Επίσημο: Η Ford κλείνει το εργοστάσιο της στο Bridgend της Ουαλίας

Σχετικά άρθρα

Αυτό που κυκλοφόρησε χθες ως φήμη, έγινε σήμερα επίσημο, με την Ford να ανακοινώνει πως κλείνει το εργοστάσιο της στο Bridgend της Ουαλίας, επικαλούμενη τα προβλήματα που θα δημιουργήσει στη βιομηχανία το Brexit, αλλά και ως μέτρο της αναδιάρθρωσης των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων της.

Περισσότεροι από 1.700 εργαζόμενοι θα χάσουν την εργασία τους, όταν θα κλείσει η μία από τις δύο μονάδες παραγωγής κινητήρων της Ford στη Βρετανία. Το περασμένο φθινόπωρο, η Ford πρόσθεσε μια νέα γραμμή συναρμολόγησης για την παραγωγή ενός τρικύλινδρου κινητήρα 1,5 λίτρων στο Bridgend. Το εργοστάσιο αναμένεται να έχει κλείσει έως το 2020, με την εταιρία να δίνει περίπου 500 εκατ. λίρες για το κλείσιμο του εργοστασίου, με τα περισσότερα χρήματα να καταβάλλονται σε υπαλλήλους ως αποζημιώσεις απόλυσης.

Σύμφωνα με τα συνδικάτα, το κλείσιμο του εργοστασίου του Bridgend, στο οποίο η Ford κατασκευάζει κινητήρες τα τελευταία 40 χρόνια, θα αποτελέσει καταστροφή για τους εργαζόμενους και την τοπική κοινότητα ως σύνολο.

Ο πρόεδρος της Ford Ευρώπης, Stuart Rowley δήλωσε πως η δημιουργία μιας ισχυρής και βιώσιμης Ford, απαιτεί τη λήψη δύσκολων αποφάσεων, συμπληρώνοντας πως η Ford ήταν αφοσιωμένη στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά οι αλλαγές στη ζήτηση και τα μειονεκτήματα σε ό,τι αφορά το κόστος, καθώς και η απουσία πρόσθετων μοντέλων κινητήρων για την πρόοδο του εργοστασίου στο Bridgend, καθιστούν το εργοστάσιο οικονομικά μη βιώσιμο τα επόμενα χρόνια.

Η Ford κατασκευάζει κάθε χρόνο περίπου 1,3 εκατ. κινητήρες σε δύο βρετανικές τοποθεσίες, το Bridgend και το Dagenham, στην ανατολική Αγγλία. Η εταιρεία έχει προειδοποιήσει στο παρελθόν την κυβέρνηση ότι θα μπορούσε να αντιμετωπίσει έξοδα 1 δισ. δολαρίων, σε περίπτωση που επιλεγεί το αποκαλούμενο σκληρό Brexit.

Τον Ιανουάριο, η Ford δήλωσε ότι το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που εκπόνησε, προβλέπει απολύσεις αρκετών χιλιάδων εργαζόμενων, κλείσιμο εργοστασίων και διακοπή γραμμών οχημάτων.

Η εταιρεία ανακοίνωσε την απόλυση 5.000 εργαζομένων και στη Γερμανία, τη δεύτερη μεγαλύτερη της αγορά στην Ευρώπη.

Οι κινητήρες της Ford, που κατασκευάζονται στη Βρετανία, προορίζονται για να τοποθετηθούν σε οχήματα που παράγονται στη Γερμανία, την Τουρκία, τις Ηνωμένες Πολιτείες κ.α. Η εταιρεία εκτιμά ότι θα αντιμετωπίσει καθυστερήσεις και πρόσθετα κόστη, όταν εφαρμοστεί το Brexit.

Το εργοστάσιο στο Bridgend αποτελεί σημαντική πηγή κινητήρων για οχήματα που πωλούνται στη Βόρεια Αμερική, για τις μάρκες Ford, Jaguar και Land Rover. Αλλά οι αλλαγές στη γκάμα των μοντέλων έχουν μειώσει τη ζήτηση των οχημάτων που χρησιμοποιούν τους κινητήρες από το εργοστάσιο του Bridgend.

Η Jaguar Land Rover, προμηθεύεται κινητήρες V8, από το εργοστάσιο στο Bridgend, αλλά η σύμβαση με τη Ford σταματά το 2020. Ο κινητήρας AJV8 της JLR που παράγεται στο Bridgend χρησιμοποιείται σε ορισμένα μοντέλα υψηλής απόδοσης Range Rover και Jaguar.

Η Jaguar ξεκίνησε πρόσφατα την χρήση ενός ισχυρού νέου twin-turbo inline εξακύλινδρου κινητήρα που πιθανώς θα αντικαταστήσει τον V8. Επίσης, η JLR αναμένεται να αρχίσει να χρησιμοποιεί ένα twin-turbo V8 που προέρχεται από τη BMW.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Ford: Η Mustang έγινε 60 ετών και teasάρει την RTR

Την περασμένη Τετάρτη η Ford γιόρτασε τα 60α γενέθλια της Mustang και στο περιθώριο μιας εκδήλωσης που έγινε στο Charlotte της Βόρειας Καρολίνας, η...

Νέα Shelby Super Snake με 830 άλογα και πολύ carbon

Η Shelby American παρουσίασε σήμερα την Super Snake έκδοση της νέας γενιάς της Mustang. Το αυτοκίνητο ξεχωρίζει από την επιθετική του εμφάνιση με νέους...

Η Mustang Mach-E ηλεκτρίζει το stage της Ford στο Golden Hall

Γιορτάζοντας και στην Ελλάδα την επέτειο των 60 χρόνων Ford Mustang, του πιο εμβληματικού σπορ μοντέλου της παγκόσμιας σκηνής, η αμιγώς ηλεκτρική Ford Mustang...