νίκη, με τον Lewis Hamilton να πετυχαίνει το damage limitation με την τρίτη θέση του βάθρου.

Ο Kimi Raikkonen τερμάτισε στην τέταρτη θέση, έχοντας κολλημένο πίσω του τον Valtteri Bottas για πολλούς γύρους. Στην έκτη θέση ο Esteban Ocon, με τους Pierre Gasly, Nico Hulkenberg, Max Verstappen και Carlos Sainz να ολοκληρώνουν την βαθμολογούμενη δεκάδα. Ας δούμε πώς εξελίχθηκαν οι 78 γύροι του αγώνα.

Εκκίνηση

Ο ουρανός ήταν συννεφιασμένος και οι θερμοκρασίες χαμηλότερες συγκριτικά με χθες: 25°C στον αέρα και 33°C στην ατμόσφαιρα. Οι δέκα πρώτοι οδηγοί στο grid ήταν: Ricciardo, Vettel, Hamilton, Raikkonen, Bottas, Ocon, Alonso, Sainz, Perez και Gasly, με τον Verstappen να ξεκινά από την τελευταία θέση. Οι περισσότεροι από τους οδηγούς εκτός δεκάδες είχαν την ultrasoft γόμα, ώστε να κάνουν ένα μεγαλύτερο πρώτο stint.

Όταν τα κόκκινα φώτα έσβησαν, ο Ricciardo κρατήθηκε μπροστά από τον Vettel, με τον Hamilton να παραμένει στην τρίτη θέση. Ο Raikkonen στην τέταρτη θέση, με τον Bottas πίσω του. Ο Ocon 6ος, μπροστά από τους Alonso, Sainz, Perez και Gasly που έκλεινε την δεκάδα, με τον Verstappen να ανεβαίνει στην 18η θέση, χωρίς να σημειωθεί κάποιο ατύχημα, αν και ο Hartley έλεγε πως είχε επαφή.

Γύροι 1-10

Ο Ricciardo έβαλε από την αρχή το γκάζι στο πάτωμα και ξεκίνησε να ανοίγει τη διαφορά του από την Vettel, όντας 3 δέκατα ταχύτερος στο πρώτο πέρασμα, ακούγοντας τον μηχανικό του να του λέει ότι πρέπει να μείνει συγκεντρωμένος και να κάνει τη δουλειά του.

Παραπλήσιο ρυθμό είχαν οι Vettel, Hamilton, Raikkonen και Bottas, στα χαμηλά του 1:18, την ώρα που ο Ricciardo ήταν στα ψηλά του 1:17. Ωστόσο, ο Vettel απάντησε με ταχύτερο πέρασμα στον 4ο γύρο, με 1:17.4, παίρνοντας τρία δέκατα από τον Ricciardo, αλλά και μισό δευτερόλεπτο από τον Hamilton, ο οποίος δεν ήταν ικανοποιημένος από τον ρυθμό του.

Ο Ricciardo κινήθηκε ταχύτερα στον 5ο γύρο, κερδίζοντας κάτι λιγότερο από 3 δέκατα, ενώ πιο πίσω ο Verstappen ανέβηκε στην 17η θέση, περνώντας τον Ericsson. Νέο ταχύτερο πέρασμα από τον Vettel στον 6ο γύρο, με 1:17.3, κερδίζοντας ένα δέκατο, αλλά ο Ricciardo απάντησε με 1:17.0 στον 7ο γύρο, όταν ο Vettel ήταν στο 1:17.2.

Μέσα για την ποινή 10 δευτερολέπτων stop-and-go ο Sirotkin, την ώρα που ο Hamilton έγραφε τον ταχύτερο γύρο με 1:16.9, παίρνοντας μόλις 10 χιλιοστά από τον Vettel. Μάλιστα, ο Βρετανός ανέφερε graining στο εμπρός δεξιά ελαστικό του, ενώ στον επόμενο γύρο ο Ricciardo γύρισε σε 1:16.8, αλλά ο Vettel απάντησε με 1:16.6 στον 10ο γύρο, κερδίζοντας σχεδόν 4 δέκατα.

Γύροι 11-20

Οι δυο τους συνέχιζαν να εναλλάσσονται στους ταχύτερους γύρους, με τον Ricciardo να σημειώνει 1:16.4 στον επόμενο γύρο, τη στιγμή που ο Vettel ήταν 2 δέκατος πιο αργός. Μέσα ο Hamilton στο τέλος του 12ου γύρου. Ο οδηγός της Mercedes έβαλε την ultrasoft γόμα και βγήκε πίσω από τον Ocon, στην έκτη θέση.

Μπροστά, ο Ricciardo κινήθηκε εξαιρετικά γρήγορα, γυρνώντας σε 1:15.5 στον 13ο γύρο, κερδίζοντας 577 χιλιοστά από τον Vettel. Ο Hamilton προσπέρασε τον Ocon για την 5η θέση, έχοντας σαφώς καλύτερο ρυθμό από τον Bottas, ο οποίος για κάποιον λόγο ήταν στο 1:19, δηλαδή 3 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον team-mate του.

Ο Ricciardo εξακολουθούσε να είναι ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα, με τον Vettel να μπαίνει στον 16ο γύρο. Ο Γερμανός βγήκε στην τρίτη θέση, μπροστά από τον Bottas, κάτι λογικό αν αναλογιστούμε τον αργό ρυθμό του Φινλανδού. Ο Ricciardo πίεζε όσο μπορούσε και μπήκε στον 17ο γύρο, για να βάλει κι αυτός την ultrasoft γόμα, μαζί με τον Raikkonen και τον Bottas.

Μετά από τα pit stops των πρώτων, ο Ricciardo επέστρεψε στην πρώτη θέση, ο Vettel ήταν πίσω του και ο Hamilton μετακινήθηκε και πάλι 3ος, με τον Raikkonen στην τέταρτη θέση, μπροστά από τους Ocon, Alonso και τον 7ο Bottas. Οι Perez, Gasly και Hulkenberg έκλειναν την πρώτη δεκάδα, αλλά χωρίς να έχουν μπει για αλλαγή.

Ο Ricciardo απείχε πλέον 3 δευτερόλεπτα από τον Vettel, ο οποίος με τη σειρά του ήταν 6 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Hamilton, τη στιγμή που ο Alonso έμπαινε για τη δική του αλλαγή στον 19ο γύρο, βγαίνοντας στην 10η θέση, μπροστά από τον team-mate του. Ο Ricciardo συνέχιζε να δυσκολεύεται με την ultrasoft γόμα, την οποία προσπαθούσε να φέρει στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας.

Γύροι 21-30

Η ultrasoft δεν ήταν η κατάλληλη γόμα για τις συνθήκες, όπως έδειχναν τα χρονόμετρα, αφού και οι τέσσερις πρώτοι γυρνούσαν πάνω από το 1:18, όταν ο Bottas ήταν στα 1:16 με την πολύ μαλακή γόμα. Ο Raikkonen είχε φτάσει τον Hamilton, ο οποίος αναγκάστηκε να βελτιώσει τον ρυθμό του, με τη διαφορά τους να είναι κάτω από ένα δευτερόλεπτο.

Το γυρολόγιο ήταν σημαντικά χειρότερο με την ultrasoft γόμα, ενώ οι οδηγοί ήταν αναγκασμένοι να διαχειρίζονται τα ελαστικά τους, προκειμένου να φτάσουν μέχρι το τέλος, κάτι που δεν ήταν εύκολο. Ο Bottas συνέχιζε να είναι ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα, γυρνώντας στα 1:17, όντας πολύ ταχύτερος από τον Raikkonen.

Κάποιο πρόβλημα με το κατέβασμα των ταχυτήτων από την τρίτη στη δευτέρα ανέφερε ο Verstappen, λέγοντας ότι μπλοκάρει ο πίσω άξονας και κινδυνεύει να βγει εκτός πίστας. Τα προβλήματα για τη Red Bull δεν σταματούσαν εκεί: ο Ricciardo ανέφερε απώλεια δύναμης, με τον Vettel να είναι σε κοντινή απόσταση πίσω του, προσπαθώντας να μπει σε ζώνη DRS.

Ο Γερμανός είχε κολλήσει στο πίσω μέρος της Red Bull, αλλά ο Ricciardo έδειχνε να διαχειριζόταν το πρόβλημα, κερδίζοντας 4 δέκατα στον 30ο γύρο.

Γύροι 31-40

1:19.1 και από τους δύο στον 31ο γύρο, με τη διαφορά τους να είναι λίγο πάνω από το ένα δευτερόλεπτο, ωστόσο ο Ricciardo άκουγε πως θα πρέπει να συμβιβαστεί με την κατάσταση, καθώς οι μηχανικοί του δεν έβλεπαν κάποια βελτίωση. Εν τω μεταξύ, ο Bottas είχε φτάσει τον Raikkonen, ο οποίος πλέον κοιτούσε περισσότερο πίσω του και όχι μπροστά του τον Hamilton.

Ο Βρετανός άκουγε ότι το θέμα με τα ελαστικά το έχουν όλοι, καθώς η ultrasoft ήταν η πιο ακατάλληλη για τις συνθήκες του αγώνα. Ο ρυθμός των πρώτων είχε πέσει σημαντικά, κάτι που προσπαθούσε να εκμεταλλευτεί ο Hamilton, για να πλησιάσει τον Vettel, από τον οποίο απείχε 4,5 δευτερόλεπτα στον 38ο γύρο.

Ο Stroll είχε ξανά πρόβλημα και μπήκε για αλλαγή, βάζοντας την hypersoft γόμα, με αποτέλεσμα ο Καναδός να γράφει ταχύτερους γύρους από την τελευταία θέση. Ο Hamilton συνέχιζε να κερδίζει χρόνο από τον Vettel και ο Bottas να είναι κολλημένος τον Raikkonen, αλλά γνώριζε πως ο συμπατριώτης του δεν πρόκειται να δώσει εύκολα τη θέση του.

Γύροι 41-50

Ο Vettel ανέφερε κάποια προσωρινή διακοπή στις ενδείξεις του τιμονιού του, αλλά το χειρότερο ήταν πως ο Hamilton εξακολουθούσε να είναι πιο γρήγορος, μειώνοντας τη διαφορά κάτω από τα 2 δευτερόλεπτα, με τους τρεις πρώτους πλέον να βρίσκονται εντός τριών δευτερολέπτων. Ο Ricciardo κέρδισε λίγο από τον Vettel στον 45ο γύρο, ενώ ο Hamilton πήρε ένα δέκατο από τον Γερμανό.

Το γυρολόγιο είναι στα μέσα του 1:19 για τους τρεις πρώτους, με τον Ricciardo να χάνει σχεδόν 20 χλμ/ώρα στο τελευταίο κομμάτι, ενώ ο Verstappen ανέφερε ότι γλιστρούσε παντού. Ο Ολλανδός μπήκε στον 48ο γύρο και βγήκε στην 11η θέση, έχοντας πλέον την hypersoft γόμα μέχρι το τέλος του αγώνα.

Η κατάσταση μπροστά δεν είχε αλλάξει: παρόμοιο ρυθμό είχαν οι Ricciardo, Vettel και Hamilton και δύσκολα θα επιχειρούσε κάτι κάποιος, διότι γνώριζαν ότι κανείς δε θα δώσει εύκολα τη θέση του και πως μια τέτοια κίνηση στο Μονακό θα μπορούσε να έχει αντίθετα αποτελέσματα.

Γύροι 51-60

Ο Vettel κατέβηκε προσωρινά το ένα δευτερόλεπτο, τη στιγμή που ο Hulkenberg μπήκε για τη δική του αλλαγή, βάζοντας την hypersoft, για να συνεχίσει από την 10η θέση, πίσω από τον Sainz. Ο Alonso δεχόταν την πίεση του Gasly, ο οποίος άνοιγε την πίσω πτέρυγα και προσπαθούσε να πάρει την 7η θέση από τον Ισπανό, έχοντας πιο φρέσκα ελαστικά.

Εκτός αγώνα ο Alonso στον 52ο γύρο με πρόβλημα στο κιβώτιο. Ωστόσο, δεν είχαμε Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας, παρά μόνο κίτρινες σημαίες στην πρώτη στροφή. Ένα ενδιαφέρον τρενάκι είχε σχηματιστεί στις θέσεις 8, 9 και 10, από τους Sainz, Hulkenberg και Verstappen αντίστοιχα.

Ο Sainz έλαβε εντολή να αφήσει τον Hulkenberg να περάσει, αφού είχε πολύ ταχύτερο ρυθμό από τον Ισπανό, ο οποίος έπρεπε να κρατήσει πίσω του τον Verstappen, που είχε πολύ πιο φρέσκα ελαστικά. Ο Ολλανδός τελικά πέρασε τον Sainz αμέσως μετά το τούνελ, ανεβαίνοντας έτσι στην 9η θέση, με τον Sainz να παραπονιέται ότι ο Verstappen έκοψε το chicane, ενώ ο ίδιος είχε κάνει το ίδιο στον προηγούμενο γύρο. 1:14.2 από τον Verstappen, καθώς είχε καθαρό αέρα μπροστά του και hypersoft γόμα.

Γύροι 61-70

Μπροστά, τα πράγματα δεν είχαν αλλάξει. Ο Hamilton είχε χάσει χρόνο και απείχε 3 δευτερόλεπτα από τον Vettel, αλλά ο Vettel ήταν 1 και κάτι δευτερόλεπτα πίσω από τον Ricciardo. Ο Raikkonen συνέχιζε να κοιτά πίσω, γιατί ο Bottas ήταν στο δευτερόλεπτο. Ο Hulkenberg είχε φτάσει στον 7ο Gasly και ήθελε να τον προσπεράσει, διότι ο Verstappen ήταν κολλημένος πίσω του, με τους τρεις αυτούς οδηγούς να είναι στα χαμηλά του 1:17.

Οι τρεις πρώτοι είχαν ανεβάσει τον ρυθμό τους, καθώς ήταν στο 1:17.9 στον 66ο γύρο, όταν οι Raikkonen και Bottas ήταν στα μέσα του 1:18. Ο Φινλανδός ήταν πολύ πιο αργός από τους Ocon, Gasly, Hulkenberg και Verstappen, έτσι ο Γάλλος οδηγός της Force India βρισκόταν μόλις 1,7 δευτερόλεπτα πίσω του στον 69ο γύρο.

Γύροι 71-78

Είχαμε περάσει στο τελευταίο μέρος του αγώνα και τα πράγματα δεν έδειχναν να αλλάζουν. Ο Vettel πήρε μισό δευτερόλεπτο από τον Ricciardo στον 71ο γύρο, κατεβάζοντας τη διαφορά κάτω από το δευτερόλεπτο. Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας στον 72ο γύρο! Υπεύθυνος ο Leclerc, ο οποίος είχε πρόβλημα στο σύστημα πέδησης κι έπεσε στο πίσω μέρος της STR13 του Hartley μετά το τούνελ.

Κανείς από τους πρώτους δεν μπήκε για αλλαγή και είχαμε ξανά αγώνα στον 74ο γύρο. Όλα έδειχναν να είχαν τελειώσει, αφού η διαφορά του Vettel από τον Ricciardo ήταν πλέον στα 5,1 δευτερόλεπτα. Έντονο μπλοκάρισμα από τον Γερμανό, με τα ελαστικά του να ήταν στο τέλος της ζωής τους.

Τίποτε δεν άλλαξε μέχρι το πέσιμο της καρώ σημαίας: ο Ricciardo πήρε τη δεύτερη φετινή του νίκη, με τους Vettel και Hamilton να συμπληρώνουν το βάθρο. Ο Raikkonen στην πέμπτη θέση, μπροστά από τους Bottas, Ocon, Gasly, Hulkenberg, Verstappen και Sainz.

Επόμενο Grand Prix

Το επόμενο Grand Prix θα πραγματοποιηθεί στις 8-10 Ιουνίου, στο Μόντρεαλ του Καναδά.

Ο οδηγός του αγώνα

Δικαιωματικά είναι ο Daniel Ricciardo.

Τα highlights του αγώνα

Αποτελέσματα

 Βαθμολογία οδηγών

Θέση Οδηγός Ομάδα Βαθμοί
1 Lewis Hamilton Mercedes 110
2 Sebastian Vettel Ferrari 96
3 Daniel Ricciardo Red Bull 72
4 Valtteri Bottas Mercedes 68
5 Kimi Raikkonen Ferrari 60
6 Max Verstappen Red Bull 35
7 Fernando Alonso McLaren 32
8 Nico Hulkenberg Renault 26
9 Carlos Sainz Renault 20
10 Kevin Magnussen Haas 19
11 Pierre Gasly Toro Rosso 18
12 Sergio Perez Force India 17
13 Esteban Ocon Force India 9
14 Charles Leclerc Sauber 9
15 Stoffel Vandoorne McLaren 8
16 Lance Stroll Williams 4
17 Marcus Ericsson Sauber 2
18 Brendon Hartley Toro Rosso 1
19 Romain Grosjean Haas 0
20 Sergey Sirotkin Williams 0

Βαθμολογία κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Mercedes 178
2 Ferrari 156
3 Red Bull 107
4 Renault 46
5 McLaren 40
6 Force India 26
7 Toro Rosso 19
8 Haas 19
9 Sauber 11
10 Williams 4

 

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

GP Μαϊάμι 2024, FP1: Ταχύτερες οι Red Bull, ο Verstappen στην κορυφή

Ο Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του τριημέρου, καθώς στο GP του Μαϊάμι θα έχουμε τον δεύτερο συνεχόμενο...

Οι Κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες πωλούν τα ηλεκτρικά τους μοντέλα έως και 3 φορές πιο ακριβά στο εξωτερικό

Ευρωπαίοι και Αμερικανοί πολιτικοί έχουν σημάνει συναγερμό ότι οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες τους θα μπορούσαν να καταστραφούν από ένα κύμα φθηνών κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο,...