Η Tesla μήνυσε την κυβέρνηση Trump, στην προσπάθειά της να αποτρέψει την Ουάσιγκτον να επιβάλει δασμούς σε εξοπλισμό που εισάγει από την Κίνα για τα αυτοκίνητά της.

Η Tesla ζητά από το δικαστήριο να κηρύσσει τους δασμούς παράνομους και απαιτώντας επιστροφή χρημάτων, με τόκους, για τα ποσά που έχει ήδη καταβάλει. Οι επίμαχοι ειδικοί δασμοί είναι γνωστοί ως Λίστα 3 και Λίστα 4. Η λίστα 3 τέθηκε σε ισχύ το 2018 και επί του παρόντος επιβάλλει δασμούς 25% σε εισαγόμενα αγαθά 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η λίστα 4 τέθηκε σε ισχύ το 2019 και επί του παρόντος αποτελείται από δασμό 7,5% για κινεζικές εισαγωγές 120 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Και οι δύο λίστες περιέχουν εκατοντάδες πολύ συγκεκριμένα αντικείμενα, που κυμαίνονται από πρώτες ύλες έως ηλεκτρονικά εξαρτήματα. Η αγωγή δεν περιγράφει ποια είδη πλήρωσε η Tesla, ούτε πόσο πλήρωσε.

Η εταιρία του Elon Musk αμφισβητεί τις ενέργειες του Αμερικανού Εμπορικού Ακολούθου Robert Lighthizer, ο οποίος ορίζεται και ως βασικός κατηγορούμενος στην υπόθεση, με την Tesla να υποστηρίζει πως η επιβολή των δασμών της λίστας 3 και της λίστας 4 είναι αυθαίρετη.

Οι εταιρείες είχαν την ευκαιρία να ζητήσουν εξαίρεση από τους δασμούς για συγκεκριμένα είδη στο πλαίσιο της τιμολογιακής διαδικασίας. Η Tesla υπέβαλε αίτηση από το 2019 για διάφορα προϊόντα. Το 2019, αξιωματούχοι των ΗΠΑ απέρριψαν το αίτημα της Tesla για ελάφρυνση των τιμολογίων 25% του υπολογιστή και της ν οθόνης του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του Model 3, υποστηρίζοντας ότι τα ανταλλακτικά χρησιμοποιούν τεχνολογίες στρατηγικά σημαντικές για τα προγράμματα εθνικής ασφάλειας της Κίνας. Η Tesla είπε ότι τα συγκεκριμένα μέρη είναι ο “εγκέφαλος” του συστήματος αυτόματου πιλότου.

Οι αυξημένοι δασμοί σε αυτό το συγκεκριμένο μέρος προκαλούν οικονομική βλάβη στην Tesla, μέσω της αύξησης του κόστους και του αντίκτυπου στην κερδοφορία.

Λόγω της πολυπλοκότητας του υπολογιστή του Model 3 και των απαιτητικών χρονοδιαγραμμάτων που απαιτούνται για την εκθετική ανάπτυξη της Tesla, η Tesla δεν μπορεί να βρει άλλο κατασκευαστή που να πληροί τις απαιτήσεις μας,

ανέφερε η Tesla.

Την περίοδο εκείνη, η Tesla παραπονέθηκε ότι η επιβάρυνση από τους δασμούς θα της προκαλούσε οικονομική ζημία. Το 2018, η εταιρεία υπολόγισε ότι οι αυξημένοι δασμοί μείωσαν το μικτό της κέρδος κατά 50 εκατ. δολάρια, το δ΄ τρίμηνο εκείνου του έτους.

Η επέκταση των δασμών από την κυβέρνηση Trump στις εισαγωγές από την Κίνα, σύμφωνα με το άρθρο 301 του νόμου περί εμπορίου του 1974, είχε σαν αποτέλεσμα να κατατεθούν εκατοντάδες αγωγές στο Δικαστήριο Διεθνούς Εμπορίου.