Η Volkswagen παρουσίασε το ID.4, το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, που τοποθετείται στο πιο “hot” τμήμα της παγκόσμιας αγοράς, στη κατηγορία των compact SUV.

Η παραγωγή του θα γίνεται στο εργοστάσιο του Zwickau στη Γερμανία, αλλά και στο εργοστάσιο της FAW – Volkswagen στην Κίνα, όντας το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο που θα παράγει η κοινοπραξία.

Το ID.4, όπως και το ID.3, βασίζεται στην MEB πλατφόρμα (αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση, Modularer E-Antriebs Baukasten) του VW Group. Το μήκος του αγγίζει τα 4,58 μέτρα, το πλάτος του τα 1,85 μέτρα, ενώ το ύψος του τα 1,61 μέτρα, με το μεταξόνιο να ανέρχεται σε 2,77 μέτρων. Η απόσταση από το έδαφος ανέρχεται στα 21 εκατοστά και διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά της οικογένειας ID, ήτοι συμπαγείς διαστάσεις, άφθονους εσωτερικούς χώρους, διαισθητική λειτουργία και πλήρης συνδεσιμότητα.

Σύμφωνα με την εταιρία, το όνομα του αποκαλύπτει πολλά, καθώς το ψηφίο 4 (ένα νούμερο πάνω από το ID.3) υποδηλώνει ότι το νέο μοντέλο είναι ο εκπρόσωπος της στη κατηγορία compact SUV, ενώ η συντομογραφία ID. σημαίνει έξυπνο design, έξυπνη ταυτότητα και προηγμένες, έξυπνες τεχνολογίες.

Το ID.4 διαθέτει σχετικά κοντό εμπρός άκρο και μακρύ μεταξόνιο και ως αποτέλεσμα προσφέρουν άφθονους χώρους στο εσωτερικό. Είναι διαθέσιμο σε πλήθος διαμορφώσεων -αρχικά με κίνηση στους πίσω τροχούς, αργότερα και με τετρακίνητη έκδοση.

Η μπαταρία 77 kWh βρίσκεται κάτω από το χώρο επιβατών, κάτι που εγγυάται χαμηλό κέντρο βάρους και ισορροπημένη κατανομή φορτίου στους άξονες, με την εταιρία να αναφέρει ότι προσφέρει αυτονομία έως και 520 χιλιόμετρα, ανάλογα με το επιλεγμένο πακέτο, στον κύκλο WLTP. Η μπαταρία ζυγίζει 493 κιλά και η VW προσφέρει εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ. Σύμφωνα με την γερμανική εταιρία, η χωρητικότητα της μπαταρίας θα ανέρχεται τουλάχιστον στο 70% της αρχικής χωρητικότητας μετά από 8 χρόνια ή 160.000 χλμ χρήσης.

Ο ηλεκτροκινητήρας στην πισωκίνητη έκδοση, βρίσκεται στον πίσω άξονα, παράγει 204 άλογα και 310 Nm ροπής, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 160 χλμ/ώρα. Φέρει LED φωτιστικά σώματα και ζάντες έως 21″. Με χρήση ταχυφορτιστή 125 kW, η μπαταρία του αποκτά αυτονομία 320 χλμ μέσα σε 30 λεπτά φόρτισης.

Το ID.4 έχει ρέουσες γραμμές και επιφάνειες που χαρακτηρίζονται από σχεδιαστική πλαστικότητα, με πολύ καλή αεροδυναμική συμπεριφορά, αφού έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0,28 Cd.

Το μοντέλο θα κυκλοφορήσει σε Ευρώπη, Η.Π.Α και Κίνα, με τον Klaus Zyciora (πρώην Bischoff), επικεφαλής σχεδιασμού για το Volkswagen Group, να σχολιάζει το SUV που σχεδίασε μαζί με την ομάδα του:

Το ID.4 αντιπροσωπεύει την εξέλιξη του ηλεκτρικού design. Ο εξωτερικός σχεδιασμός του είναι καθαρός, δυνατός και ρέει. Επικοινωνεί ισχύ και αυτοπεποίθηση με ένα νέο τρόπο. Αυτό οφείλεται κυρίως στο απρόσκοπτο, αεροδυναμικό στυλ της οικογένειας μοντέλων ID το οποίο μεταφέρουμε για πρώτη φορά στα SUV με το ID.4.

Σχεδιαστικά, αυτό σημαίνει ότι οι απαλές, μαλακές επιφάνειες εναλλάσσονται με σαφείς, ξεκάθαρες ακμές. Ο σχεδιασμός μοιάζει να έχει σμιλευθεί από τον ίδιο τον άνεμο. Ταυτόχρονα, η μοντέρνα εμφάνιση του ID.4 υπογραμμίζεται από τους χαρακτηριστικούς προβολείς και τη φωτεινή γραμμή, σχεδιαστική υπογραφή που τους συνδέει.

Το καλό design είναι επίσης πάντα λειτουργικό, σε ένα ηλεκτρικό όχημα o αεροδυναμικός συντελεστής είναι ένας βασικός παράγοντας για την αυτονομία, με τον Zyciora να εξηγεί:

Η εξέλιξη του design ειδικά για την ηλεκτροκίνηση, όπως εκφράζεται στο ID.4, σημαίνει επίσης ότι έχουμε επικεντρωθεί πολύ στην αεροδυναμική. Το ID.4 διακρίνεται από έναν εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας, μόλις 0,28 Cd. Ο πιο σημαντικός παράγοντας για αυτό είναι η ρέουσα μορφή του αμαξώματος και της καμπίνας των επιβατών, που μοιάζει να συμπυκνώνεται ως φόρμα καταλήγοντας στο πίσω μέρος. Αυτό συμπληρώνεται από πολλές ακριβείς λεπτομέρειες. Για παράδειγμα, τα φωτιστικά σώματα της ουράς μαζί με τη μεγάλη αεροτομή στην οροφή εξασφαλίζουν ότι η ροή του αέρα “σβήνει” πολύ ομαλά.

Το εσωτερικό του διαφέρει ελάχιστα από το αντίστοιχο του ID.3, με τις αλλαγές να εντοπίζονται στο σχήμα των αεραγωγών, στην ενσωμάτωση του πίνακα οργάνων στο ταμπλό και την διαφορετική θέση του πίνακα ελέγχου των φώτων.

Η γερμανική εταιρία περιγράφει το εσωτερικό του ID.4 ως ένα μοντέρνο σαλόνι που προσφέρει άφθονο χώρο, κάνοντας χρήση βιώσιμων υλικών, προσφέροντας πιο ευρύχωρο εσωτερικό σε σύγκριση με ένα SUV παρόμοιο μεγέθους με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 543 λίτρα, με τα μπροστινά καθίσματα να έχουν σπορ σχεδίαση, να μπορούν να ντυθούν με ύφασμα, δερματίνη ή δέρμα, ενώ εξοπλίζονται και με λειτουργία μασάζ. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, ο χώρος αποσκευών αυξάνεται έως και τα 1.575 λίτρα. H VW θέλει να πουλά 500.000 ID.4 ετησίως από το 2025.

Το ID.4 εξοπλίζεται στον βασικό του εξοπλισμό με το σύστημα ID. Light που λειτουργεί ως στενή λωρίδα φωτός κάτω από το παρμπρίζ. Υποστηρίζει τον οδηγό σε διάφορες καταστάσεις, όπως στροφή ή φρενάρισμα, δημιουργώντας διαισθητικά εφέ φωτισμού. Η οθόνη προβολής επαυξημένης πραγματικότητας προβάλλει κατευθυντικά βέλη και άλλες οθόνες στο παρμπρίζ, έτσι ώστε να συνδυάζονται με το περιβάλλον του οχήματος.

Το ID.4 εξοπλίζεται με πολλά συστήματα υποβοήθησης οδηγού στο βασικό εξοπλισμό. Το στάνταρ σύστημα ελέγχου απόστασης Park Distance διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα αυτόματης πέδησης κατά τους ελιγμούς. Διατίθεται επίσης σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist, Autonomous Emergency Braking Front Assist, συμπεριλαμβανομένης υποστήριξης για αντίθετα ερχόμενο όχημα, καθώς και Adaptive Cruise Control με Stop and go λειτουργία και περιορισμό ταχύτητας. Το σύστημα Eco Assistance είναι επίσης στάνταρ και ενημερώνει τον οδηγό πότε θα ήταν λογικό να σηκώσει το πόδι από το γκάζι για να εξοικονομήσει ενέργεια.

Διαθέσιμα επίσης το Travel Assist, που ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και διατηρεί το όχημα στη μέση της λωρίδας του. Για να διατηρηθεί αυτή η λειτουργία, το μόνο που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να αγγίζει το ευαίσθητο. Όταν ο οδηγός αλλάζει λωρίδα, το Side Assist ενημερώνει με προειδοποίηση σε επικίνδυνες καταστάσεις. Τέλος, το Emergency Assist θα σταματήσει με ασφάλεια το ID.4 εάν ο οδηγός δεν είναι πλέον σε θέση να ελέγξει το όχημα.

Το Volkswagen ID4 θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, τις 1ST και 1ST MAX, με τις τιμές του αυτοκινήτου στη Γερμανία να ξεκινούν από τις 49.950 ευρώ και 59.950 ευρώ αντίστοιχα.