Λίγες ημέρες μετά το δημοσίευμα ότι δεν θα βγει στην παραγωγή η τέταρτη γενιά του Focus RS, έρχεται εκπρόσωπος της Ford Ευρώπης να επιβεβαιώσει τα -δυσάρεστα- νέα, τονίζοντας:

Ως απόρροια των πανευρωπαϊκών προτύπων στον τομέα των εκπομπών ρύπων, των αυξανόμενων φόρων που σχετίζονται με αυτές, αλλά και του υψηλού κόστους εξέλιξης ενός μοντέλου με εξηλεκτρισμένα χαρακτηριστικά και σχετικά χαμηλό όγκο πωλήσεων, δεν σχεδιάζουμε άλλη έκδοση RS για το Focus.

Ωστόσο, παραμένουμε αφοσιωμένοι στα οχήματα της Ford Performance στην Ευρώπη, τα οποία αποτελούν μέρος του DNA μας, με αυτοκίνητα όπως τα πολυβραβευμένα Focus ST και Fiesta ST, την Mustang και το Ranger Raptor.

Και κάπως τα παραπάνω λόγια αποτελούν τον επικήδειο σε ένα από τα καλύτερα hothatch της αγοράς. Όπως γνωρίζεις, από την 1η ημέρα του 2021 θα ισχύει στην Ευρώπη ένας νέος όρος για τις εκπομπές ρύπων κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος ορίζει πως το σύνολο των πωληθέντων αυτοκινήτων της κάθε εταιρίας θα πρέπει να έχει μέσο όρο CO2 μικρότερο από 95 γρ/χλμ. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, θα πρέπει ένα αυτοκίνητο να καταναλώνει κατά μέσο όρο 4,1 λίτρα βενζίνης ή 3,6 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χλμ.

Επιπλέον, παρότι η δήλωση του εκπροσώπου της εταιρίας δεν το αναφέρει, η Ford βρίσκεται αυτή την περίοδο σε φάση περικοπών και μείωσης του κόστους, και έχει ανακοινώσει ότι θα κλείσει 6 από τα 24 εργοστάσιά της στην Ευρώπη έως τα τέλη του 2020, απολύοντας παράλληλα περίπου το 20% του εργατικού της δυναμικού στη Γηραιά Ήπειρο. Όπως καταλαβαίνεις, η επένδυση για την εξέλιξη ενός νέου Focus RS δεν μοιάζει βιώσιμη, πόσο μάλλον αν σκεφτείς τον μικρό όγκο των πωλήσεων του.