Ο πρωθυπουργός της Μεγάλης Βρετανίας Μπόρις Τζόνσον ζήτησε από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν εργοστάσια στη Μεγάλη Βρετανία να αναλάβουν την κατασκευή μηχανικών αναπνευστήρων που θα χρησιμοποιηθούν από άτομα που έχουν προσβληθεί από τον κορωνοϊό.

Η Βρετανία έχει ανακοινώσει 71 θανάτους και 1.950 κρούσματα από τον κορωνοϊό, με τον Τζόνσον να τονίζει τον ζωτικό ρόλο των κατασκευαστών της Βρετανίας για την προετοιμασία της χώρας ενάντια στον κορωνοϊό. Σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας της Βρετανίας, Ματ Χανκοκ, υπήρξε μεγάλη ανταπόκριση στο κάλεσμα της κυβέρνησης για την παραγωγή τέτοιου είδους μηχανημάτων.

Δεν έγινε, ωστόσο, αμέσως σαφές πώς ένας κατασκευαστής μηχανών και αυτοκινήτων θα μπορούσε να στραφεί στην παραγωγή εξειδικευμένου ιατρικού εξοπλισμού, τι πιστοποίηση θα χρειαζόταν και τι εξοπλισμό.

Μία επιλογή θα μπορούσε να είναι η υιοθέτηση κανόνων αμυντικής βιομηχανίας, οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να γίνουν ορισμένες παραγγελίες σε εργοστάσια γρηγορότερα. Η βρετανική βιομηχανία έχει τη δυνατότητα να το κάνει, αλλά είναι απίθανο να μπορεί να παράγει και τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα για τα μηχανήματα.

Η Rolls Royce που κατασκευάζει τους κινητήρες αεροσκαφών για τα μεγαλύτερα αεροπλάνα όπως τα Boeing και τα Airbus, δήλωσε ότι είναι έτοιμη να βοηθήσει με οποιονδήποτε τρόπο θα μπορούσε. Η Honda δήλωσε ότι είχε ζητηθεί από την κυβέρνηση να διερευνήσει τη δυνατότητα κατασκευής επιπλέον μηχανημάτων. Η Ford εκμεταλλεύεται δύο εργοστάσια κινητήρων στη Βρετανία, τα οποία έφτιαξαν 1,1 εκατομμύρια κινητήρες το 2019. Ένας εκπρόσωπος είπε ότι αξιολογεί την κατάσταση, ενώ ένας από τους δύο χώρους, στο Bridgend της Ουαλίας, πρόκειται να κλείσει φέτος. Η JCB έχει επίσης κληθεί να βοηθήσει.

Στη Κίνα, η BYD, με μεγάλο μερίδιο της οποίας κατέχει ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας Γουόρεν Μπάφετ, λόγω του κορωνοϊού παράγει περίπου 300.000 αντισηπτικά τζελ κάθε μέρα, αλλά και προστατευτικές μάσκες, προκειμένου να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες της ευρύτερης περιοχής Χουμπέι, στην οποία βρίσκονται οι μονάδες της. Στο μικρό διάστημα του ενός περίπου μήνα, κατά τον οποίο η BYD ασχολείται με την παραγωγή μασκών, κατάφερε να γίνει μάλιστα πρώτη δύναμη στον κλάδο, παράγοντας 5 εκατομμύρια μάσκες κάθε ημέρα.

Στο τέλος του Ιανουαρίου, η κινεζική BYD ανακοίνωσε πως αναδιαμόρφωσε την εφοδιαστική της αλυσίδα, ώστε παράλληλα με την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπαταριών να ξεκινήσει την παραγωγή μασκών. Ο ιδρυτής της κινεζικής εταιρείας Γουάνγκ Τζουανφού δημιούργησε μία ομάδα 3.000 μηχανικών από επικεφαλής διαφόρων τμημάτων της εταιρείας, προκειμένου να ερευνήσουν και να χτίσουν εξαρχής μία νέα γραμμή παραγωγής. Το 90% των υλικών που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή μασκών βρισκόταν μάλιστα εντός του εργοστασίου.

Τις πρώτες μέρες παραγωγής, η BYD προσέθετε καθημερινά πέντε έως δέκα νέα μηχανήματα παραγωγής μασκών, με αποτέλεσμα να αυξάνει την παραγωγή της ημερησίως κατά 300.000 έως 500.000 μάσκες. Οι μάσκες χορηγούνται πρώτα στους εργαζομένους της εταιρείας, ώστε να συνεχίζεται σε κανονικούς ρυθμούς η παραγωγή των αυτοκινήτων. Οι υπόλοιπες μάσκες διοχετεύονται στους κατοίκους της περιοχής Χουμπέι.

Από το ξέσπασμα του ιού και την επέκτασή του στην Ευρώπη, η ζήτηση για μάσκες και αντισηπτικά χεριών έχει εκτοξευθεί. Έτσι δημιουργούνται τεράστιες ελλείψεις στην αγορά και οι εταιρείες υποχρεώνονται να χτίσουν νέες γραμμές παραγωγής, προκειμένου να καλύψουν τουλάχιστον τις δικές τους ανάγκες.

Η Κίνα, που ήταν ήδη η μεγαλύτερη παραγωγός μασκών σε όλο τον κόσμο, αύξησε ακόμη περισσότερο την παραγωγή της, αγγίζοντας τα 54,8 εκατομμύρια μάσκες στο τέλος του Φεβρουαρίου. Η παραγωγή ήταν περίπου 2,8 φορές μεγαλύτερη σε σχέση με την πρώτη ημέρα του Φεβρουαρίου, σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Επιτροπής Ανάπτυξης και Μεταρρύθμισης της Κίνας.