H Hyundai πήγε στην πίστα του Lausitzring στη Γερμανία με τρία Kona Electric και έδωσε σε τρεις ομάδες οδηγών της εξής απλή πρόκληση: με μία μόνο φόρτιση της μπαταρίας, κάθε αυτοκίνητο πρέπει να μπορεί να “γράψει” περισσότερο από 1.000 χιλιόμετρα.

Τα αμιγώς ηλεκτρικό SUV διέπρεψαν στη δοκιμή, γνωστή ως “hypermiling”, καθώς το ένα σταμάτησε μετά από ακριβώς 1.018,7 χλμ., το δεύτερο μετά από 1.024,1 χλμ., και το τρίτο μετά από 1.026,0 χιλιόμετρα.

Αυτό σημαίνει ότι η μέση κατανάλωση των αυτοκινήτων ήταν 6,28 kWh/100 χλμ για το πρώτο, 6,25 kWh/100 χλμ. για το δεύτερο, και 6,24 kWh/100 χλμ για το τρίτο, όταν η επίσημη τιμή για τη μέση κατανάλωση είναι 14,7 kWh/100 χλμ., σε κύκλο WLTP.

Τα τρία αυτοκίνητα επιλέχτηκαν τυχαία από την γραμμή παραγωγής και η παραπάνω δοκιμασία διήρκεσε σχεδόν 35 ώρες. Οι δύο ομάδες οδηγών ήταν από τη Hyundai, ενώ η τρίτη από γερμανικό περιοδικό, με την εγκυρότητα της δοκιμασίας να παρακολουθείται από την Dekra, την εταιρεία επιθεώρησης οχημάτων που διευθύνει την πίστα του Lausitzring από το 2017.

Όλα τα αυτοκίνητα δεν έφεραν καμία τροποποίηση και φορούσαν ελαστικά διαστάσεων 215/55 με ζάντες 17 ιντσών. Το σύστημα κλιματισμού και το σύστημα ψυχαγωγίας ήταν απενεργοποιημένα, αλλά τα φώτα ημέρας παρέμειναν αναμμένα, για να συμμορφώνονται με τις νομικές απαιτήσεις.

Στο τέλος των τριών ημερών, έγιναν 36 αλλαγές οδηγού και τα αυτοκίνητα πέτυχαν μια μέση ταχύτητα μεταξύ 29 με 31 χλμ/ώρα. Το νούμερο αυτό -σύμφωνα με τη Hyundai- αντικατοπτρίζει τις τυπικές ταχύτητες κυκλοφορίας εντός μιας πόλης στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων των στάσεων στα φανάρια και την κίνηση σε κατοικημένες περιοχές, όπου το μέγιστο όριο ταχύτητας είναι 30 χλμ/ώρα.

Το Hyundai Kona Electric είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα με την τιμή του να ξεκινά από τα €37.990, ενώ πρόσφατα ξεπέρασε τις 100.000 πωλήσεις παγκοσμίως.