Ο αμίαντος μπορεί να μην ανήκει πλέον στα υλικά που έχουν τα τακάκια των φρένων μας, αλλά η λεπτή σκόνη που παράγεται όταν επιβραδύνουμε εξακολουθεί να είναι επικίνδυνη για την ανθρώπινη υγεία.
Η γερμανική εταιρία φαίνεται να είναι η πρώτη που ξεκίνησε να δοκιμάζει μια μονάδα συλλογής της σκόνης από τα τακάκια των φρένων, που θα μπορούσε να κάνει τον κόσμο μας καθαρότερο. Παρατηρώντας μέσα από τις ζάντες αυτού του πρωτοτύπου Golf GTD, θα δεις στο κάτω μέρος του δίσκου μια συσκευή που συλλέγει τη σκόνη των φρένων.
Σύμφωνα με την Mann+Hummel, στη Γερμανία παράγονται περίπου 10.000 τόνοι σωματιδίων σκόνης φρένων κάθε χρόνο και όπως καταλαβαίνεις αυτό δεν αφορά μόνο τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φρενάρουν, αν και αυτά χρησιμοποιούν κατά βάσει το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας για την επιβράδυνση.
Εκτός των αυτοκινήτων, και το Μετρό θα μπορούσε να είναι επιβλαβές για την υγεία μας, καθώς μετρήσεις που έγιναν στο Μετρό του Λονδίνου έδειξαν ότι οι άνθρωποι εκτέθηκαν σε σωματίδια από 500 έως 1.120 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο, πάνω από δέκα φορές περισσότερο από το ημερήσιο συνιστώμενο κατώφλι τους.
Τα φίλτρα κατακράτησης σωματιδίων από τα τακάκια των φρένων χρησιμοποιούν ένα ειδικό μεταλλικό πλέγμα, διατεταγμένο έτσι ώστε να μεγιστοποιείται η επιφάνεια απορρόφησης του. Το υλικό έχει σχεδιαστεί για να αντέχει σε ακραίες θερμοκρασίες και αυτή τη στιγμή συγκρατούν περίπου το 80% των σωματιδίων από τα τακάκια, αλλά είναι σίγουρο ότι η τεχνολογία θα αναπτυχθεί με την πάροδο του χρόνου. Αυτή τη στιγμή τα φίλτρα προσθέτουν περίπου 2 κιλά μη αναρτώμενης μάζας.