Όπως είχες διαβάσει πριν ένα μήνα, στην δημοπρασία Race Retro του οίκου Silverstone Auctions, που έγινε σήμερα στο Stoneleigh Park του Coventry της Αγγλίας, βγήκε στο σφυρί μια εξαιρετικά σπάνια και εντυπωσιακή Lancia Hyena by Carrozzeria Zagato του 1992.
Με την ολοκλήρωση της δημοπρασίας πριν από λίγα λεπτά, το παραπάνω αυτοκίνητο με lot 410 αγοράστηκε από τον Δημήτριο Σπυρόπουλο, ιδρυτή και κάτοχος της εταιρίας Veloce Classic and Sports Cars με έδρα το Λονδίνο. Το ποσό αγοράς ανήλθε σε 150.000 λίρες, όταν η εκτιμώμενη τιμή πώλησης ήταν 150.000 με 170.000 λίρες. Σε αυτό το ποσό δεν υπολογίζονται τα έξοδα premium, δηλαδή το ποσοστό της πρόσθετης χρέωσης στην τελική τιμή, που πρέπει να καταβληθεί από τον αγοραστή για την κάλυψη εξόδων, με το ποσό να πηγαίνει απευθείας στον οίκο δημοπρασιών και όχι στον πωλητή, και έτσι η συνολική τιμή είναι 168.750 λίρες (€201.550).
Η ιδέα για την δημιουργία της Hyena ήταν ενός Ολλανδού, του Paul Koot ο οποίος το 1990 θέλησε να ανακατασκευάσει την Aston Martin DB4 GT Zagato του. Πήγε στο Μιλάνο και σε ένα δείπνο με τον Andrea Zagato έπεσε η ιδέα δημιουργίας ενός γρήγορου μικρού αυτοκινήτου. Η ιδέα άρχισε να παίρνει σάρκα χάρις στα σχέδια του Nani Tedeschini, και ένα πρωτότυπο παρουσιάστηκε στην έκθεση των Βρυξελλών τον Ιανουάριο του 1992.
Ο κόσμος την λάτρεψε αλλά η Fiat δεν ήθελε να εμπλακεί καθόλου στη κατασκευή της. Έτσι η Zagato μαζί με τον Koot ίδρυσαν την εταιρία Lusso Service και το 1992 παρουσιάστηκε η τελική έκδοση παραγωγής. Υπήρχαν πολλές προ-παραγγελίες για την Lancia Hyena η οποία βασίζεται πάνω στο πάτωμα και στα μηχανικά μέρη της Lancia Delta HF Integrale 16V EVO.
Έτσι, φοράει τον 2.0-λιτρο turbo τετρακύλινδρο κινητήρα απόδοσης 300 ίππων ο οποίος συνδυάζεται με έναν 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Ζύγιζε 1.148 κιλά, 190 λιγότερα από την HF Integrale EVO2 λόγω εκτενούς χρήση carbon, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.
Ο αρχικός προγραμματισμός μιλούσε για 92 αυτοκίνητα αλλά τελικά λόγω του ότι είχε αρχική τιμή $110.000, κατασκευάστηκαν μόλις 24 αυτοκίνητα, με το αυτοκίνητο που βλέπεις να είναι το 9ο που βγήκε στην παραγωγή. Ο πρώτος ιδιοκτήτης την παρέλαβε στις 15 Σεπτεμβρίου του 1992, και έχει περάσει από την κατοχή μόλις τριών ανθρώπων, ένας εκ των οποίων την είχε για 13 χρόνια στη συλλογή του. Συνολικά έχει διανύσει μόλις 9.500 χλμ., και τον Οκτώβριο του 2018 συντηρήθηκε από τον ίδιο τον Paul Koot, όταν το αυτοκίνητο είχε 8.800 χλμ.