Σχεδιαστής αυτοκινήτου δεν είμαι, ούτε έχω γνώσεις επί του αντικειμένου, αλλά στην προκειμένη περίπτωση νομίζω ότι η απλή λογική είναι που με κάνει να κρίνω μια μικρή σχεδιαστική ατέλεια στο νέο Tesla Model Y.

Κατανοώ ότι η σχεδίαση είναι εξαιρετικά πολύπλοκη διαδικασία, καθώς το τελικό αποτέλεσμα πρέπει να είναι σύμφωνο με την σχεδιαστική γλώσσα της εταιρίας και ταυτόχρονα να υπακούει σε πολλούς κανονισμούς ασφαλείας, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και την αεροδυναμική του -ειδικά αν μιλάμε για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Εκτός, όμως, από τα παραπάνω, ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου πρέπει να κάνει εύκολη τη ζωή του ιδιοκτήτη του, γιατί αυτός είναι που χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο καθημερινά.

Ερχόμενος στο Tesla Y υπάρχουν πολλές αναφορές στο εξωτερικό για τον σχεδιασμό της πίσω -πέμπτης- πόρτας, δηλαδή του καλύμματος του χώρου αποσκευών. Όπως βλέπεις στις φωτογραφίες, η αμερικάνικη εταιρία επέλεξε το τελείωμα της να γίνεται μέσα στον πίσω προφυλακτήρα.

Όπως καταλαβαίνεις, στην οποιαδήποτε επαφή ή ελαφρύ τρακάρισμα από πίσω, θα γίνει ζημιά τόσο στην πόρτα, όσο και στον προφυλακτήρα. Και ενώ σε όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα θα πρέπει να αλλαχτεί μόνο ο προφυλακτήρας, στην συγκεκριμένη περίπτωση θα πρέπει να επισκευαστεί και η πόρτα του πορτμπαγκάζ.

Και εδώ θα ρωτήσεις “μα καλά όντως δεν το είδαν/σκέφτηκαν αυτό;” Και η απάντηση είναι σίγουρα το σκέφτηκαν, καθώς το πλεονέκτημα που δίνει αυτή η επιλογή είναι το εξαιρετικά χαμηλό κατώφλι του χώρου αποσκευών, που με τη σειρά του διευκολύνει στο μέγιστο βαθμό την φορτοεκφόρτωση αντικειμένων στο χώρο αποσκευών.

Από την άλλη, το κόστος επισκευής σε ενδεχόμενη οπίσθια σύγκρουση εκτοξεύεται, κάτι που στην Αμερική θα ανεβάσει σημαντικά τα ασφάλιστρα που θα κληθούν να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες του Model Y.