Λίγη ώρα μετά το πέσιμο της καρό σημαίας στο GP της Στυρίας, η Renault υπέβαλε επίσημη καταγγελία σχετικά με τη νομιμότητα του μονοθέσιου της Racing Point, το οποίο -από την πρώτη εμφάνιση του κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών στη Βαρκελώνη- έχει ονομαστεί “η ροζ Mercedes”, εξαιτίας της εντυπωσιακής ομοιότητας του με το μονοθέσιο της Mercedes της περσινής σεζόν, την W10.

Αρκετές ομάδες είναι δυσαρεστημένες με το σχεδιασμό της RP20, με τη Racing Point να υπερασπίζεται τον εαυτό της και τον επικεφαλής της ομάδας, Otmar Szafnauer, να δηλώνει ότι ήθελαν για πολλά χρόνια να ακολουθήσουν τη φιλοσοφία της Mercedes σε ότι αφορά την αεροδυναμική απόδοση του μονοθέσιου, αλλά δεν διέθεταν τον απαραίτητο προϋπολογισμό.

Μετά την προσπέραση των Sergio Perez και Lance Stroll στον Daniel Ricciardo, οι οποίοι τερμάτισαν στην έκτη και έβδομη αντίστοιχα στο GP της Στυρίας, μπροστά από τη Renault του Αυστραλού, που τερμάτισε στην όγδοη θέση, η γαλλική ομάδα αποφάσισε να υποβάλει επίσημη διαμαρτυρία, για να λάβει μια σαφή απάντηση σχετικά με τη νομιμότητα του μονοθέσιου της Racing Point για το 2020.

Η διαμαρτυρία της Renault βασίζεται σε τέσσερα άρθρα των αθλητικών κανονισμών, με το πιο σημαντικό εξ’αυτών να είναι το παράρτημα 6. Σε αυτό: η παράγραφος 1, άρθρο 2 (α) ορίζει:

  • Μια αγωνιζόμενη ομάδα, σε σχέση με τα καταχωρισμένα μέρη που χρησιμοποιούνται στα μονοθέσια της Formula 1, μπορεί να χρησιμοποιεί μόνο τα καταχωρισμένα ανταλλακτικά που σχεδιάζονται από αυτήν.

Το άρθρο 2 (γ) προσθέτει:

  • Στην περίπτωση της εξωτερικής ανάθεσης του σχεδιασμού, το εν λόγω τρίτο μέρος δεν θα είναι κάποια άλλη ανταγωνιστική ομάδα, ή εταιρία που σχεδιάζει άμεσα ή έμμεσα μέρη για οποιονδήποτε άλλη ανταγωνιστική ομάδα.

Εν ολίγοις, τα παραπάνω μεταφράζονται ότι η Renault κατηγορεί τη Racing Point ότι χρησιμοποιεί ένα σχέδιο που διαθέτει στοιχεία τα οποία δεν έχουν σχεδιαστεί από αυτήν, σύμφωνα με τους κανονισμούς.

Η FIA έκανε δεκτή την καταγγελία της Renault και έτσι μέρη του φετινού μονοθεσίου της Racing Point και του περσινού μονοθεσίου της Mercedes θα εξεταστούν από τους αγωνοδίκες. Η καταγγελία φαίνεται πως επικεντρώνεται στην εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση των μπροστά και πίσω αγωγών των φρένων της RP20, με τους αγωνοδίκες να έχουν αφαιρέσει τα συγκεκριμένα μέρη από τα μονοθέσια του Stroll και του Perez και να έχουν ζητήσει από την Mercedes να τους παρέχει τα ίδια ανταλλακτικά από την W10, το μονοθέσιο της γερμανικής ομάδας του 2019.

Όπως ήταν φυσικό, η Racing Pont αρνείται της κατηγορίες και δηλώνει πεπεισμένη πως οι αγωνοδίκες θα απορρίψουν την κατηγορία, μόλις εξετάσουν τα συγκεκριμένα μέρη τόσο της PR20 όσο και της W10.

Η σχετική έρευνα αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες.