Ο Ichiro Hirose είναι ο επικεφαλής του τμήματος ανάπτυξης κινητήρων της Mazda και σε πρόσφατη συνέντευξή του μίλησε και για τους περιστροφικούς κινητήρες και το μέλλον τους στην Mazda.

Είπε πως αναπτύσσουν έναν νέο υβριδικό περιστροφικό κινητήρα ο οποίος είναι τόσο αποδοτικός, που μπορεί καλύπτει και τους πιο ισχυρούς κανονισμούς εκπομπών ρύπων, κάτι που επιτρέπει στην Mazda να τον πουλά σε όλο τον κόσμο.

Ο Hirose συνέχισε λέγοντας πως ο κινητήρας αρχικά ξεκίνησε ως range extender, αλλά στη συνέχεια διαπίστωσαν πως η τεχνολογία τους επιτρέπει να τον μετατρέψουν σε υβριδικό, παρόμοιο με αυτόν του Toyota Prius, επιτρέποντας του, όχι μόνο να παράγει ηλεκτρική ενέργεια αλλά και να μπορεί να τροφοδοτεί με ενέργεια τους κινητήριους τροχούς όταν χρειάζεται.

Ο κινητήρας έχει μικρές διαστάσεις και μπορεί να λειτουργήσει τόσο ως ήπιος υβριδικός, όσο και ως κανονικός υβριδικός, ενώ με μικρές τροποποιήσεις μπορεί να λειτουργήσει και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητος. Η Mazda ονομάζει αυτή την τεχνολογία XEV και θα την περάσει στη παραγωγή μέσα στα επόμενα χρόνια.