Αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρίες τεχνολογίας επενδύουν τεράστια κεφάλαια στην ανάπτυξη ηλεκτρικών και αυτόνομων οχημάτων, αλλά πόσο πρόθυμοι είναι οι καταναλωτές να αγοράσουν τα συγκεκριμένα οχήματα; Αυτήν την ερώτηση θέλησε να απαντήσει η νέα έρευνα της OC&C Strategy Consulting, η οποία έδειξε πως οι Κινέζοι καταναλωτές είναι περισσότερο πρόθυμοι από τους Ευρωπαίους και τους κατοίκους των ΗΠΑ, να τα αγοράσουν.

Στην έρευνα συμμετείχαν 2.000 άνθρωποι από Κίνα, ΗΠΑ, Γερμανία, Γαλλία και Μεγάλη Βρετανία. Περισσότερο από 90% των Κινέζων που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσαν πως θα ήθελαν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με το αντίστοιχο ποσοστό στις ΗΠΑ να είναι μόλις 50%, ενώ στην Ευρώπη κυμαίνεται ανάμεσα 64% και 77%.

Η πλειοψηφία των Αμερικάνων, Γερμανών, Γάλλων και Βρετανών, δήλωσαν πως επιθυμούν να έχουν στη κατοχή το αυτοκίνητό τους, αφού θεωρούν πως η ιδιοκτησία ενός αυτοκινήτου λειτουργεί ως “σημαντικό σύμβολο της οικονομικής τους κατάστασης”, ενώ πιστεύουν πως ένα ιδιόκτητο αυτοκίνητο προσφέρει άνεση και αξιοπιστία. Από την άλλη, περισσότερο από το 90% των Κινέζων καταναλωτών, δήλωσαν στην έρευνα πως είναι πρόθυμοι σε car sharing υπηρεσίες.

Σε ότι αφορά τα αυτόνομα αυτοκίνητα, η έρευνα έδειξε πως οι περισσότεροι καταναλωτές θα ήθελαν να έχουν στην κατοχή τους ένα αυτόνομο αυτοκίνητο, παρά να το μοιράζονται με τρίτους. Τέλος, περίπου το 33% των Ευρωπαίων και των Αμερικάνων καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσαν πως δεν εμπιστεύονται σήμερα τα αυτόνομα αυτοκίνητα, με το αντίστοιχο ποσοστό των Κινέζων να είναι μόλις 4%.