Ελλάδα: Υποχρεωτική από το 2021, η υποδομή για φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων στα νέα κτίρια

Σχετικά άρθρα

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την ηλεκτροκίνηση, που τέθηκε την περασμένη εβδομάδα σε δημόσια διαβούλευση, προσδιορίζει το πλαίσιο για την εγκατάσταση φορτιστών τόσο στα παλιά όσο και στα νέα κτίρια.

Στόχος της ηγεσίας του υπουργείου είναι να προχωρήσουν παράλληλα η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης με την ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών (αφού το ένα είναι προϋπόθεση του άλλου), αλλά και να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για μεγιστοποίηση του οφέλους των χρηστών ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίοι εκτός από το χαμηλότερο κόστος χρήσης θα μπορούν και να συμμετέχουν στην αγορά ρεύματος πουλώντας ηλεκτρική ενέργεια από τη μπαταρία του αυτοκινήτου, σε ώρες αιχμής αν δεν το χρησιμοποιούν και φορτίζοντας την μπαταρία τις ώρες χαμηλής ζήτησης (π.χ. το βράδυ) όταν οι τιμές είναι χαμηλότερες.

Διάβασε επίσης

Η ΔΕΗ θα τοποθετήσει 1.000 σταθμούς φόρτισης σε αεροδρόμια, σούπερ μάρκετ και πιάτσες ταξί έως το 2023

Σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου:

Στα νέα κτίρια (νοούνται όσα θα κατασκευαστούν με οικοδομικές άδειες που θα εκδοθούν μετά τον Μάρτιο του 2021) θα εγκαθίστανται υποχρεωτικά υποδομή (καλωδιώσεις κλπ.) για εγκατάσταση φορτιστών στις θέσεις στάθμευσης. Στα κτίρια κατοικιών με περισσότερες από δέκα θέσεις στάθμευσης, η υποδομή θα κατασκευάζεται με την προοπτική να εγκατασταθούν φορτιστές σε όλες τις θέσεις στάθμευσης. Στα κτίρια μικτής χρήσης με περισσότερες από δέκα θέσεις στάθμευσης, η πρόβλεψη (που απορρέει και από την Κοινοτική νομοθεσία) είναι για ένα φορτιστή ανά πέντε θέσεις στάθμευσης

Στα υφιστάμενα κτίρια (με οικοδομική άδεια ως την 1η Μαρτίου 2021) οι ρυθμίσεις προβλέπουν τα εξής:

  1. Με σύμφωνα γνώμη της απόλυτης πλειοψηφίας των συνιδιοκτητών μπορεί να εγκαθίσταται ξεχωριστή κοινόχρηστη παροχή η οποία θα επιτρέπει την τοποθέτηση φορτιστών.
  2. Ο ιδιοκτήτης ή δικαιούχος αποκλειστικής χρήσης χώρου στάθμευσης μπορεί με δικές του δαπάνες να εγκαθιστά την υποδομή καλωδίωσης και το φορτιστή, ο οποίος θα τροφοδοτείται από ιδιόκτητη παροχή ρεύματος. Η εγκατάσταση θα γίνεται με απλή γνωστοποίηση προς τον διαχειριστή του κτιρίου, ωστόσο η γενική συνέλευση μπορεί να εναντιωθεί με απόφαση της απόλυτης πλειοψηφίας των ιδιοκτητών (τουλάχιστον πεντακόσια ένα χιλιοστά (501/1000).
  3. Σε υφιστάμενα κτίρια στα οποία γίνονται εργασίες ανακαίνισης τοποθετούνται οι υποδομές που προβλέπονται για τα νέα κτίρια (πρόβλεψη για φορτιστές σε όλες τις θέσεις στάθμευσης ή σε αναλογίες 1/5 και 1/10) εκτός αν το κόστος εγκατάστασης των καλωδίων και των φορτιστών υπερβαίνει το 7 % του συνολικού κόστους της ανακαίνισης του κτιρίου.
  4. Σε υφιστάμενα κτίρια που δεν προορίζονται για κατοικία και διαθέτουν περισσότερες από είκοσι θέσεις στάθμευσης, εγκαθίσταται υποχρεωτικά τουλάχιστον μία θέση στάθμευσης με σημείο επαναφόρτισης ανά είκοσι θέσεις στάθμευσης έως την 1η.1.2023.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Ford σταματά την κατασκευή του εργοστασίου μπαταριών στο Μίσιγκαν εν μέσω απεργίας της UAW

Η Ford ανακοίνωσε ότι στις 25 Σεπτεμβρίου ανέστειλε την κατασκευή του εργοστασίου παραγωγής μπαταριών στην πόλη Μάρσαλ του Μίσιγκαν. Η αμερικάνικη εταιρία έχει κάνει...

Η Nissan παρουσιάζει το Concept 20-23, προπομπός του αμιγώς ηλεκτρικού Micra

Για να γιορτάσει την 20ή επέτειο του ευρωπαϊκού της κέντρου σχεδίασης στο Λονδίνο, η Nissan αποκάλυψε σήμερα το Concept 20-23. Αυτό είναι ένα ολοκαίνουργιο...

Ο απίστευτος λόγος που το VW ID.4 κάνει παράξενους ήχους κατά τη διάρκεια αναβάθμισης λογισμικού

Οι ιδιοκτήτες των Volkswagen ID.4 έχουν παρατηρήσει το αυτοκίνητό τους να κάνει ήχους "διαστημοπλοίου" κατά τη διάρκεια που εγκαθίσταται κάποια αναβάθμιση λογισμικού. Σύμφωνα με την...

Τροχαία: 28.178 παραβάσεις τη περασμένη εβδομάδα

Tο διάστημα από 17 έως 23 Σεπτεμβρίου, η Ελληνική Αστυνομία διεξήγαγε 118.380 τροχονομικούς ελέγχους σε όλη την Ελλάδα, βεβαιώνοντας 28.178 παραβάσεις. Το 71% των παραβάσεων...