Συνεχίζοντας από εκεί που βρέθηκε την περασμένη εβδομάδα, ο νεαρός οδηγός της Ferrari ήταν ο ταχύτερος στην πίστα της Monza. Ένας γύρος στα τελευταία λεπτά με τη μεσαία γόμα της Pirelli ήταν ικανός να στείλει τον Charles Leclerc στην κορυφή των χρόνων για τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά, με τον Carlos Sainz της McLaren να “γράφει” τον δεύτερο χρόνο, σε μια κατά το πλείστον υγρή περίοδο, που είχε σαν αποτέλεσμα τρεις κόκκινες σημαίες.

Το FP1 άρχισε με τις ομάδες να χρησιμοποιούν τα βρόχινα ελαστικά, αλλά με τη βροχή να περιορίζεται και η πίστα να στεγνώνει έδωσε τη δυνατότητα στις ομάδες να τοποθετήσουν τα ενδιάμεσα ελαστικά της Pirelli στα μονοθέσια τους. Σε αυτές τις συνθήκες, ο Valtteri Bottas της Mercedes -ο οποίος τελικά έκανε τον ένατο χρόνο- ήταν ο ταχύτερος, γυρίζοντας στο 1 λεπτό και 30.596 δευτ.

Αλλά όταν η πίστα στέγνωσε σημαντικά στα τελευταία λεπτά, ο Leclerc εκμεταλλεύτηκε το γεγονός και σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1 λεπτό και 27.905 δευτ., μπροστά από το δίδυμο της McLaren. Ο χρόνος του Sainz ήταν τρία δέκατα πιο αργός από αυτόν του Leclerc, αλλά φορούσε τα μαλακά ελαστικά, όπως και ο τρίτος Lando Norris.

1Τα highlights

Παρότι ο Lewis Hamilton έβαλε τα στεγνά ελαστικά στο τέλος του FP1, ο Βρετανός είχε μια έξοδο με την Mercedes στην πρώτη στροφή της πίστας και δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει έναν καθαρό γύρο, γράφοντας τον τέταρτο χρόνο μπροστά από τον Alex Albon της Red Bull. Η διαφορά μεταξύ των πέντε κορυφαίων συνδυασμών ήταν 1,120 δευτ.

Ο Sebastian Vettel ήταν στην όγδοη θέση, πίσω από το Max Verstappen, με τις ρυθμίσεις των μονοθεσίων για χαμηλή αεροδυναμική πίεση να δυσκολεύουν ιδιαίτερα όλους τους οδηγούς. Ο Kimi Raikkonen είχε μια έξοδο με την Alfa Romeo στα χαλίκια της Parabolica και δεν κατάφερε να γράψει χρόνο στην περίοδο, με τον team-mate του, Antonio Giovinazzi να γράφει τον 11ο ταχύτερο χρόνο.

Εκτός από τον Φιλανδό, ούτε ο Sergio Perez κατάφερε να ολοκληρώσει έναν χρονομετρημένο γύρο, καθώς τράκαρε την Racing Point του στην έξοδο της Ascari, καταστρέφοντας τις εμπρός και πίσω αεροτομές της, ενώ υπάρχουν φόβοι και για το κιβώτιο ταχυτήτων. Ο Pierre Gasly ήταν η αιτία για μια ακόμα διακοπή, καθώς είχε έξοδο στην ίδια στροφή με τον Perez, και παραλίγο να συγκρουστεί πάνω στον Albon. Κατάφερε, όμως, να διορθώσει και να μην κολλήσει τη Toro Rosso του, τερματίζοντας την περίοδο στην 10η θέση.

Η πρώτη Williams του Kubica ήταν 10 δευτερόλεπτα πιο αργή από την πρώτη θέση, καθώς ο Πολωνός τερμάτισε στην 17η θέση μπροστά από τον team-mate του, George Russell.

2Τα αποτελέσματα