Η Ford ανακοίνωσε σήμερα πως υποβάλλεται σε ποινική έρευνα από το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ για τη διαδικασία πιστοποίησης των εκπομπών ρύπων των μοντέλων της.

Η Ford δήλωσε πως δημοσίευσε οικειοθελώς το ζήτημα στην Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ (EPA) και την Επιτροπή Καθαρού Αέρα και Πόρων της Καλιφόρνιας (CARB) τον περασμένο Φεβρουάριο, ενώ προσέλαβε εξωτερικούς εμπειρογνώμονες για να ερευνήσουν την οικονομία καυσίμου των οχημάτων της και τις διαδικασίες δοκιμών τους. Η Ford τότε είχε δηλώνει πως δεν ήξερε αν θα έπρεπε να διορθώσει τα στοιχεία που παρασχέθηκαν στις ρυθμιστικές αρχές και στους καταναλωτές.

Η εταιρία ξεκαθαρίζει πως στην έρευνα δεν εμπλέκονται παράνομα λογισμικά μιας και η ίδια το περασμένο φθινόπωρο εξέτασε τις ανησυχίες που εξέφρασαν οι εργαζόμενοι της, πως χρησιμοποιήθηκαν εσφαλμένοι υπολογισμοί για να μεταφραστούν τα αποτελέσματα των δοκιμών στα δεδομένα σχετικά με τα νούμερα οικονομίας καυσίμου και των εκπομπές ρύπων που υποβλήθηκαν στις ρυθμιστικές αρχές και ως εκ τούτου και στους καταναλωτές.

Η Ford δήλωσε τον Φεβρουάριο ότι αξιολογεί τις αλλαγές στη διαδικασία που χρησιμοποιεί για να αναπτύξει τα στοιχεία οικονομίας καυσίμου και εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων των μηχανικών, τεχνικών και διακυβερνητικών στοιχείων.

Το ζήτημα είναι εξαιρετικά τεχνικό, με την Ford να διερευνά τις ανησυχίες των εργαζομένων της σχετικά με τις προδιαγραφές του “οδικού φορτίου” (road load) που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια δοκιμών που έγιναν στο δυναμόμετρο. Το road load είναι το επίπεδο αντίστασης που χρησιμοποιείται κατά τη διαδικασία της δοκιμής, με την Ford να εικάζει πως έβαζε χαμηλές ρυθμίσεις στο οδικό φορτίο που προσομοιώνει την αεροδυναμική αντίσταση και την τριβή των ελαστικών, δύο στοιχεία που επηρεάζουν την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.

Η Ford δήλωσε ότι συνεργάζεται πλήρως με όλες τις κυβερνητικές υπηρεσίες και επειδή η έρευνα βρίσκεται ακόμα σε προκαταρκτικά στάδια, δεν γνωρίζει ποιο θα είναι το αποτέλεσμα αυτής.

Ως αποτέλεσμα, η αυτοκινητοβιομηχανία δεν γνωρίζει ποιο θα είναι το αποτέλεσμα και δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι δεν θα τους επηρεάσει αρνητικά. Η ιστορία έχει δείξει πως το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ τιμωρεί με χρηματικά ποσά τις αυτοκινητοβιομηχανίες που πιάνονται να παραποιούν με τον οποιοδήποτε τρόπο τις εκπομπές ρύπων τους μετά το Dieselgate. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι το πρόστιμο 800 εκατ. δολαρίων που έδωσε στην FCA.