Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατά το 2018, 21.500 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από τροχαία ατυχήματα στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πρόκειται για μείωση 21% σε σύγκριση με το 2010 και 1% σε σύγκριση με το 2017.

Σύμφωνα με την Επιτροπή, με μέσο όρο 49 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων, επιβεβαιώνεται ότι οι ευρωπαϊκοί δρόμοι είναι μακράν οι ασφαλέστεροι στον κόσμο. Ωστόσο, σημειώνεται στην ανακοίνωση της Επιτροπής, ότι η ΕΕ δεν βρίσκεται σε καλό δρόμο για να επιτύχει τον στόχο μείωσης κατά το ήμισυ του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα μέχρι το 2020 και έτσι χρειάζεται ακόμα μεγαλύτερη προσπάθεια προκειμένου να υπάρξει ουσιαστική βελτίωση.

Τέλος, σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής, επηρεάστηκε ένας μεγάλος αριθμός ευάλωτων χρηστών των δρόμων: πεζοί, ποδηλάτες, μοτοσικλετιστές και ηλικιωμένοι, ιδίως στις αστικές περιοχές. Επίσης, εκτιμάται ότι, για κάθε θάνατο από τροχαίο, πέντε ακόμα άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά στους δρόμους της ΕΕ το 2018 (περίπου 135.000).

Συγκεκριμένα, το 2018 καταγράφηκαν στην Ελλάδα 64 θάνατοι από τροχαίο ανά εκατομμύριο κατοίκων σε σχέση με 68/εκατ. το 2017 και 113/εκατ. το 2010. Η μείωση πέρυσι ήταν της τάξεως του 6% σε σχέση με το 2017 και κατά 45% σε σχέση με το 2010.

Οι χώρες με το υψηλότερο ποσοστό θανάτων ήταν η Ρουμανία (96/εκατ.), η Βουλγαρία (88/εκατ.), η Λετονία (78/εκατ.) και η Κροατία (77/εκατ.). Ακολουθούν η Πολωνία (76/εκατ.) και στην ίδια θέση η Ουγγαρία και η Ελλάδα (64/εκατ).

Στον αντίποδα, οι χώρες της ΕΕ με τα καλύτερα αποτελέσματα στην οδική ασφάλεια το 2018 ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο (28 θανάτους/εκατομμύριο κάτοικοι), η Δανία (30/εκατ.), η Ιρλανδία (31/εκατ.) και η Σουηδία (32/εκατ.).

Οι χώρες με τη μεγαλύτερη μείωση των τροχαίων θανάτων από το 2017 έως το 2018 ήταν η Σλοβενία (-13%), η Λιθουανία (-11%), η Βουλγαρία (-9%) και η Σλοβακία και η Κύπρος (και στις δύο -8%).

Χαιρετίζω οποιαδήποτε μείωση των αριθμών θανάτων από τροχαία ατυχήματα, ακόμη και ένας θάνατος του δρόμου είναι απαράδεκτος. Έχουμε κάνει επίπονες και φιλόδοξες προσπάθειες προκειμένου να ενισχύσουμε την οδική ασφάλεια, υιοθετώντας ένα στρατηγικό σχέδιο δράσης, συγκεκριμένες δράσεις για την ασφάλεια οχημάτων και υποδομών, καθώς και ένα πλαίσιο πολιτικής για την επόμενη δεκαετία. Η Ε.Ε εργάζεται στο Όραμα Μηδέν, δηλαδή τους μηδενικούς θανάτους μέχρι το 2050,

δήλωσε η αρμόδια επίτροπος για τις Μεταφορές, Βιολέτα Μπουλτς.

Στις σχετικές ειδήσεις, το IIHS των ΗΠΑ, εξέδωσε τα αποτελέσματα της δικής του έρευνας, όπου βρήκε πως η αύξηση των ορίων ταχύτητας, από το 1993 έως το 2017, κόστισαν την ζωή σε 36.760 επιπλέον ανθρώπους. Το 1993, οι περισσότερες Πολιτείες των ΗΠΑ, είχαν όρια ταχύτητας 65 μιλίων/ώρα, ενώ πλέον αυτά ανέρχονται στα 80 ή στα 85 μίλια/ώρα. Μόνο το 2017, εάν τα όρια ταχύτητας ήταν στα επίπεδα του 1993, θα υπήρχαν στις ΗΠΑ 1.934 λιγότεροι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα.