Την περασμένη Παρασκευή η Hertz υπέβαλε αίτημα πτώχευσης στο άρθρο 11 του Πτωχευτικού Κώδικα των ΗΠΑ, με την εταιρία να αναφέρει πως κύρια αιτία ήταν η πανδημία του κορωνοϊού.

Ο συνολικός αντίκτυπος της κρίσης του Covid-19 κατέστρεψε τα έσοδά μας,

αναφέρεται σε έγγραφο που φέρει την υπογραφή του εκτελεστικού αντιπροέδρου και CFO της Hertz, Jamere Jackson.

Τα ταμεία της εταιρείας είναι κοινά σε αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο. Τον Απρίλιο που είναι και ο πρώτος μήνας που επιβλήθηκε πλήρως το lockdown αφού η πανδημία έπληξε τις ΗΠΑ, τα παγκόσμια έσοδά της μειώθηκαν κατά 73% έναντι του Απριλίου του 2019.

Η αίτηση για προστασία από τους πιστωτές που κατέθεσε η Hertz Global Holdings στο δικαστήριο του Ντέλαγουερ της επιτρέπει να διατηρήσει τη λειτουργία της ενώ θα καταστρώνει σχέδιο για την αποπληρωμή των πιστωτών της και την επανεκκίνηση της επιχείρησης.

Κι ενώ όλες οι επιχειρήσεις που έχουν σχέση με τον κλάδο ταξιδίων δέχθηκαν πλήγμα από την πανδημία, η Hertz δέχθηκε επιπλέον πλήγμα λόγω της στρατηγικής της να κατέχει ή να δίνει μέσω leasing ένα μεγάλο μέρος του στόλου της αντί να αποκτά τα οχήματά της μέσω συμφωνιών επαναγοράς με τους κατασκευαστές.

Η ως επί το πλείστον παγωμένη αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων την εμπόδισε να μειώσει το μέγεθος του στόλου ενοικίασης για να χαμηλώσει τις μισθώσεις, αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Μετά τη μείωση των εσόδων, η Hertz προσέφυγε σε προστασία από τους πιστωτές της και σε διάσωση από το αμερικανικό Υπουργείο Οικονομικών. Ωστόσο, αν και κατάφερε να διαπραγματευτεί μια βραχυπρόθεσμη προστασία από τους πιστωτές, δεν μπόρεσε να πετύχει μακροπρόθεσμες συμφωνίες.

Στην αίτηση της Hertz αναφέρονται περιουσιακά στοιχεία ύψους περίπου 25,8 δισ. δολάρια. και 24,4 δισ. δολάρια χρέος, ενώ οι μεγαλύτεροι πιστωτές της είναι η IBM και η Lyft.

Η εταιρεία δήλωσε ότι διαθέτει αρκετή ρευστότητα (περίπου 1 δισ. δολάρια) για να συνεχίζει να χρηματοδοτεί την λειτουργία της. Ωστόσο δεν αποκλείεται να ζητήσει επιπλέον χρηματοδότηση όσο προχωράει το σχέδιο αναδιάρθρωσης.

Οι αναλυτές εκτιμούν πως η Hertz θα αναγκαστεί σίγουρα να μειώσει το προσωπικό της και να περιορίσει τις λειτουργίες της μειώνοντας περαιτέρω το λειτουργικό της κόστος.

Η εταιρεία είχε ήδη ξεκινήσει από τον Μάρτιο τις απολύσεις, μειώνοντας συνολικά κατά 25% το προσωπικό της. Ακόμη είχε διεκδικήσει ένα πακέτο διάσωσης από την αμερικανική κυβέρνηση ανάλογο με αυτά που δίνονται στις αεροπορικές εταιρείες, χωρίς όμως αποτέλεσμα.