Η άρνηση της Fiat Chrysler Automobiles και της PSA να δώσουν τις απαιτούμενες παραχωρήσεις στις αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με ερωτηματικά που προέκυψαν, λόγω του ιδιαίτερα μεγάλου μεριδίου αγοράς που θα κατέχουν οι δύο εταιρίες στη κατηγορία των μικρών βαν, αν συγχωνευθούν, έχει ως αποτέλεσμα η ΕΕ να διεξάγει έρευνα.

Η Κομισιόν ανησυχεί ότι η προτεινόμενη συγχώνευση ενδέχεται να μειώσει τον ανταγωνισμό όσον αφορά τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα κάτω των 3,5 τόνων στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ) και, ειδικότερα, σε 14 κράτη μέλη της ΕΕ (Βέλγιο, Κροατία, Τσεχία, Γαλλία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιταλία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Πολωνία, Πορτογαλία , Σλοβακία, Σλοβενία, Ισπανία) και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα διεξάγουν σχετική έρευνα μέσα στους επόμενους τέσσερις μήνες, προκειμένου να διαπιστώσουν εάν η συγχώνευση των δύο εταιρειών είναι σύμφωνη προς της ευρωπαϊκή νομοθεσία και μπορεί να προχωρήσει κανονικά.

Πέρυσι 755.000 μικρά βαν κάτω των 3,5 τόνων πουλήθηκαν στην Ευρώπη, με το συνδυασμένο μερίδιο της FCA και της PSA να ανέρχεται σε περίπου 34%, υπερδιπλάσιο από αυτό της Renault και της Ford, με μερίδια περίπου 16% η κάθε μια. Η Volkswagen ακολουθεί με 12% και η Daimler με 10%.

Τόσο η PSΑ, όσο και η FCA δεν ανησυχούν για τους ελέγχους της ΕΕ, δηλώνοντας πως η έρευνα δεν θα καθυστερήσει την συγχώνευση τους, η οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021.