Η Mazda το έχει δηλώσει πολλές φορές πως συνεχίζει την εξέλιξη του περιστροφικού κινητήρα επόμενης γενιάς και σήμερα ανακοίνωσε επίσημα πως θα τον τοποθετήσει ως range extender σε ένα ηλεκτρικό όχημα που ετοιμάζει και θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2020.

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Mazda θα κυκλοφορήσει το 2020 και θα προσφέρεται και με έναν μικρό wankel ranger extender κινητήρα, ο οποίος θα αναλαμβάνει την φόρτιση των μπαταριών. H συγκεκριμένη έκδοση θα πωλείται στην αγορά των ΗΠΑ, μιας και στην Ευρώπη και στην Ιαπωνία θα κυκλοφορήσει μονάχα ως αμιγώς ηλεκτρικό. Σε ανακοίνωσή της της Mazda αναφέρει:

Η εταιρία θα ξεκινήσει παρουσιάζοντας μέχρι το 2020 δύο ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρίες. Ένα που τροφοδοτείται αποκλειστικά από μπαταρία, και ένα με μπαταρία που θα συνεργάζεται με τον μικρό, ελαφρύ και εξαιρετικά αθόρυβο περιστροφικό κινητήρα της Mazda ως range-extender, που θα εξαλείφει το άγχος της αυτονομίας των κατόχων ενός ηλεκτρικού μοντέλου.

Ο νέος μικρός περιστροφικός κινητήρας της Mazda έχει σχεδιαστεί να καταναλώνει επίσης και LPG, ενώ θα είναι οριζόντια τοποθετημένος, κάτω από τον χώρο των αποσκευών για καλύτερο packaging, αλλά και για καλύτερη λίπανση του ρότορα μέσα στον θάλαμο καύσης.

Η Mazda θέλει μέχρι το 2030 να μειώσει τα επίπεδα εκπομπών CO2 των μοντέλων της κατά 50% σε σχέση με το 2010, ενώ έως το 2050 θέλει η μείωση να είναι της τάξεως του 90%.

Οι Ιάπωνες ωστόσο δεν κλείνουν την πόρτα σε ένα νέο σπορ αυτοκίνητο με περιστροφικό κινητήρα. Όπως άφησε να εννοηθεί ο Mitsuo Hitomi, επικεφαλής κινητήρων της Mazda, η εταιρία του έχει κάποιες ιδέες για ένα σπορ μοντέλο με wankel κινητήρα, αλλά οι τάσεις της αγοράς δείχνουν πως τα σπορ μοντέλα δεν μπορούν να είναι οικονομικά βιώσιμα. Όπως είπε:

Το μεγαλύτερο εμπόδιο δεν είναι η τεχνολογία, αλλά οικονομικό. Μπορεί να μπει στην αγορά ένα ακόμη μοντέλο από πλευράς ζήτησης; Θα μπορέσουμε να πουλήσουμε έναν μεγάλο αριθμό μονάδων του συγκεκριμένου μοντέλου; Σήμερα, δεν υπάρχουν πολλοί κατασκευαστές που να πουλούν πολλά και διαφορετικά σπορ αυτοκίνητα, μιας και το κοινό τους έχει γυρίσει την πλάτη και έχουν στραφεί στα crossovers και στα SUVs.

Η Mazda εξακολουθεί να πιστεύει πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν μέλλον, μιας και πιστεύει πως ακόμη και 15 με 25 χρόνια μετά από σήμερα, θα εξακολουθούν να είναι σημαντικοί, μιας και θα χρησιμοποιούνται από υβριδικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα. Η ιαπωνική εταιρία αναπτύσσει μια νέα τεχνολογία βενζινοκινητήρων που θα μπορούσε να κάνει τους συγκεκριμένους κινητήρες το ίδιο αποδοτικούς και “καθαρούς” με τους ηλεκτροκινητήρες.

Πρόκειται για τους Skyactiv-X κινητήρες, με τον Hitomi να δηλώνει πως ο κύριος στόχος της Mazda είναι να βελτιώσουν κατά 27% την θερμική απόδοση και να φτάσει το 56%, ώστε οι εκπομπές τους να είναι ισοδύναμες με αυτές ενός ηλεκτρικού οχήματος. Επιπλέον αν οι εκπομπές CO2 μειωθούν κατά 25%, τότε οι νέοι βενζινοκινητήρες της Mazda θα μπορούν να έχουν την ίδια οικονομία καυσίμου σε σχέση με έναν ηλεκτροκινητήρα.