Η Ford ανακοίνωσε πως προχώρησε στην πρόσληψη μιας εξωτερικής εταιρίας, της Sidley Austin, προκειμένου αυτή να διερευνήσει τα νούμερα οικονομίας καυσίμου και των εκπομπών ρύπων των οχημάτων της, όπως και τις διαδικασίες δοκιμών τους, μετά από ανησυχίες εργαζομένων της που της δήλωσαν τον περασμένο φθινόπωρο, πως ίσως έχουν γίνει λάθος υπολογισμοί στα δεδομένα σχετικά με τα νούμερα οικονομίας καυσίμου και των εκπομπές ρύπων που έχουν υποβληθεί στις ρυθμιστικές αρχές και ως εκ τούτου και στους καταναλωτές.

Το ζήτημα είναι εξαιρετικά τεχνικό, με την Ford να διερευνά τις ανησυχίες των εργαζομένων της σχετικά με τις προδιαγραφές του “οδικού φορτίου” (road load) που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια δοκιμών που έγιναν στο δυναμόμετρο. Το road load είναι το επίπεδο αντίστασης που χρησιμοποιείται κατά τη διαδικασία της δοκιμής, με την Ford να εικάζει πως έβαζε χαμηλές ρυθμίσεις στο οδικό φορτίο που προσομοιώνει την αεροδυναμική αντίσταση και την τριβή των ελαστικών, δύο στοιχεία που επηρεάζουν την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.

Η Ford δηλώνει πως έχει ειδοποιήσει τις ομοσπονδιακές και τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ, ενώ αναφέρει πως αυτή τη στιγμή δεν έχει διαπιστώσει πως το συγκεκριμένο επηρεάζει τα νούμερα οικονομίας καυσίμου και τα νούμερα εκπομπών ρύπων των μοντέλων της. Ωστόσο θέλει να επαναξιολογήσει όλα τα μοντέλα της. Το πρώτο μοντέλο που θα αξιολογηθεί εκ νέου είναι το Ranger.