H Lotus ετοιμάζεται για το λανσάρισμα του πιο σημαντικού μοντέλου στην πρόσφατη ιστορία της, με την Evija να είναι το πιο γρήγορο αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ και σίγουρα ένα από τα γρηγορότερα αυτοκίνητα στην ιστορία της αυτοκίνησης.

Το πρώτο βρετανικό ηλεκτρικό hypercar αποδίδει 2.000 άλογα και 1.700 Nm ροπής, ενώ διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα ανά τροχό κάτι που το κάνει τετρακίνητο. Έτσι, για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα, τα 0-200 χλμ/ώρα τα πιάνει σε 6 δευτερόλεπτα, τα 0-300 χλμ/ώρα σε 9 δευτερόλεπτα, με την τελική του ταχύτητα να ξεπερνά τα 320 χλμ/ώρα.

Ωστόσο, όπως εξήγησε ο επικεφαλής αεροδυναμικός της Lotus, Richard Hill, η Evija δεν είναι “μόνο τρελή ιπποδύναμη και ροπή”. Πιο συγκεκριμένα, ο Hill αναφέρει ότι η Evija διαθέτει εξαιρετικά προηγμένη αεροδυναμική απόδοση και αυτή θα έχει μεγάλο αντίκτυπο στον τρόπο οδήγησης.

Χαρακτηριστικά ο Βρετανός τονίζει:

Τα περισσότερα αυτοκίνητα πρέπει να κάνουν μια τρύπα στον αέρα για να περάσουν, χρησιμοποιώντας ωμή δύναμη, αλλά η Evija είναι μοναδική λόγω της πορώδους ιδιότητας των υλικών της. Το αυτοκίνητο “αναπνέει” κυριολεκτικά τον αέρα. Το εμπρός μέρος λειτουργεί σαν στόμα. Απορροφά τον αέρα, ρουφά κάθε κιλό της αξίας του -σε αυτήν την περίπτωση, την κάθετη δύναμη- και στη συνέχεια εκπνέει μέσω του πίσω άκρου.

Σύμφωνα με την Lotus, ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της αεροδυναμικής της Evija είναι το μπροστινό splitter. H κεντρική περιοχή αυτού παρέχει αέρα για την ψύξη της μπαταρίας, ενώ ο αέρας που διοχετεύεται μέσω των δύο μικρότερων εξωτερικών τμημάτων, ψύχει τους ηλεκτρικούς κινητήρες στον μπροστινό άξονα. Επιπλέον, το splitter ελαχιστοποιεί την ποσότητα αέρα που επιτρέπεται να πάει κάτω από το όχημα. Επιπλέον, το splitter δημιουργεί διαφορά στην πίεση πάνω και κάτω από το αμάξωμα, δημιουργώντας φαινόμενο ground effect, που παράγει σημαντική ποσότητα κάθετης αεροδυναμικής δύναμης.

Τέλος, η Lotus έχει εξοπλίσει την Evija με ενεργή αεροδυναμική, με την ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή να αυξομειώνεται σε ύψος. Το φτερό αυτής διαθέτει επίσης σύστημα τύπου DRS, όπως συναντάμε στην F1. Η Lotus δεν έχει ακόμη ανακοινώσει το συντελεστή οπισθέλκουσας του αμαξώματος, ούτε τα κιλά της κάθετης δύναμης που παράγει η Evija, κάτι που αναμένεται να γίνει αργότερα φέτος.