Η FCA ζητά από 24.000 υπαλλήλους της στην Αμερική να επιστρέψουν περίπου 12 εκατομμύρια δολάρια, εξαιτίας της “υπερπληρωμής” που δέχτηκαν από τις συμπληρωματικές παροχές ανεργίας, γνωστές ως “SUB pay”, μετά την έναρξη της ισχύος των ομοσπονδιακών μέτρων για την οικονομική ανακούφιση των εργαζομένων, που προκάλεσε η κρίση της νόσου Covid-19.

Η συμφωνία που υπογράφηκε πέρυσι από το σωματείο των εργαζομένων (UAW/United Auto Workers) με τη FCA, αναφέρει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να παρέχει το “SUB pay” σε προσωρινά απολυμένους εργαζόμενους, οι οποίοι θα παίρνουν ως αποζημίωσή το 74% του μισθού τους, για εργασία 40 ωρών εβδομαδιαίως.

Ωστόσο, σύμφωνα με το νόμο στήριξης για την βοήθεια, ανακούφιση και οικονομική ασφάλεια, που ψήφισε η αμερικάνικη κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της κρίσης του νέου κορωνοϊού, οι άνεργοι παίρνουν 600 δολάρια την εβδομάδα, και με αυτή την αποζημίωση ξεπερνιέται το όριο του 74%.

Αυτό σημαίνει ότι η FCA έδωσε το “SUB pay” στους εργαζόμενους της για δύο εβδομάδες, έως ότου άρχισε η κρατική βοήθεια. Ωστόσο, οι ομοσπονδιακές πληρωμές έγιναν αναδρομικά, οπότε τελικά κάλυψε τους υπαλλήλους και για τις δύο εβδομάδες που πλήρωσε η FCA.

Πλέον, η FCA αναφέρει ότι παρακρατεί το ποσό της αποζημίωσης, για να αντισταθμίσει αυτήν την επικάλυψη. Η μέση πληρωμή της FCA ήταν 500 δολάρια, η οποία μπορεί να εξοφληθεί με μείωση της μισθοδοσίας 100 δολαρίων ανά εβδομάδα, αν και ορισμένοι υπάλληλοι έχουν επιστρέψει ολόκληρο το ποσό των 500 δολαρίων. Ωστόσο, πολλοί εργαζόμενοι δεν είναι ευχαριστημένοι με την επιστροφή αυτών των χρημάτων.

Οι εργαζόμενοι της General Motors και της Ford δεν έλαβαν το “SUB pay” από τους εργοδότες τους, μόλις ξεκίνησαν οι κρατικές πληρωμές των 600 δολαρίων.